Jump to content

PC Schoonmaken

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo iedereen,

Ik ben van plan mijn PC schoon te maken, en dan bedoel ik niet de Harde Schijf ofzo opruimen, maar het verwijderen van stof.

Ik had namelijk gelezen dat daardoor de PC geruislozer word en dat leek mij wel wat.

Nou is mijn vraag: Heb ik speciale spullen daarvoor nodig?

Of kan ik gewoon met mijn stofzuiger het stof opzuigen?

Ik denk het is beter als ik het even vraag voordat ik dingen ga doen die niet zo goed uitpakken want dan ben ik de pineut :clown:

Alvast bedankt,

Jorge F. :cya:

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb even op Google gezocht, en er een site over gevonden, namelijk deze. Volgens mij staat er veel nuttige informatie in over het stof-vrij maken van je PC.

Bewerkt: door Froodooo
Geplaatst:

Ik doe dat gewoon met een stofzuiger een een droog kwastje. (Voor in de ventilators, niet bij de chips e.d. ) :puh:

Geplaatst:

Simpelweg alles even loshalen, losschroeven en dan met je stofzuiger op volle kracht dr doorheen zuigen. :puh:

Je koeling kan je het best (vind ik ^^) schoonmaken door gewoon hard te blazen.

Geplaatst:

Wat ook van pas kan komen zijn oorstokjes ^_^, het stof blijft eraan kleven en het is handig voor tussen je Fan's

Geplaatst:

Stofzuiger zou ik niet doen ;) .

Dat heeft namelijk te veel zuigkracht als je los over je componenten gaat zitten zuigen.

Is slecht voor je hardware.

Je moet een speciaal spuitbusje met perslucht kopen.

En het best zou ik eentje nemen dat speciaal daarvoor gemaakt is.

Dan spuit je rustig tussen je componenten heen, en zuig je het daarna op met je stofzuiger (of je veegt het op met Swiffer :clown: ).

Ik zou gewoon even langsgaan bij de lokale PC-shop , dat hebben ze vast daar nog liggen.

Greetz :sigaar:

Geplaatst:

Ik doe het meestal gewoon met een natte doek (nee hoor geintje)

Meestal pak ik een soort van swiffer, wattenstaafjes, en een stofzuiger. Onze stofzuiger is handig, want deze kun je instellen, dat hij zachtjes zuigt. Ik poets gewoon de stof er een beetje af met de swiffer en de wattenstaafjes. Wanneer ik dit doe, houd ik de stofzuiger er goed bij, zodat de stof goed wordt weggezogen. Poets alleen niet te hard, want straks maak je iets kapot, bijvoorbeeld een condensator op je moederbord. Ook moet je uitkijken met de stofzuiger dat je de bedrading niet opzuigt :puh: Dat kan erg fataal zijn voor sommige dingen. (ook nog een tip, doe alle stroom van je pc af, voordat je gaat schoonmaken)

Geplaatst:

Je kan het schoonmaken van je PC best met een stofzuiger doen (als je hem maar op minimaal 5cm afstand houdt van de hardware), alleen het zal je PC niet stiller maken. Misschien dat 'ie heel klein sneller zal worden maar dat is het wel zo een beetje.

Geplaatst:

Let er wel op dat je stofzuiger een enorme statische werking heeft. Ik zet de stofzuiger altijd op blazen, want dat hoef je hem niet te dicht bij de componenten te houden.

Zorg er dus voor dat je nooit de computer en de stofzuiger tegelijk aanraakt. Zet de pc ergens neer, pak de stofzuiger en blaas de computer schoon. Als je klaar bent moet je eerst even iets van metaal aanraken (radiator, aardegeleider van het stopcontact, auto, noem maar op) Zorg ervoor dat je ontladen bent zoals ze dat noemen, voordat je met je pc gaat slepen. Een föhn bijvoorbeeld heeft dezelfde werking. Zodra je die gebruikt hebt is dat ding gigantisch statisch geladen, en jij dus ook..

Let daar even op, vaak gebeurt er niks, maar ik heb wel gevallen gezien die zo'n statisch schokje gehad hebben en dat was net genoeg voor een totaal schade...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...