Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik was aan het denken over minigames, en kwam toen op het idee de "verdwijnauto's" Uit GTA II in het spel te zetten. Misschien weet niet iedereen wat dat zijn, voor zo ver ik weet is dat gewoon een zelfbedacht woord voor die auto's uit Gta II, die je moet zoeken, en als je er in stapt, dan teleporteer je naar een centrale plek. Er zijn 6 van die auto's verstopt in het land. Heb je alle 6 de auto's, dan krijg je een bonus. Ik moet nog even de auto's verstoppen, en een bonus bedenken. Als iemand interesse heeft, post maar! Je kunt hem in projecten gebruiken als je wilt. Het is een heel kort thread, maar het bestaat voor 90% uit integer values.

Binnen kort komt mijn drie-in-één, Menselijk bowlen, racen, en doorrijd mod. Menselijk bowlen is zonder gas te geven vanaf een bepaald punt zo veel mogelijk mensen raken. Racen is gewoon een korte afstand, en Doorrijden is vanaf een bepaald punt zonder gas te geven zo ver mogelijk komen. Ik zorg ook dat je om de honderd meter ziet hoe lang je erover doet, kun je auto's makkelijk vergelijken.

MAIN.zip

Bewerkt: door Flotje
Geplaatst:

Klinkt goed flotje, en het leukste van allemaal is ik mag ze gebruiken voor mafia stories. :D

Mischien een idee om een keer over te stappen naar sa ?

G28, Hij is heel erg goed in missie coden. :engel:

Geplaatst: (bewerkt)
:Label009A56

014B: $6 = init_parked_car_generator #DELUXO -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 453.708 77.812 10.121 angle 0.0

014C: set_parked_car_generator $6 cars_to_generate_to 101

014B: $7 = init_parked_car_generator #INFERNUS -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 469.9 93.222 10.252 angle 0.0

014C: set_parked_car_generator $7 cars_to_generate_to 101

0004: $8 = 0 ;; integer values

0004: $9 = 0 ;; integer values

0004: $A = 0 ;; integer values

0002: jump ££Label009AD6

:Label009AD6

0001: wait 0 ms

00D6: if 1

00F7: player $PLAYER_CHAR 0 ()near_point_in_car 453.708 77.812 10.121 radius 1.0 1.0 111.0

00DE: player $PLAYER_CHAR driving_vehicle_type #DELUXO

004D: jump_if_false ££Labeltry2

0002: jump ££Label009B51

:labeltry2

00D6: if 1

00F7: player $PLAYER_CHAR 0 ()near_point_in_car 469.9 93.222 10.252 radius 1.0 1.0 111.0

00DE: player $PLAYER_CHAR driving_vehicle_type #INFERNUS

004D: jump_if_false ££Label009AD6

0002: jump ££Label009B78

:Label009B51

00D6: if 0

0038: $8 == 0 ;; integer values

004D: jump_if_false ££Label009B9F

0004: $8 = 1 ;; integer values

0008: $A += 1 ;; integer values

0002: jump ££Label009B9F

:Label009B78

00D6: if 0

0038: $9 == 0 ;; integer values

004D: jump_if_false ££Label009B9F

0004: $9 = 1 ;; integer values

0008: $A += 1 ;; integer values

0002: jump ££Label009B9F

:Label009B9F

00BE: text_clear_all

02FD: text_2numbers_lowpriority "LALA" $A 2 5000 ms 1 ;; You have found ~1~ out of ~1~ hidden vehickles

00D6: if 0

0038: $A == 2 ;; integer values

004D: jump_if_false ££Label009BCE

0002: jump ££Label009BE9

:Label009BCE

012A: put_player $PLAYER_CHAR at 444.99 71.156 10.206 and_remove_from_car

0002: jump ££Label009AD6

:Label009BE9

0109: player $PLAYER_CHAR money += 10000 ;; Dit is de beloning, schrijf er maar meer bij als je wil...

012A: put_player $PLAYER_CHAR at 444.99 71.156 10.206 and_remove_from_car

0002: jump ££Label009AD6

Dit is het script, de tekst werkt vermoedlijk niet, en de beloning is makelijk aan te passen.

De auto;s staan voor de pizzahut. Ik voeg wel even mijn main toe, met mijn andere missies, dan start je meteen bij het goede punt.

Bewerkt: door Flotje
Geplaatst:

Mischien handig om voor de noobs onder ons( ik dus :puh: ) een Main.scm bijlage te maken met daarin jouw mod ingevoegd :)

Geplaatst:

Bij de beginthread zet ik wel een bijlage. Ik heb de auto's niet verstopt want ik weet dat niemand die dingen wil zoeken... Maar je kunt makkelijk met de playerpositioning tool lokaties veradneren

Geplaatst:

Beetje late reactie, maar toch ...

leuk idee flotje...

En erg netje uitgewerkt. :klap:

De enige opmerking die ik eigenlijk wil maken heeft betrekking op dit stuk code

:Label009AD6
0001: wait 0 ms
00D6: if 1
00F7: player $PLAYER_CHAR 0 ()near_point_in_car 453.708 77.812 10.121 radius 1.0 1.0 111.0
00DE: player $PLAYER_CHAR driving_vehicle_type #DELUXO
004D: jump_if_false ££Labeltry2

Ten eerste is het aan te bevelen om in de main-loop van een thread die altijd blijft lopen, geen

"wait 0ms" seconden te doen, maar hiervoor een hogere waarde te nemen bv "wait 100 ms", waardoor deze thread de game-engine minder zwaar belast.

Ten tweede moet je na een "wait" altijd eerst een "if player $PLAYER_CHAR defined"-check uitvoeren, voordat je weer gebruik mag maken van de $PLAYER_CHAR of $PLAYER_ACTOR.

Als je dit niet doet, kan het spel crashen, op het moment dat je tijdens het spelen ge-arresteerd of dood bent.

  • 1 maand later...
Geplaatst:

Maar dit thread kan niet worden uitgevoerd als je dood gaat/busted bent.... Nou ja, de kans is zo klein dat het misschien 1 op de miljoen keer gebeurt...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...