Jump to content

De Aldi PC

Recommended Posts

Geplaatst:
Ff over dat snel kapot gaan en onderhoud.

Onze eerste Aldi PC is uit 2001 en doet het nog prima. Hij is nog steeds vrij stil(goed onderhouden) en ook nog vrij snel voor zo'n oude pc(ook goed onderhouden).

Dus met goed onderhoud blijft hij goed werken. Tenzij er iets echt kapot is maar dat komt zo vaak niet voor. Bij elke PC bestaat de kans dat er harware kapot gaat.

Wat voor één hebben jullie? Misschien heb ik dezelfde, heb je ooit wat vervangen?

• Reacties 43
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• -Roy-

6

• Mania-92

5

• 007 RoadRunner

5

• .::FLIPKIP::.

5

Geplaatst:

ik heb een printer van de aldi :puh: , maar voor de pc zelf houd ik het toch maar bij sky of hp

Geplaatst: (bewerkt)

Ik weet het zo niet meer

Eeen Medion uit 2001 en een uit 2003. die laatste was een MD nog wat.En volgend jaar kopen we een nieuwe. Waarschijnlijk meteen een extra harde schijf zodat-ie 500GB krijgt en nog ff vooruit kan.

Bewerkt: door 007 RoadRunner
Geplaatst:

Ik heb niet zo'n goede ervaring met aldi pc's. We hadden er eerst een die om de maand kapot ging. Ze hebben 5x het moederbord moeten vervangen, 2x de voeding en 3x de harde schijf. Op het laatst waren we het zat en hebben we hem omgeruild.

Geplaatst:

ff een vraagje over de video kaart.

Wat voor video kaart zit er meestal dan in en zijn dat dan gewoon goeie net zo als Nvidea ofzo?

Geplaatst:

Vrienden van ons hebben een Aldi-PC. Zelf hebben we ook een aantal keer overwogen om zo'n PC te kopen. Het is altijd het modernste van het modernste voor ongeveer €1250,=. Er zit van alles in en hij is gwoon supermodern. Er zit eigenlijk alles in wat het beste is 'at the moment'. Die vrienden van ons hebben zo'n ding, ze zijn er heel tevreden over en hij loopt nog altijd snel. Het voordeel van deze computer is dat niets op het moederbord geïntergreert is dus het is een top PC. Iedereen is er volgens mij positief over!

@ KennethandMouse: Ja, bij de laatste keer zat er een Nvida videokaart in, volgens mij van 256 MB.

Geplaatst:

Nou even mijn oordeel:

De aldi pc, Is Snel, mooie design, ruim, altijd het nieuwste van het nieuwste op het gebied van uitbreiding, en Top kwaliteit.

Problemen?

Mijn processor 3,4 GHZ Is een snele processor, die veel hitte vergt van de fan, jammer genoeg is hij erg lawaaierig. Maar goed even over de inhoud.

Inhoud:

Groote hd, goeie grafische schijf, snelle moederbord.

Jammer te kleine Geheugen.

Buitekant, Mooi klepje van voren, die open kan schuiven zodat er bijvoorbeeld de card reader, usb poorten en de firewire etc naar voren komt, je kan het gemakkelijk naar boven schuiven en het is weer dicht.

De boxen erg strakke design, +Je krijgt nog eens een afstandsbediening met vele software er bij wat heel handig is.

Zelf heb ik wel eens op internet gehoord, dat men dacht dat ze een stofzuiger ipv een computer hadden gekocht, ik zelf heb problemen met de fan gehad, en hij is super snel weer gerepareerd, ze hebben me tip top geholpen.

De serive is erg goed, en ik hoop nog vele jaren te kunnen doen emt deze pc of de nieuwere van medion.

Zelf heb ik er nu 1,5 GB geheugen in, nu ben ik van plan een andere fan in te plaatsen omdat hij te veel lawaai maak.

Mensen die denken dat, ''oh als ik met een medion pc komt vind iedereen me dom'' Zijn zkr dom, iedereen kijkt op tegen de machines, je zou juist trots moeten wezen op zo'n machine, het is het beste, en beter dan dell (Die in de reclame zegt van 500 euro waarna je online komt toch nog eens 200 euro boven op komt).

