Jump to content

FireFox gebruikt veel CPU

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik gebruik op dit moment Firefox. Hij gebruikt 30% van de CPU.

Hoe is dit op te lossen?

Screentje:

firefoxcpu5nd.th.jpg

Bewerkt: door ikt
Geplaatst:

Tsja. volgens mij ligt het gewoon aan het programma Firefox zelf, omdat het wat 'zwaarder' is dan bijvoorbeeld Internet Explorer.

Dus er is vrij weinig aan te doen denk ik, óf je moet je er niks van aantrekken, óf je moet een andere browser gaan gebruiken... ;)

Eerst was hij wel ''licht'' :(

Ik heb iets in de instellingen veranderd, zodat hij sneller is. Is dat een probleem?

Geplaatst:

Ik heb iets in de instellingen veranderd, zodat hij sneller is. Is dat een probleem?

Dat zou kunnen, want als je een programma sneller wilt laten gaan, dan heeft hij waarschijnlijk meer nodig,

dan als je hem wat langzamer aan zet. Ik denk dat het daardoor zou kunnen komen. :Y

Geplaatst:

Dat grafiekje is echt een momentopname.. Ik gebruik zelf ook FireFox en heb net even twee screens gemaakt:

Die screen waar hij 0% aangeeft is als je de pc gewoon met rust laat, en die screen dat hij 40% aangeeft is op een moment dat ik een pagina aan het laden ben.. Het zegt niets dus, en het is niets om me zorgen over te maken. Het is toch logisch dat de processor werken moet als je iets van de pc vraagt...

Geplaatst:

Nieuwe processor kopen, of Firefox verwijderen en opnieuw installeren tenzij je ergens de instellingen terug kunt zetten.

Zo als boven al staat, als je een 'zware' programma wilt gebruiken moet je pc ook goed zijn. Denk aan Paint en Photoshop. Daar heb je precies hetzelfde mee, Paint kan vrijwel elke pc draaien waar Windows op staat. Photoshop heeft meer nodig, en vroeger had je per se Apple nodig om het te kunnen installeren.

Je pc is gewoon niet goed genoeg voor dit, je moet de instellingen die je hebt gewijzegt terug zetten zo als ze waren dan is het opgelost.

Geplaatst:
Mijne gebruikt 00, jij hebt ook 107 MB achter FireFox staan, waar staat dat voor?

Dat is de aantal MB Ram dat hij gebruikt. Hoe meer, hoe langzamer je PC. Stel je hebt 256MB Ram, en Firefox gebruikt 256 dan loopt alles vast.

Of vraag je iets anders?

Geplaatst:

Mijne gebruikt 00, jij hebt ook 107 MB achter FireFox staan, waar staat dat voor?

Dat is de aantal MB Ram dat hij gebruikt. Hoe meer, hoe langzamer je PC. Stel je hebt 256MB Ram, en Firefox gebruikt 256 dan loopt alles vast.

Of vraag je iets anders?

dat is toch hoeveel wisselbestand hij gebruikt ? :engel:

Geplaatst:

Bij Firefox is het gewoon een kwestie van niet te veel tabbladen openen.

Als je heel veel tabbladen hebt geopent is het logisch dat Firefox veel werkgeheugen gebruikt aangezien je PC alle schermen moet "onthouden"

Geplaatst:

Ik vermoed dat het iets met die instellingen te maken heeft, want FF heeft normaal gesproken zeker geen 30% nodig..

FF gebruikt normaal gesproken alleen wat meer processing power, als hij een pagina aan het laden is, of al er veel animaties/flash-filmpjes op een pagina staan.

Maar ik ken wel een extensie, die in de achtergrond allerlei pagina's waar de huidige pagina naartoe linkt, alvast in de achtergrond cached. Zodat de pagina direct kan verschijnen als je op een link klikt. Als je zo'n extensie hebt geinstalleerd, zou dat het percentage wel verklaren, want dan is hij continue aan het laden..

Ik vermoed dat het iets met die instellingen te maken heeft, want FF heeft normaal gesproken zeker geen 30% nodig..

FF gebruikt normaal gesproken alleen wat meer processing power, als hij een pagina aan het laden is, of al er veel animaties/flash-filmpjes op een pagina staan.

Maar ik ken wel een extensie, die in de achtergrond allerlei pagina's waar de huidige pagina naartoe linkt, alvast in de achtergrond cached. Zodat de pagina direct kan verschijnen als je op een link klikt. Als je zo'n extensie hebt geinstalleerd, zou dat het percentage wel verklaren, want dan is hij continue aan het laden..

Welke is dat? (Die Extensie, kan ik hem eruit gooien.)

HIer een screen van mijn extensies:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...