Johan O. Geplaatst: 19 mei 2006 Rapport Geplaatst: 19 mei 2006 (bewerkt) hallo, ik heb een Compaq Deskpro EN, P3 866Mhz 128Mb RAM ATI 9200 maar als ik mijn PC opstart zie ik niks van hoe ik in de BIOS kan komen ik kan alleen in de Setup komen... weet iemand hoe ik in de BIOS kan komen ? B.V.D. Johan O. P.S.: Escape, F2 en Delete werken niet... Bewerkt: 19 mei 2006 door Johan O. Reageren
Joriz Geplaatst: 19 mei 2006 Rapport Geplaatst: 19 mei 2006 Druk op Delete tijdens het opstarten. Indien dit niet lukt druk op F10 Check de handleiding van je moederbord voor meer informatie. Ga niet je BIOS in als je niet weet wat je er kan doen en wat je er moet doen. Als je je BIOS instellingen verkl**t start je PC niet meer goed op. (natuurlijk kan je altijd alles terug zetten naar fabrieksinstellingen). Als je in je BIOS overklok dingen gaat uittesten kan je behalve de instellingen van je BIOS ook je hardware kapot maken. Reageren
Johan O. Geplaatst: 19 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 19 mei 2006 (bewerkt) Druk op Delete tijdens het opstarten.Indien dit niet lukt druk op F10 Check de handleiding van je moederbord voor meer informatie. Ga niet je BIOS in als je niet weet wat je er kan doen en wat je er moet doen. Als je je BIOS instellingen verkl**t start je PC niet meer goed op. (natuurlijk kan je altijd alles terug zetten naar fabrieksinstellingen). Als je in je BIOS overklok dingen gaat uittesten kan je behalve de instellingen van je BIOS ook je hardware kapot maken. als ik op F10 druk dan kom ik in de Setup, niet in de bios ik maak zo wel ff foto's Edit: Foto's gemaakt: ^dit is dus het Setup menu, niet de BIOS! Bewerkt: 19 mei 2006 door Johan O. Reageren
Schno009 Geplaatst: 20 mei 2006 Rapport Geplaatst: 20 mei 2006 die setup is je bios. in compaq computers zit altijd een "eigen" bios in. de meeste computers hebben award biossen: die van jou is net iets anders van uiterlijk, maar innerlijk hetzelfde Reageren
Johan O. Geplaatst: 20 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 20 mei 2006 die setup is je bios. in compaq computers zit altijd een "eigen" bios in.de meeste computers hebben award biossen: die van jou is net iets anders van uiterlijk, maar innerlijk hetzelfde neej die Setup is anders! ik kan niet in de CPU SPEED (kweet 't ik kan me pc vern*uken) Reageren
Schno009 Geplaatst: 20 mei 2006 Rapport Geplaatst: 20 mei 2006 dan is dat gewoon niet mogelijk bij je computer óf je moet een andere bios chip erin duwen, kun je bij de beter computerzaak wel krijgen (niet mediamark of dixons ofzo), moet je vragen naar een award bios chip controleer eerst wel ff of je moederbord een losse bios chip heeft. het is meestal een 32 pins chip met een glimmende sticker erop (of een van compaq), de chip moet in een voetje zitten waar je hem uit kunt halen geen van dit alles?, je pc ondersteund geen andere bios dan deze 'setup' Reageren
King Room Geplaatst: 20 mei 2006 Rapport Geplaatst: 20 mei 2006 Je moet een opstart diskette gebruiken dan kom je in de BIOS!! Dan moet je naar de goede schrijf en dan het bestand MvG. Room Reageren
