Jump to content

Server

Recommended Posts

• Reacties 38
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Nemean^inf

15

• Joriz

5

• Mania-92

5

• Argon

4

Top Posters In This Topic

Geplaatst:

Het gaat hier over een server he niet over een pctje als game pc.

Ik heb vaak gehoord dat linux ook erg goed draait voor server.

Geplaatst:

Voor een server te draaien is de meeste software er voor Linux, en Linux is er ook beter voor. :)

@Searagent: :t Zwijg aub als je er niets van kent. :sst:

Geplaatst:

Het hangt er helemaal van af wat je van plan bent. Zowel Windows als Linux heeft zijn voor en nadelen.

Geplaatst:

Lees effe mijn post hierboven. Het hangt er helemaal vanaf wat je gebruikt. Meeste webhosts gebruiken Linux omdat hier apache opdraait.

Wil je echter ASP en IIS gaan gebruiken dan is Windows 2003 Server edition weer beter.

Geplaatst:

Volgensmij ben je dan nog wel even bezig.

Denk er ook aan dat je nog een flinke internet verbinding nodig hebt. Weet niet waar je de server gaat laten draaien. Maar je gaat sowieso veel geld kwijt zijn. Stel dus een plan op waardoor je winst of kiet kan draaien.

Een computer aan laten staan kost namelijk alleen al 25 euro per maand !!! aan stroom ook al doet hij niets!

Geplaatst:

Als het een download systeem is raad ik je linux aan, ik heb ooit gelezen dat microsoft zijn updates (die worden veel gedownload dus) op linux servers zetten omdat hun eigen windows servers het niet aankonden :puh:

Met linux kan je ook een aantal functies meer gebruiken in php die soms wel leuk zijn trouwens. Welke weet ik niet van buiten maar er zatten een aantal bij die heel handig kunnnen zijn.

En inderdaad het grootste deel webservers draait linux, ik dacht dat 80% van alle websites op het internet op linux servers staat.

Geplaatst:
Volgensmij ben je dan nog wel even bezig.

Denk er ook aan dat je nog een flinke internet verbinding nodig hebt. Weet niet waar je de server gaat laten draaien. Maar je gaat sowieso veel geld kwijt zijn. Stel dus een plan op waardoor je winst of kiet kan draaien.

Een computer aan laten staan kost namelijk alleen al 25 euro per maand !!! aan stroom ook al doet hij niets!

Er komt een tijd schema :puh:.

En me internet verbinding is snel en onbeperkt. :Y

Geplaatst:

Is Snel ja (alleen download terwijl je een enorme upload nodig hebt. Minimaal 100 Mbit liefst Gbit) ook bestaat onbeperkt niet. Ik denk dat ze "onbeperkt" bedoelen.

Geplaatst:

Is Snel ja (alleen download terwijl je een enorme upload nodig hebt. Minimaal 100 Mbit liefst Gbit) ook bestaat onbeperkt niet. Ik denk dat ze "onbeperkt" bedoelen.

Wat Joriz zei over dat "onbeperkt"... Het is te vergelijken met FUP (Fair use Police) (Wat eerder al genoemd werd). Je mag eigenlijk oneindig speed, dataverkeer gebruiken, maar de andere gebruikers van je provider mogen er geen last van hebben. Correct me if I'm wrong. Maar als je begint met webservers etc. raad ik je Windows aan. Makkelijk te bedienen etc., en daarna bijv. dualboot (Windows & Linux) doen en later echt overstappen.

Geplaatst:

Ik download niks ik upload he.

Snelheid down/up 1024 / 192 kb/s

Datalimiet Onbeperkt *

Delta PlusPunten 900

Extra MB's -

Eigen homepage 20 MB

Dataverkeer homepage 2.000 MB

Aantal E-mail adressen 20

Extra Gratis E-mail Scan

* Voor dit abonnement is de Fair Use Policy (FUP) van toepassing, dus vrijwel onbeperkt dataverkeer.

Das mijn abbonoment.

Zou ik het daar mee redden.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...