~Mario~ Geplaatst: 19 mei 2006 Rapport Geplaatst: 19 mei 2006 (bewerkt) Ik heb een probleem ik heb sinds vandaag een nieuwe laptop gekregen, Maar nu doet internet het niet! dit is de reden ervoor: het netwerk heeft geen netwerkadres toegewezen! Ik wil zo snel mogelijk internet maar het lukt me niet om die reden, wat te doen? Bewerkt: 19 mei 2006 door searagent Reageren
RonaldVC Geplaatst: 19 mei 2006 Rapport Geplaatst: 19 mei 2006 (bewerkt) Heb je hem rechtstreeks met een utpkabel op de router aangesloten? Want dan zou het gewoon moeten werken.. Zodra XP een verbinding herkent start hij automatisch de installwizard.. Je kan proberen om even na het aansluiten te rebooten.. Vaak is dat een simpele en snelle oplossing.. EDIT: Heb je inderdaad zoals hieronder gezegd een draadloze verbinding? Ik heb dat ook. Dan moet je eerst de software van de antenne installeren voordat je de usb-antenne aansluit. Anders werkt het niet. Tijdens het installatie-proces geeft de software aan wanneer je de antenne kan aansluiten. Na installatie zal hij zoeken naar mogelijke draadloze netwerken en verbinding maken... Bewerkt: 19 mei 2006 door RonaldVC Reageren
Advancegta Geplaatst: 19 mei 2006 Rapport Geplaatst: 19 mei 2006 heeft je laptop wel de benodigde hardware? anders moet je een usb stick kopen die een signaal uitzend. ook moet je eens het boekje erbij pakken Reageren
~Mario~ Geplaatst: 19 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 19 mei 2006 Nee maar het moet zo snel mogelijk gebeuren en het is draadloss netwerk! Reageren
Le MrG Geplaatst: 19 mei 2006 Rapport Geplaatst: 19 mei 2006 Snel, staat niet altijd garant voor goed. Als ik jou was zou ik het boekje pakken en stap voor stap doen wat er gezegd word Reageren
Schno009 Geplaatst: 19 mei 2006 Rapport Geplaatst: 19 mei 2006 staat de router wel ingesteld op DHCP (automatisch netwerkadres) zo niet, instellen op router óf: stel een eigen ip adres in op je laptop door: rechter muisknop op de netwerkverbinding netwerkverbindingen openen rechtermuisknop op netwerkverbinding (de draadloze) en dan eigenschappen Dubbelklik op TCP/IP stel een ip adres in, bv 10.0.0.45 (hoeft niet te ingewikkeld omdat het een ip binnen een netwerk is stel een subnetmask in; 255.255.255.0 stel gateway en dns in, (meestal 10.0.0.138), staat in de handleiding van de router, of je hebt dit zelf in gesteld Reageren
Ewoud Geplaatst: 19 mei 2006 Rapport Geplaatst: 19 mei 2006 Wat modem gebruik je? Gebruik je daarnaast nog een router? Zo ja vermeld ook het merk en type. Is de modem/router gebouwd voor draadloos internet? Dat is ja, want je krijgt een verbinding, maar geen adres van de DHCP in modem/router. Heb je een link naar de specificaties van je laptop? Allemaal dingen die helpen dan dingen kwakkeloos zeggen. Reageren
~Mario~ Geplaatst: 19 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 19 mei 2006 (bewerkt) Nee maar ik wil hem wriless dat is de verbinding namelijk! Via een modem lukt het wel, maar haal ik die eruit Stopt de verbinding hoe kan ik het dan draadloos krijgen, ik ben gewoon lid van upc dus ik snap er niets van? Bewerkt: 19 mei 2006 door searagent Reageren
~Mario~ Geplaatst: 19 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 19 mei 2006 Sorry voor deze dubbelpost! maar ik heb het zover gekregen er draadloos netwerk op te krijgen! Aleen nu dit weer,iets met de verbinding! Signalsterkte is zeer laag met maar 12 mbs ofzo! Hoe kan ik dat omhoog krijgen? want me internet werkt wel goed! dus waar dat aan ligt weten jullie het? Reageren
ikt Geplaatst: 19 mei 2006 Rapport Geplaatst: 19 mei 2006 (bewerkt) Ik heb 10,0 Mbps. Dus die van jou is toch al snel? Bewerkt: 19 mei 2006 door ikt Reageren
Schno009 Geplaatst: 20 mei 2006 Rapport Geplaatst: 20 mei 2006 12 megabit is toch normaal voor draadloos netwerk? tenminste, dat loopt door m'n hele huis Reageren
~Mario~ Geplaatst: 20 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 20 mei 2006 (bewerkt) Ja weer zoiets ik had heel die laptop opnieuw geinstalleerd. Maar nu ben ik dus al die stuurprogramma,s kwijt! Hoe kan ik dat terugdraaien het is van Acer, hij was volgens mijn ook al voor geinstallleerd. En nu zit ik hiermee, niets doet het meer! geen audio video geen enkel stuurprogrmma van acer! Wat moet ik doen? help me zo snel mogelijk, want ik wil gewoon lekker pcen! Bewerkt: 20 mei 2006 door searagent Reageren
ikt Geplaatst: 20 mei 2006 Rapport Geplaatst: 20 mei 2006 je hebt de intall disc nog wel toch? Of een recovery disc? Daar zitten een paar software op van Acer. (Dit weet ik omdat ik ook een Acer heb, alleen dan een PC) Reageren
~Mario~ Geplaatst: 20 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 20 mei 2006 Nee dat is het hem juist die laptop was al voorgeinstalleerd! Wat te doen? ik heb er niets bijgekregen die mensen van Acer hebben alles waarschijnlijk gedaan? Wat moet ik dan nu doen? Reageren
Schno009 Geplaatst: 20 mei 2006 Rapport Geplaatst: 20 mei 2006 da's kut, maar ik help je op weg. heb je al je computer gegevens? (hardware namen en modellen) ga naar Driverguide en maak (gratis) een account aan. volg de wizards en download de drivers voor elk ding wat je nodig bent (deze site heeft een enorme database) Installeer alles en klaar Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.