Flitskikker Geplaatst: 26 mei 2006 Rapport Geplaatst: 26 mei 2006 Ik wou weer eens kijken hoe vol mijn hardeschijf zit. Erg vol dus. Maar toen zag ik wat. (zie screen in bijlage) "Hardeschijf comprimeren om ruimte te besparen." Een paar vragen: 1. Wat houdt dat precies in? 2. Wat gaat er gebeuren als je een vinkje zet? 3. Is het veilig te doen en gaat je hardeschijf er niet van kaduuk? 4. Is het aan te raden voor mensen met weinig schijfruimte (zoals ik )? Meer info is natuurlijk ook welkom. Alvast bedankt voor jullie hulp. Groetjes van Flitskikker Reageren
Joriz Geplaatst: 26 mei 2006 Rapport Geplaatst: 26 mei 2006 Met compressie pak je zeg maar alles op je hardeschrijf in waardoor de bestanden minder ruimte in nemen. Echter kost compressie wel rekenkracht waardoor je PC slomer wordt. Dit is zeker af te raden op je C schijf aangezien deze schijf constant in gebruik is door oa. je besturingssysteem. Heb je nog een oude backup HD in je PC of een HD vol met bestanden die je zowat nooit gebruikt dan kan compressie handig zijn als je ruimte nodig hebt. Je kan dus eigenlijk beter gewoon bestanden van je PC weggooien om hem sneller te maken. Reageren
ikt Geplaatst: 26 mei 2006 Rapport Geplaatst: 26 mei 2006 En schijfopruiming kan ook een heleboel schelen Ik had eerst 1GB aan tijdelijke bestanden e.d. Reageren
Gunslinger Geplaatst: 26 mei 2006 Rapport Geplaatst: 26 mei 2006 Misschien is een extra harde schijf inbouwen ook een optie, als je nog een open bay hebt tenminste. Of deze schijf vervangen, want een harde schijf van 10 GB zit tegenwoordig al vol met Windows XP en een spel als Oblivion of San Andreas. Reageren
Flitskikker Geplaatst: 27 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 27 mei 2006 En schijfopruiming kan ook een heleboel schelen Ik had eerst 1GB aan tijdelijke bestanden e.d. Kun je eigenlijk tijdelijke bestanden veilig weggooien? Hij is niet automatisch aangekruisd bij schijfopruiming, dus van Windows hoeven ze niet weg. Ik heb nog wel 300 MB aan tijdelijke bestanden! Reageren
Schno009 Geplaatst: 27 mei 2006 Rapport Geplaatst: 27 mei 2006 weg ermee, als het altijd nodig was, dan heette die map niet tijdelijke bestanden Reageren
ikt Geplaatst: 27 mei 2006 Rapport Geplaatst: 27 mei 2006 Dat zijn cookies en nog veel meer. Bij mij was eerst een film branden foutgegaan (bij het coderen) Ik moet Nero met taakbeheer afsluiten. Blijft er nog zo'n backup van de film in C in de tijdelijke map. Reageren
Flitskikker Geplaatst: 27 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 27 mei 2006 Kan het dus gewoon weg? Reageren
Ruurd31 Geplaatst: 27 mei 2006 Rapport Geplaatst: 27 mei 2006 Kan het dus gewoon weg? Tijdelijke bestanden kun je altijd weggooien wanneer je zin hebt. Zolang je maar geen belangrijke besturingssystem verwijderd onder andere XP, Videkaart driver, muziek driver enzvoort. Reageren
ikt Geplaatst: 27 mei 2006 Rapport Geplaatst: 27 mei 2006 Als je maar geen mappen(temp e.d.) wegdoet. Je kunt het beste je PC opruimen met schijfopruiming, handmatig is erg link. Je kan daara ook alle cookies en bestanden van IE opruimen met bij IE Internetopties. Maar volgens mij doet schijfopruiming dat al. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.