Dus ik vind medion top zeker de moeite waard, vooral vanwege de goeie prestaties.

Geplaatst:

Wat voor video kaart zit er meestal dan in en zijn dat dan gewoon goeie net zo als Nvidea ofzo?

Er zit wel een Nvidea of ATi kaart in. Maar deze kaarten zijn vaak niet zo denderend.

Geplaatst:

Er zit wel een Nvidea of ATi kaart in. Maar deze kaarten zijn vaak niet zo denderend.

Ah oke wou ik ff weten maar het is toch geen onboard?

De Grafische kaarten zijn wel redelijk goed hoor,Roy.Mijn papa had 1 of 2 jaar geleden (Weet het niet zeker meer) een Medion Laptop in de Aldi gekocht.Deze was zeer goed met een goede Processor (Bij Laptops zijn het er vaak maar van 1.8Ghz),namelijk 2.8Ghz en een Videokaart van NVidia ; De NVidia 5200GFX.Een goede kaart (Toen,nu is 'ie al een beetje ouder)

Bewerkt: door Velaro

Deze keer stond hij weer voor volgende week in het foldertje: 3.0GHZ processor, 250GB, Nvidia Radeon 67000.

En nog allerlei andere shit, uitgebreid softwarepakket. Prijs: Maar 999(!) Euro! Zeker waar voor je geld.

Extra's: Lichtmetalen velgen, 6 airbags, sportpakket, dakspoiler, metallic lak, lederen bekleding en airconditioning. :puh:

Bewerkt: door Flying Dutchman
Geplaatst:

Ah oke wou ik ff weten maar het is toch geen onboard?

Nee, geen onboard. Verkopen ze die überhaubt nog? :puh:

Geplaatst:

Ik krijg waarschijnlijk een aldi pc...

de Aldi medion titanium md 8800

nu weet ik niet of het wel een goede pc is om gta san andreas te spelen, of is hij wel goed, kunnen mensen die een beetje verstand van de pc hebben zeggen wat zijn voordelen en nadelen zijn?

Die is wel goed genoeg. Dat is de nieuwe Dual Core. Die draait SA met gemak. Het voordeel is dat hij veel dingen te gelijk kan doen. Het nadeel is dat de processor nog maar net op de markt is dus nog wat kinderziektes kan bevatten. Veel plezier ermee! :cya:

Edit: Hier zijn de specs:

Processor: Intel Pentium D 830 (3.0 GHz, 2 x 1MB L2 Cache, 800 MHz FSB, Dual Core Technologie)

Windows XP Home Edition (OEM)

Geheugen: 1.024 MB DDR2-SRAM (533 MHz, 64 Bit, Dual-Channel, 1 Bank vrij)

Videokaart: Nvidia GeForce 6700 XL, 128 MB, 533 MHz (Scart, S-Video-Out, ...)

Harde schijf: Seagate 250GB (8MB Cache, S-ATA, 7.200 RPM)

Sony 16x Dual Layer Multi-Standard DVD-/CD-brander met Lightscribe-Technologie

Sony 16x DVD-ROM

DVB-S Tuner, DVB-T Tuner en Analoge Tuner

Medion WLAN 54 MBit/s. IEEE 802.11 g

LAN 10/100 Netwerkcontroller

Geïntegreerde 8 in1 Kaartlezer

Aansluitingen:

6 x USB 2.0 (4 achteraan, 2 vooraan)

2 x FireWire IEEE 1394 (1 achteraan, 1 vooraan)

Meerdere geluidsaansluitingen

1 x COM (serieel)

1 x LPT (parallel)

1 x LAN en 1 x Modem

1 x TV-out (S-Video, Composite, Scart-RGB Component)

Afstandsbediening, draadloos klavier en draadloze optische muis, koptelefoon met microfoon

Misschien kun je er wat mee. ;)

Bewerkt: door royboyvdv

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...