Flotje Geplaatst: 29 mei 2006 Rapport Geplaatst: 29 mei 2006 (bewerkt) Ik was aan het denken over minigames, en kwam toen op het idee de "verdwijnauto's" Uit GTA II in het spel te zetten. Misschien weet niet iedereen wat dat zijn, voor zo ver ik weet is dat gewoon een zelfbedacht woord voor die auto's uit Gta II, die je moet zoeken, en als je er in stapt, dan teleporteer je naar een centrale plek. Er zijn 6 van die auto's verstopt in het land. Heb je alle 6 de auto's, dan krijg je een bonus. Ik moet nog even de auto's verstoppen, en een bonus bedenken. Als iemand interesse heeft, post maar! Je kunt hem in projecten gebruiken als je wilt. Het is een heel kort thread, maar het bestaat voor 90% uit integer values. Binnen kort komt mijn drie-in-één, Menselijk bowlen, racen, en doorrijd mod. Menselijk bowlen is zonder gas te geven vanaf een bepaald punt zo veel mogelijk mensen raken. Racen is gewoon een korte afstand, en Doorrijden is vanaf een bepaald punt zonder gas te geven zo ver mogelijk komen. Ik zorg ook dat je om de honderd meter ziet hoe lang je erover doet, kun je auto's makkelijk vergelijken. MAIN.zip Bewerkt: 7 juni 2006 door Flotje Reageren
gangster28 Geplaatst: 29 mei 2006 Rapport Geplaatst: 29 mei 2006 Ik vind het wel goede ideëen maar kun je die allemaal maken? Reageren
Blastov Geplaatst: 29 mei 2006 Rapport Geplaatst: 29 mei 2006 Klinkt goed flotje, en het leukste van allemaal is ik mag ze gebruiken voor mafia stories. Mischien een idee om een keer over te stappen naar sa ? G28, