~Mario~ Geplaatst: 21 mei 2006 Rapport Geplaatst: 21 mei 2006 Hoe kan je een draadloze verbinding sneller maken? want als ik iets download duurt het 3 uur ofzo? En als ik een pagina open duurt het 1 minuut en 30 seconden, dat duurt veels te lang! Reageren
Froodooo Geplaatst: 21 mei 2006 Rapport Geplaatst: 21 mei 2006 Het hangt natuurlijk ook grotendeels af van wat de snelheid van jouw internet is. Je kan internet 'kopen' wat heel snel is, maar ook internet wat wat langzamer gaat. Je moet maar even bekijken welke snelheid jullie hebben. Voor vragen over hoe je draadloos sneller kan maken, daarmee kun je het beste terecht bij de internetprovider die jullie hebben. Daar kunnen ze je denk ik eerder helpen dan hier. Je kunt het bijvoorbeeld vragen op het forum van de desbetreffende provider. Succes! Reageren
coz Geplaatst: 21 mei 2006 Rapport Geplaatst: 21 mei 2006 draadloze ontvanger niet op pc zetten niet naast beeldscherm kijken welke andere apparatuur er tussen staat al het electrische gebeuren kan storen -tot tl lampen toe maar ook grote apparatuur , aquarium. wasmachine, droger dikke muren , vloeren ? antennes beter richten kijken hoeveel andere netwerken in de buurt zitten en dan op een ander kanaal gaan zitten (elk netwerk zit standaard op hetelfde kanaal) minder goede beveiliging instellen als er momenteel een wpa-psk(2) codering gebruikt wordt usb 2 poort ipv 1.1 of 1.0 gebruiken als de afstand behoorlijk is een wifi extender (versterker) kopen ennnnnzzz Reageren
RonaldVC Geplaatst: 21 mei 2006 Rapport Geplaatst: 21 mei 2006 draadloze ontvanger niet op pc zettenniet naast beeldscherm kijken welke andere apparatuur er tussen staat al het electrische gebeuren kan storen -tot tl lampen toe maar ook grote apparatuur , aquarium. wasmachine, droger dikke muren , vloeren ? antennes beter richten kijken hoeveel andere netwerken in de buurt zitten en dan op een ander kanaal gaan zitten (elk netwerk zit standaard op hetelfde kanaal) minder goede beveiliging instellen als er momenteel een wpa-psk(2) codering gebruikt wordt usb 2 poort ipv 1.1 of 1.0 gebruiken als de afstand behoorlijk is een wifi extender (versterker) kopen ennnnnzzz Bijna al die dingen die jij opnoemt heeft met het ontvangst te maken, en niet met de internetverbinding.. Ik heb ook een draadloze verbinding, en mijn antenne ligt op mijn monitor, met verscheidene muren ertussen, diverse andere apparatuur die tussen de verbinding staat. En altijd heb ik een ontvangst tussen de 90 en 95%. Mijn verbinding is net zo snel als de pc die met een utpkabel is aangesloten.. Zodra er een verbinding tot stand is gekomen (of dat nou 20% of 100% is), heeft dat niets te maken met de snelheid van het internet, want de data-overgang is gewoon hetzelde. Wel is de kans er dat bij een matige verbinding de connectie af en toe weg valt..Inderdaad is de dataovergang minder snel als de antenne aan een 1.0 of 1.1 usbaansluiting zit, maar erg veel verschil geeft dat ook niet. Zoals Froodooo al zei, moet je weten wat voor abbonement je hebt, heb je breedband of smallband... Ook zijn inderdaad de router en antenne belangrijk. Met wat voor snelheid stuurt de router de data de lucht in en met wat voor snelheid kan je antenne de data ontvangen... Reageren
~Mario~ Geplaatst: 21 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 21 mei 2006 (bewerkt) Nou dat is het hem juist daarom vraag ik zou een router extra veel helpen om de verbinding sneller te krijgen? Want ik gebruik nu momenteel niets en toch krijg ik draadloos internet! Dus mijn vraag hoe kan ik dan toch internet krijgen, terwijl het elke keer wegvalt, waar ik knetter gek van wordt! Bewerkt: 21 mei 2006 door searagent Reageren
Crappy-Apple Geplaatst: 21 mei 2006 Rapport Geplaatst: 21 mei 2006 gebruik je soms internet van de buuren of zo ?? Reageren
coz Geplaatst: 21 mei 2006 Rapport Geplaatst: 21 mei 2006 (bewerkt) draadloze ontvangerBijna al die dingen die jij opnoemt heeft met het ontvangst te maken, en niet met de internetverbinding.. juist ..als je wel een goede internetverbinding hebt , maar geen goed ontvangst en dat gaf TS aan met de 1,30 minuut over een pagina laden (kan natuurlijk ook nog heel goed de pc (lees software op-) zijn) je hebt gelijk dat je met een 20% ontvangst soms ook nog goede snelheid haalt het kan wel degelijk de snelheid beinvloeden en ik weet nog wel een beetje waar ik over praat, help met dit standaardlijstje genoeg mensen in de week cker met draadloos check maar of je hetzelfde probleem hebt als je het bekabeld aansluit (of dat nou 20% of 100% is), heeft dat niets te maken met de snelheid van het internet, want de data-overgang is gewoon hetzelde. met 20% is de kans op packet loss groter een verloren pakket is nog niet zo erg , je krijgt wel een nieuwe (en je hebt daarmee gelijk dat de data uiteindelijk gelijk is) maar duurt dus wel langer Bewerkt: 21 mei 2006 door coz Reageren
~Mario~ Geplaatst: 22 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 22 mei 2006 Ooh dus als ik het goed begrijp, als ik dus een router heb! valt het internet nooit weg? En hoe kan dat dan draadloos zijn? moet je die router telkens gebruiken? Of is dat gewoon 1 keer vooor de signalen? Reageren
Blastov Geplaatst: 22 mei 2006 Rapport Geplaatst: 22 mei 2006 Eem router sluit je gewoon aan je modem aan. Je hebt ook modem en routers in een. In princiepe staat een router gewoon 24\7 aan, dat kost verder niet veel stroom ofzo. Wel even een toevoeging: draadloos is niet altijd een pretje. Toen bij ons de router nog benenden stond viel mij internet (op zolder) steeds weg. Nu die op de 1e verdieping staat werkt het perfect. Reageren
~Mario~ Geplaatst: 22 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 22 mei 2006 Ja maar toch die router heb je dan nog steeds nodig! Maar draadloos moet toch gewoon draadloos blijven? Reageren
Advancegta Geplaatst: 23 mei 2006 Rapport Geplaatst: 23 mei 2006 ik gebruik wel het internet van de achterburen. niet voor de pc maar voor men psp Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.