Jump to content

HTML Site

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik ben bezig om site te maken, alleen nu wil ik een navigatiemenu maken aan de linkerkant. Maar ik heb ook een tabel in het midden met tekst. Maar hoe kan ik de links etc. aan de linkerkant krijgen en dat alles nog op dezelfde hoogte zit?

Ik zal in de toekomst nog met meer vragen komen, aangezien ik niet alles snap.

Geplaatst:

<div style="text-align:left">code van menu</div>

Bij code van menu kopieer je natuurlijk de code van je menu.

Geplaatst: (bewerkt)
<div style="text-align:left">code van menu</div>

Bij code van menu kopieer je natuurlijk de code van je menu.

Ja dat klopt, alleen het nadeel is dat de tabel naar ondergaat als je het toevoegt, het blijft niet op 1 lijn staan bijv. zo:

Dit is op 1 lijn Precies dezelfde lijn

Dit heb ik:

Home

About us

(maar die moet gewoon boven in blijven staan)

Hier de tabel

Bewerkt: door -Niels-
Geplaatst:

Dat komt omdat 'div' een block is, hierdoor neemt hij de hele lengte van het scherm in.

Je zou dit op 2 manieren kunnen oplossen

1. Een tabel maken, met links het menu en rechts de content. Dit is de beste methode, het werkt in alle browsers, en met "border=0" op die tabel zie je er niks van.

2.) Manier raadt ik af, handiger als je meer ervaring hebt:

<div style="text-align:left; float:left;">code van menu</div>

Misschien een beetje onduidelijk uitgelegt, hoppelijk kan je er iets mee.

Geplaatst:

Bij die 2de komen de woordjes naast elkaar te staan, ook al plaats ik die zinnetjes onder elkaar.

Geplaatst:
Bij die 2de komen de woordjes naast elkaar te staan, ook al plaats ik die zinnetjes onder elkaar.

Wil je iets dat er zo uitziet:

+---------+------------+

| Menu | Inhoud |

+---------+------------+

Dan moet je deze code gebruiken:

<table border="0">
<tr>
 <td width="200px" valign="top">menu</td>
 <td valign="top">inhoud</td>
</tr>
</table>

Geplaatst:

Het komt er weer onder te staan, of de tekst wat in die tabel gaat mee naar onder. Ik wil het gewoon ernaast hebben.

Geplaatst:
Het komt er weer onder te staan, of de tekst wat in die tabel gaat mee naar onder. Ik wil het gewoon ernaast hebben.

-Niels-, ik begrijp niet wat je bedoelt :ch: , want hetgene dat ik je gegeven heb zou normaal gezien moeten doen wat jij vroeg. Misschien begrijp ik je fout maar kan je anders even een schetsje maken in paint/photoshop/... dan is het vele makkelijker voor ons om je te helpen.

Ja, dat ga ik NU doen! :D

De site is zeer noobish, want -Matthijs- is op dit moment bezig voor een hopelijk waanzinnig leger lay out!

Deze screen is gedaan met de code van Upstream:

Zoals je ziet, gaat dan 'Menu' & 'About us' achter mekaar staan.

Die moet ik er onder krijgen, de tekst gaat met deze code in ieder geval niet naar beneden!

post-824-1148494694_thumb.jpg

Bewerkt: door -Niels-
Geplaatst:
Ja, dat ga ik NU doen! :D

De site is zeer noobish, want -Matthijs- is op dit moment bezig voor een hopelijk waanzinnig leger lay out!

Deze screen is gedaan met de code van Upstream:

Zoals je ziet, gaat dan 'Menu' & 'About us' achter mekaar staan.

Die moet ik er onder krijgen, de tekst gaat met deze code in ieder geval niet naar beneden!

1.)

Menu<br />
About us<br />
Contact<br />

2.)

Menu
<ul>
<li>About us</li>
<li>Contact</li>
<li>[...]</li>
</ul>

Voordeel van 2 is dat er een echt opsommings teken voorkomt, voordeel van 1 is dat hij makkelijker is.

Geplaatst:
Hij gebruikt denk ik geen Xhtml upstream, dus je kan beter <br> op het einde doen ipv <br />.
Beter goed beginnen, dan het later verbeteren. Maar oke, je hebt wel ergens gelijk ;) .
Bij allebei de codes gaat de tabel weer naar onderen! :?
:schater: ,het gaat wel lekker. Zet anders even je volledige code in een [ codebox ] hier op het forum, of sla hem op als txt en doe hem al bijlage. Want zonder source kan ik weinig voor je doen.
Geplaatst:

Tja, ik ben beginner..ik ga nu posten:

<HTML>
<HEAD><TITLE>Second WorldWar || Youre wish is our command!</TITLE></HEAD>
<BODY>
<BODY bgcolor="darkolivegreen" text="black" link="black" alink="black" vlink="brown">
<center><h1><FONT face=''Verdana''>Tweede Wereld Oorlog</FONT></h1></center>
<HR size="1" width="100%">
Menu
<ul>
<li>About us</li>
<li>Contact</li>
<li>D-day</li>
</ul>
<center><TABLE bgcolor="darkolivegreen" border="1" bordercolor="black" width="50%">
<TR><TD>
<center><b><FONT face="Arial">  Welkom op de site van de Tweede Wereld oorlog.</FONT></b></center>
<center><b><FONT face="Arial">  Alles wat jij zoekt voor je spreekbeurt, werkstuk etc. kun je vinden op deze site.</FONT></b></center>
<center><b><FONT face="Arial">  We beschrijven hier alle operaties van de 2de wereldoorlog, en proberen ze tot in de details te beschrijven.</FONT></b></center>
<center><b><FONT face="Arial">  Ook hopen we vaak dit te updaten zodat jullie hier kunnen blijven kijken want we kunnen natuurlijk nooit alles weten en we zullen zeker altijd nieuwe informatie vinden op het internet</FONT></B></center>
</BODY>
</HTML>

Fout 1: Je gebruikt 2 keer de body tag. (verwijder het stuk <body>)

Fout2: Je hele tabel klopt niet.

Juiste code:

<HTML>

<HEAD>
<TITLE>Second WorldWar || Youre wish is our command!</TITLE>
</HEAD>

<BODY bgcolor="darkolivegreen">
<center><h1><FONT face="Verdana">Tweede Wereld Oorlog</FONT></h1></center>
<table border="1" cellspacing="0">
 <tr>
<td valign="top" width="200px">Menu
	<ul>
	  <li>About us</li>
	  <li>Contact</li>
	  <li>D-day</li>
	</ul>
</td>
<td valign="top" align="center">Welkom op de site van de Tweede Wereld oorlog.<br>
								Alles wat jij zoekt voor je spreekbeurt, werkstuk etc. kun je vinden op deze site.<br>
								We beschrijven hier alle operaties van de 2de wereldoorlog, en proberen ze tot in de details te beschrijven.<br>
								Ook hopen we vaak dit te updaten zodat jullie hier kunnen blijven kijken want we kunnen natuurlijk nooit alles weten en we zullen zeker altijd nieuwe informatie vinden op het internet.<br>
</td>
 </tr>
</table>
</BODY>

</HTML>

edit

Dit heb ik snel gemaakt en niet nagekeken ik maak hem wel even opnieuw en test hem.

Hij werkt allersiens zo al maar ik maak hem nu even in ordelijke HTML.

Nu is de code wat mooier.

Bewerkt: door juuldr

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...