Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste leden,

Spyfalcon is een zogenaamd "anti-spyware programma". Het is dus een trojan horse. (virus)

Dit virus installeert automatisch op je computer, en vervolgens wordt 'ie sloom, komt er de hele tijd een pop-up, enz.

Hier een handig stukje met instructies om te verwijderen:

nieuwste variant van smitsfraud.

je ziet op het desktop, your computer is infected, (rechts onderin op je werkbalk, met de bekende tekst die erbij hoort)

in het HJT log.

C:\Program Files\SpyFalcon\SpyFalcon.exe

en

O4 - HKLM\..\Run: [spyFalcon] C:\Program Files\SpyFalcon\SpyFalcon.exe /h

plan van actie.

download en installeer de trial versie van ewido:

http://www.ewido.net/en/download

Ga bij de installatie naar 'Additional Options' en haal de vinkjes weg bij:

- Install background guard

- Install scan via context menu

update hem,maar doe nog geen scan.

download http://noahdfear.geekstogo.com/click%20cou.../click.php?id=1 smitrem.exe naar je bureaublad

dubbelklik het bestand om het naar een eigen map uit te pakken.

download http://www.bleepingcomputer.com/files/reg/FixSF.reg FixSF.reg naar je bureaublad.

zet in configuratiescherm-mapoptie's eerst een vinkje bij "verborgen bestanden en mappen weergeven" en haal het vinkje weg bij "extensie's voor bekende bestandstypen verbergen" en bij "beschermde besturingsbestanden verbergen ( aanbevolen) ",klik op toepassen en ok

print de onderstaand instruktie's uit of kopieer ze naar een text bestand,de rest van de fix is in veilige modus en dan kan je deze pagina dus niet meer gebruiken om te spieken

start op in veilige modus

verwijder via configuratiescherm-software SpyFalcon.

volg de instructies, maar LET OP: als gevraagd wordt om de pc opnieuw op te starten, doe dit NIET !

ga naar je bureaublad en dubbelklik op FixSF.reg

klik in de popup met de vraag of je het aan het register wil toevoegen op JA

open de smitremmap en dubbelklik runthis.bat,volg de instructies op het scherm en laat het tooltje zijn werk helemaal afmaken.

start ewido,doe een volledige systeemscan en bewaar het logje.

start opnieuw op in normale modus en plaats een nieuw hijack logje.het ewido log en de inhoud van C:\smitfiles.txt ter controle,vertel ook hoe het met je problemen is.

Bronvermelding: http://forums.breekpunt.nl/forums/topic.as...&TOPIC_ID=28196

Goed, bij mij heeft dit dus gewerkt :) !

Soortgelijke programmas zijn;

Security iGuard

PS Guard

Antivirus Gold

SpySheriff

Spyware Strike

Spy Trooper

SpyAxe

Winhound

Raze Spyware

Spyware No!

Adware Punisher

Geplaatst:

Misschien had je dit beter in het Software forum plaatsen, het valt niet echt onder onzin en daar staan meer dingen over virussen en of spyware.

Nu kan natuurlijk alsnog een toevallig voorbijkomende mod, of g-mod het topic verplaatsen als het nodig is. :puh:

---

Maar bovenstaande terzijde, ik vertrouw nooit advertenties in de vorm van pop-ups die een gratis scan uitvoeren of zogenaamd spyware verwijderen maar het er dan juist opzetten.

Voorkomen is altijd beter dan genezen, een goeie fire wall en virusscanner moet het wel buiten je pc houden en ik raad je dan ook goed beveiligd te zijn. Zeker in deze tijd nu er steeds meer virussen op het web komen en spyware verspreiders steeds brutaler worden in het aanbieden van hun producten. Vooral de producten van ZoneAlarm en Avast werken erg goed. :Y

Goed dat je het toch meedeelt, misschien red je hiermee behoorlijk wat computergebruikers! :)

Geplaatst:
Nu kan natuurlijk alsnog een toevallig voorbijkomende mod, of g-mod het topic verplaatsen als het nodig is. :puh:

Kom ik toevallig voorbij zie ik ineens dit topic zeg :D. Verplaatst naar software met dank voor de melding. Wellicht heeft iemand er iets aan.....

Geplaatst:
Beste leden,

Spyfalcon is een zogenaamd "anti-spyware programma". Het is dus een trojan horse. (virus)

Een trojan horse is geen virus! Een trojan horse haalt andere schadelijke programma's binnen. Het heeft dus niet direct gevolgen voor je pc een virus wel.

Vandaar de benaming Trojan Horse. Je kan het verhaal van Troje wel denk ik?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...