Yohan Geplaatst: 28 mei 2006 Rapport Geplaatst: 28 mei 2006 (bewerkt) Hallo, Ik wou zojuist me PC formateren en zo ook weer opnieuw installeren alleen bleef mijn vader achter de stekker hangen waardoor de PC uitviel net na het formateren... IK kom nu niet verder (met de XP Home Edition CD) dan Hardware configuratie controlleren, daara word het beeld zwart en blijft zwart... Trouwens geen floppy drive dus, Hoe fix ik dit? Alsjeblieft help me... Bewerkt: 28 mei 2006 door Yohan Reageren
ikt Geplaatst: 28 mei 2006 Rapport Geplaatst: 28 mei 2006 Handige vader heb jij... Je kunt hem nog een keer opnieuw laten struikelen, maar dat helpt denk ik niet veel ( ) Misschien kun je proberen gewoon Windows op starten. Maaruh, net na het formatteren zei je? Dan zou hij het denk ik gewoon moeten doe, Of was hij nog bezig? Je kunt (als het lukt) hem nog een keer formatteren. En heb je een andere boot CD? Bij sommige boot CD's zitten formatteer programma's op. Zo een heb ik ( ). Daar kun je hem 100% mee formatteren hoop ik. Je kunt de harde schijf ook aansluiten aan een andere PC en daar hem leegmaken. Dan probeer je Windows nog een keer te installeren. Lukt het nog niet? Als je Norton Ghost hebt kun je van de andere werkende PC een totale backup maken van de gehele windows schijf. En dan zet je de de backup terug naar de schijf van de kappotte PC. (Heb ík dat hierboven allemaal getypt? Knap werk ) Reageren
Yohan Geplaatst: 28 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 28 mei 2006 Hij viel uit precies toen er stond dat hij ging restarten binnen 10seconden... Hij heeft Windows dus nooit geinstalleerd... Reageren
ikt Geplaatst: 28 mei 2006 Rapport Geplaatst: 28 mei 2006 Dus je PC is 100% leeg? Damn. Probeer allle costum hardware tijdelijk je PC uit te gooien. INstalleer dan. Indien het lukt kan de de verwijderde hardware er weer inpleuren Reageren
X-TX Geplaatst: 28 mei 2006 Rapport Geplaatst: 28 mei 2006 Als je Windows XP CD hebt, moet je hem erin doen. Je computer uitzetten en weer aan vóór dat Windows gaat laden krijg je dit te zien: 'Druk op een toets om Windows... via CD...' Iets in die richting, dus als je het ziet of niet moet je op een toets drukken het doet er niet toe welke. Je komt dan bij installatie van Windows, je kiest een HDD waar je het op wilt installeren dan zegt hij 'Er staat al een versie van Windows op...' Gewoon doorgaan - met formatteren, moet je van de voren kiezen - met installatie etc. etc. Of wil je iets anders doen? Reageren
Yohan Geplaatst: 28 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 28 mei 2006 Das nou net het probleem, hij komt niet verder op de CD... Hij komt niet verder als : Hardwae configuratie controller Reageren
Joriz Geplaatst: 28 mei 2006 Rapport Geplaatst: 28 mei 2006 Hij viel uit precies toen er stond dat hij ging restarten binnen 10seconden...Hij heeft Windows dus nooit geinstalleerd... Dan moet alles goed zijn geinstalleerd en moet je gewoon door kunnen gaan waar je was gebruiken. @topicstarter: Kan je als je de volgende keer een topic aanmaakt aub een betere titel gebruiken. Titels als help zijn irritant aangezien je dan niet weet waar de topic over gaat. Reageren
Yohan Geplaatst: 28 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 28 mei 2006 Sorry Joriz... Paniek he.. Zal er voortaan opletten... Ik formateer nu eerst met Win98, daarna installeer ik Win98... Dan formateer ik met XP, en installeer ik XP... (hopelijk lukt het dan met me CD...) Reageren
X-TX Geplaatst: 28 mei 2006 Rapport Geplaatst: 28 mei 2006 Ik post nooit waar alleen 'Help' staat, laat staan dat ik erin kijk. Alleen door die PM kon ik het niet laten. Dan is er iets goed fout gegaan want al is hij klaar met installeren dan nog zou je door de CD moeten kunnen want dan zegt hij gewoon dat er al een versie van Windows op de schijf staat. Ik ben bang dat dit op normale wijzen niet te fixen valt, 750 zweepslagen zou de volgende keer wel helpen als iemand over draad struikelt. Reageren
Giorgo Geplaatst: 28 mei 2006 Rapport Geplaatst: 28 mei 2006 Ik wou dit ook doen... net hetzelfde effect als jou. Ik heb hem niet meer aangekregen, je kan hem beter binnendoen in een computerwinkel. Dan heb je gelijk Proffesional dat is veel beter, geloof me. Reageren
X-TX Geplaatst: 28 mei 2006 Rapport Geplaatst: 28 mei 2006 Ja, maar dan heb je ook professionele arbeidskosten. Bovendien weten mensen bij Dixons echt niet zoveel als je denkt. Reageren
Yohan Geplaatst: 28 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 28 mei 2006 (bewerkt) Ok dit lijkt te hebbe gewerkt... Na het formateren zegt ie dat ie binnen 10seconden opnieuw opstart? Moet ik de CD er nu uithalen? Of? En als ie d'r uit moet, kan dat nu nog? ''Druk op een toets als u de computer vanaf de cd-ro wilt opstarten...'' Bewerkt: 28 mei 2006 door Yohan Reageren
X-TX Geplaatst: 28 mei 2006 Rapport Geplaatst: 28 mei 2006 Je moet hem eruit halen, dan krijg je gewoon als het goed is Windows te zien. Zo niet, dan is er toch iets fout gegaan. Dat via CD etc. opstarten is voor installeren. Reageren
Yohan Geplaatst: 28 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 28 mei 2006 Shit... Het zwarte scherm keert helaas weer terug... Dus moet ik weer eerst Win98 erop gooien enz.. D'r kan niks mis zijn me de harde schijf aangezien hij Win98 wel opstart... Hoe kan dit? Is er niet zoiets als een XP Boot CD, Net als dat je ook die Boot floppy's hebt en zo ja hoe kom ik daar op de korte termijn aan? Reageren
Matiscus Geplaatst: 28 mei 2006 Rapport Geplaatst: 28 mei 2006 De pc heeft waarschijnlijk een klap gehad in zijn bios en geraakt niet meer verder door een of andere reden. Trek alles op je moederbord uit. Zorg ervoor dat alleen je HDD is aangesloten, CD Lezer en je moederbord en je beeldkaart actief. En probeer dan alles opnieuw. Als dit niet gaat. Probeer XP te installeren op een andere hardeschijf. Ik heb dit ook ooit gehad, maar bij mij geraakte hij niet verder dan het blauwe scherm. Het was de cardreader dat storingen gaf. EDIT: Ook kan het zijn dat je CD lezer bij het uitvallen van de pc een leesfout heeft gemaakt op je CD waardoor je CD niet verder werkt. En dat hij niet verder laad. Probeer even op een andere PC of die CD werkt. Als hij niet werkt dan is de oorzaak hier duidelijk voor. Verder moet je dan een nieuwe windows XP kopen. Of een legale kopie zien te krijgen kan je meestal krijgen in de winkel waar je je pc hebt gekocht. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.