Jump to content

Artist Battle #2 - Jay Z vs Young Buck

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Artist Battle #1 winnaar was Eminem met 16-2!

Erg goed, maar Proof blijft toch 1 van de beste. :D

We gaan verder met Artist Battle #2.

Deze keer gaat het dus tussen Jay Z en Young Buck, hieronder kun je wat informatie lezen over de twee gentlemen.

Jay Z

jay-z.jpg

Jay-Z is de artiestennaam van Shawn Carter, een Amerikaanse rapper, hiphop, R&B, en gangsta zanger en tevens producent. Als rapper is Jay Z inmiddels na het Black Album gestopt. Hij richt zich nu op produceren onder zijn eigen label Roc A Fella.

Jay-Z is opgegroeid in Brooklyn, New York, waar hij kennis maakte met toekomstige sterren als The Notorious B.I.G. en Busta Rhymes. Al jong was hij veelbelovend als MC, maar hij raakte in de drugswereld terecht vanwege onbetaalde rekeningen. Pas in 1992 wist hij hieruit te ontkomen en trachte een solocarrière als rapper op te bouwen. Het duurde echter nog tot 1997 voor hij zijn eerste hit scoorde, maar daarna ging het dan ook bergopwaarts.

Hij scoorde vele hits met bekende artiesten als Mariah Carey, Foxy Brown, Babyface, Blackstreet, R. Kelly en Linkin Park.

Young Buck

YoungBuck01.jpg

David Darnell Brown (a.k.a. Young Buck) werd geboren op 15 maart, 1981, in Nashville, Tennessee. Hij is lid van de G-Unit hiphopgroep.

David 'Young Buck' Brown groeide op in Nashville en begon rond zijn dertiende met rappen. Binnen twee jaar zat hij in de studio, terwijl hij zich onderhield door op straat drugs te verkopen. Naar eigen zeggen was hij de jongste drugsdealer in zijn buurt en hield hij daar zijn artiestennaam aan over.

Op zijn zestiende hoorde hij dat de rapgroep van label Cash Money uit New Orleans in zijn woonplaats opnames aan het maken was en hij kreeg het voor elkaar auditie te mogen doen voor labeldirecteur Brian 'Baby' Williams. Daarvoor moest Young Buck een battle aangaan met Lil' Wayne van Cash Money. Williams was daar zo van onder de indruk dat hij Buck meteen bij Cash Money haalde. Daarna duurde het niet lang meer voordat hij bij G-Unit terecht kwam Bucks eerste succes track bij G Unit was 'Bloodhound' op 50's debuutalbum 'Get Rich Or Die Tryin'. Daarna verscheen het G-Unit album 'Beg For Mercy'. Na wat uitstel verscheen in 2004 Young Bucks eigen solo-debuut 'Straight Outta Cashville'. De titel van het album is een verwijzing naar het legendarische NWA-album (nigga whith attitude) 'Straight Outta Compton'.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EDIT: Nou heb ik alweer de verkeerde titel gedaan, en ben ook nog eens de poll vergeten. :bonk:

Als een mod dat even zou willen veranderen, graag. :tu:

Bewerkt: door General Lee
Geplaatst:

Tja.....erg moeilijke keuze. Ik vind Jay-Z erg goed met 99 Problems en dat liedje met Linkin' Park. Maar Young Buck vind ook er goed met nummers zoals Poppin' them thangs , Bang Bang , I'll Whip Ya Head Boy

maar toch mijn stem gaat naar.........................................onze jongste drugsdealer...>Young Buck

Geplaatst:

Qua flow vind ik Jay-Z vetter maar aangezien hij niet echt origineel is... Ga ik denk ik toch voor YB Shorty Wanna Ride was echt een lekker nummer! :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...