Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Geweldig interne leesfout!

PC is gelukkig niet beschadigd, zometeen ff met ander CD'tj proberen.. :)

Dank Mati _O_

------------------

Edit

------------------

Dag 2,

The story continues, ik heb nu mijn Harde Schijf geformateerd met Win98.

En nu ik wil XP weer installeren alleen door het formateren met Win98 is de partitie nu een Fat32 bestand geworden, hoe moet ik de schijf nu formateren?

Partitie formateren als NTFS-bestandssysteem <Snel>

Partitie formateren als NTFS-bestandssysteem

Partitie converteren naar NTFS

Geen wijzigingen in het huidige systeem aanbrengen

Wie helpt me vandaag? :puh:

Bewerkt: door Yohan
Geplaatst:

Ik zou de partitie converteren naar NTFS, maar ook kan je het als NTFS formatteren, dat is ook een goede optie.

Bij nader inzien: Formatteren als NTFS, daarmee wordt je FAT32 bestandssysteem geconverteerd naar NTFS.

Veel succes :)

Kan ik dan niet beter eerste ''Partitie converteren naar NTFS''

En daarna pas NTFS formateren ?

------

Mod kan je de naam van t topic ff veranderen?

'Help, na formateren beeld zwart''

en dan die kleine titel: ''Windows XP Home Edition''

Bijvoorbaat dank,

Geplaatst:

Eerst moet je je hdd converteren naar NFTS en dan formatteren als NFTS. Dan moet alles normaal goed lopen. Zonder enig probleem. :)

Geplaatst:

Pfff...

Nu kan ik zelfs Win98 niet meer installeren....

Hij geeft een lijstje met errors en verwijst me dan naar setup.txt, voor eventuele oplossingen...

Ik vind in die file helemaal geen verwijzingen om dit op te lossen,

Geplaatst:
Pfff...

Nu kan ik zelfs Win98 niet meer installeren....

Hij geeft een lijstje met errors en verwijst me dan naar setup.txt, voor eventuele oplossingen...

Ik vind in die file helemaal geen verwijzingen om dit op te lossen,

Heb je al geprobeerd om via een bootdisk te installatie te starten? Zonee, download ===>HIER<=== de Opstartdiskette voor Windows XP.

Wellicht helpt het... :)

Geplaatst:
IK kom nu niet verder (met de XP Home Edition CD) dan Hardware configuratie controlleren, daara word het beeld zwart en blijft zwart...

Trouwens geen floppy drive dus,

"

Ik neem aan dat je met diskette floppy bedoeld, alleen zoals bovenal staat gequote heb ik geen Floppy Drive... :(

Geplaatst:

Laat mij even denken... Heb je al een nieuwe Windows XP Cdrom? Met een nieuwe boot functie? Indien Ja dan moet alles normaal lukken. Als je HDD ook NTFS is. Als ik me niet vergis draait XP ook op Fat32. Maar best gebruik je NTFS. Verder kan je niks meer aanraden. Gewoon een nieuwe windows XP cdrom in je drive steken. En dan moet het lukken. Anders zie ik ook geen uitgang meer.

EDIT:

Als je HDD nu NTFS is, en windows 98 staat erop is het normaal dat hij een ganse lijst met fouten weergeeft. Want Windows 98 ondersteunt geen FAT(32).

Ahh kijk dat verklaard dan weer een hoop...

Als het goed is krijg ik morgen me nieuwe CD binnen...

Hopelijk weet ik dit dan te fixen, en anders moet ik hem ff naar mij monteurtje brengen...

------------

Ik heb nu d.m.v DOS de PC weer geformateerd en wacht nu op verdere instructies, hopelijk gaat het lukken... :)

-------

Ik krijg weer de volgende error als ik Win98 wil installeren.

run-time error R6003

- integer divide by Osk

Setup heeft fouten op de de vaste schijf gevonden.________________________________

U dient deze fouten te corrigeren voordat u door kunt gaan met de Setup.Zie SETUP.TXT op de installatiediskkete of de Windows-CD voor meer informatie.

Drop een toets om Setup af te sluiten.

>> Mediacode

Bestandstoewijzingstabllen (FATs)

Mapstructuur

Bestandssysteem

Beschikbare ruimte

Oppervlaktecontrole

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen en weet iemand mischien hoe via DOS Win98 als Fat32 partitie formateer?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...