Crowsoul Geplaatst: 21 mei 2006 Rapport Geplaatst: 21 mei 2006 Ik volgde de basic videotut van Bradley H. om te leren texturen. Ik wil wagens texturen en begon dus effe te knoeien. Het begon aardig te lukken om de juiste texturen op de juiste plaats, in de juiste verhouding en onder de juiste hoek op mijn voertuig te krijgen met UVW mapping Nu het enige wat ik nog niet kan om mijn gewenste resultaat te bereiken is maar een bepaald stukje van mijn texture te laten verschijnen. Zodat de rest onzichtbaar is. In mijn geval wil ik mijn hond enkel zichtbaar en het wit om hem onzichtbaar. Hoe bepaal je wat van je texture wordt weergegeven? THX alvast ik knoei effe rustig verder Reageren
Froodooo Geplaatst: 21 mei 2006 Rapport Geplaatst: 21 mei 2006 (bewerkt) Het plaatje van je hond wat je hebt, moet je dan met Photoshop nog uitknippen zodat alleen de hond overblijft. Zorg wel dat je het dan opslaat als .PNG, want anders werkt het nog niet. Als je niet weet hoe het moet, dat uitknippen, dan moet je het plaatje van die hond maar even posten, dan doe ik het wel eventjes voor je! Edit: Foutje van mij, zo zie je, zoveel weet ik niet van modden... Bewerkt: 21 mei 2006 door Froodooo Reageren
Wazuup Geplaatst: 21 mei 2006 Rapport Geplaatst: 21 mei 2006 (bewerkt) Volgens mij kan het wel met alphas. Greetz Wazuup Bewerkt: 21 mei 2006 door Wazuup Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 21 mei 2006 Rapport Geplaatst: 21 mei 2006 Het plaatje van je hond wat je hebt, moet je dan met Photoshop nog uitknippen zodat alleen de hond overblijft.Zorg wel dat je het dan opslaat als .PNG, want anders werkt het nog niet. Als je niet weet hoe het moet, dat uitknippen, dan moet je het plaatje van die hond maar even posten, dan doe ik het wel eventjes voor je! lol, dit werkt niet het zelfde. Ik gta (en de rest van het texture werk) werk je met alpha. Dat is heel anders dan png. etc. Reageren
Crowsoul Geplaatst: 21 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 21 mei 2006 (bewerkt) IDD want het is al een PNG met transparante achtergrond. Dus moet het het alpha systeem zijn. Maar hoe gaat het juist in zijn werk. Moet ik bij mijn materials een vinkje aanzetten en dan het vlak dat ik niet wil zien in wit of zwart maken in mijn texture? Of hoe werkt het juist? Bewerkt: 21 mei 2006 door Crowsoul Reageren
Schno009 Geplaatst: 21 mei 2006 Rapport Geplaatst: 21 mei 2006 je moet in je alpha (een aparte afbeelding) hetgene wat je wel wilt zien wit maken en hetgeen wat je niet wilt zien moet zwart.(met grijstinten maak je transparantie) Reageren
Crowsoul Geplaatst: 21 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 21 mei 2006 je moet in je alpha (een aparte afbeelding) hetgene wat je wel wilt zien wit maken en hetgeen wat je niet wilt zien moet zwart.(met grijstinten maak je transparantie) Ok zo ver zit ik dus al maar ook niets verder. Maar nu he? Wat moet ik er nu juist mee doen ik 3DS max?(veronderstel in de material editor) En op welke manier moeten die 2 in de TXD komen? (met die alpha/mask) THX alvast Reageren
Schno009 Geplaatst: 21 mei 2006 Rapport Geplaatst: 21 mei 2006 bij de gta material moet je de afbeelding als texture en de alpha als alpha (logisch) in de txd maak je met txd workshop een nieuwe afbeelding aan, ga naar de properties en druk op alpha is used. en import je texture en alpha Reageren
Crowsoul Geplaatst: 21 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 21 mei 2006 bij de gta material moet je de afbeelding als texture en de alpha als alpha (logisch)in de txd maak je met txd workshop een nieuwe afbeelding aan, ga naar de properties en druk op alpha is used. en import je texture en alpha Pfffff t'wil echt nie lukken hoor. Die material editor is zo complex en uitgebreid he Heeft iemand zin om me met printscreens van 3DS materialeditor en van TDX workshop verder te helpen? T'zou me super uit de nood helpen. Begin de moed stillaan te verliezen. THX alvast Reageren
Schno009 Geplaatst: 23 mei 2006 Rapport Geplaatst: 23 mei 2006 als je een txd wilt maken, kun je beter alle bestaande textures exporteren en txd builder gebruiken om de nieuwe te maken. dit is ook heel makkelijk om alpha's mee te maken. Reageren
gangster28 Geplaatst: 23 mei 2006 Rapport Geplaatst: 23 mei 2006 Je opend de txd in de txdworkshop. klikt op de texture bij alpha zet de de naam van je alpha neer inporteer je alpha opslaan en klaar ben je. Reageren
Crowsoul Geplaatst: 26 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 26 mei 2006 Je opend de txd in de txdworkshop.klikt op de texture bij alpha zet de de naam van je alpha neer inporteer je alpha opslaan en klaar ben je. THX zo lukt het wel. Nieuw probleem: Wat ik niet wil zien van mijn textuur is nu idd doorzichtig. Maar alles daar onder ook. M.a.w.ik maak ramen met een sticker op Bradley wil jij es nie een mooie filmtut maken over alles wat men moet kunnen om een auto mooi te texturen? Is't eigenlijk een wanhoopkreet hoor. Ik wil nu al weken beginnen aan het texturen van allerlei belgische en nederlandse prioritaire voertuigen. Begin een beetje de moed te verliezen Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.