Schno009 Geplaatst: 20 mei 2006 Rapport Geplaatst: 20 mei 2006 (bewerkt) dat is de BIOS niet, de bios is het setup menu wat ik liet zien. bij de meeste computers zie je een bericht dat je op [del] moet drukken om setup in te gaan. wat jij bedoeld is waarschijnlijk een opstartmenu? EDIT: als je wilt gaan overklokken, check dan ook es de jumpers op het moederbord, kom je ook een eind mee. als je een tabel vind waar je multiplier (bijv 8x) en de FSB (bijv 100MHZ) moet je wat expirimenteren met deze getallen te vermenigvuldigen met elkaar. (bij jou processor is het verstandig om niet boven de 1 GHz te gaan zonder serieuze extra koeling.) Bewerkt: 20 mei 2006 door schno009 Reageren
ikt Geplaatst: 20 mei 2006 Rapport Geplaatst: 20 mei 2006 (bewerkt) F8=Veilige Modus, en Opstartmanier kiezen; F10=Opstartdriver kiezen. Bijvoorbeeld: Je hebt een opstrtdiskette/CDrom in je PC zitten, ga naar die schijf en start de CD/DVD/diskette op DEL=Naar de BIOS TIP: Als je daarin wilt moet je vanaf dat je het aan-knopje indrukt steeds op eeen toets tappen. Niet in blijven drukken maar gewoon om de 0.5 sec indrukken, loslaten enz... Bewerkt: 20 mei 2006 door ikt Reageren
King Room Geplaatst: 20 mei 2006 Rapport Geplaatst: 20 mei 2006 Owja ,, Sorry voor het ongemak maar dan ik je naar DOS! Sorry ik dacht eventjes verkeerd Dit is goed!! F8=Veilige Modus, en Opstartmanier kiezen;F10=Opstartdriver kiezen. Bijvoorbeeld: Je hebt een opstrtdiskette/CDrom in je PC zitten, ga naar die schijf en start de CD/DVD/diskette op DEL=Naar de BIOS MvG. Room Reageren
Schno009 Geplaatst: 20 mei 2006 Rapport Geplaatst: 20 mei 2006 de [del] ga je niet mee naar de bios op een compaq de setup die hij liet zien is de BIOS!!!! hoe vaak moet ik dat nou nog zeggen!!!! niet elke computer heeft een AWARD bios sjeeeez Reageren
ikt Geplaatst: 20 mei 2006 Rapport Geplaatst: 20 mei 2006 Op google gezocht, Deze site. In Google stond in een fragment dat je F1 in moest douwen in een Compaq computer. Reageren
Schno009 Geplaatst: 20 mei 2006 Rapport Geplaatst: 20 mei 2006 in diezelfde staat dan een pc van voor 2002 (wat hij heeft) op f10 moest drukken (wat hij deed) Reageren
Johan O. Geplaatst: 20 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 20 mei 2006 (bewerkt) de [del] ga je niet mee naar de bios op een compaqde setup die hij liet zien is de BIOS!!!! hoe vaak moet ik dat nou nog zeggen!!!! niet elke computer heeft een AWARD bios sjeeeez op deze pc (een veel betere), heb ik een Phoenix bios Op google gezocht, Deze site. In Google stond in een fragment dat je F1 in moest douwen in een Compaq computer. ik zou zo ff kijken Edit: ik krijg alleen maar: keyboard error in diezelfde staat dan een pc van voor 2002 (wat hij heeft) op f10 moest drukken (wat hij deed) lees dit: Bij bepaalde Compaq Presario computers (van vóór 2002) moet u op de F10-toets drukken wanneer het logoscherm verschijnt om naar Setup te gaan. ik heb een Compaq Deskpro EN uit 2000!, Presario's zijn laptops Bewerkt: 20 mei 2006 door Johan O. Reageren
Kraay Geplaatst: 20 mei 2006 Rapport Geplaatst: 20 mei 2006 (bewerkt) Wij hebben hier een Compaq deskpro staan.. Daar moet je wel op F10 drukken in het begin: (Zie rechts onder in het beeldscherm) Zo ziet de PC zelf eruit: Staat dat er niet bij jou . Maja, ik weet niet ook niet uit welk jaar die komt.. EDIT: Laat maar, dat is ook niet de BIOS..Sorry!!! Edit2: Ik heb het op iemand van MSN gevraagd, en die zei dat je niet echt in de bios kon komen bij compaq om te overklokken en dergelijke..Maar je zou het op GOT kunnen vragen: http://gathering.tweakers.net/ Bewerkt: 20 mei 2006 door Kraay Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.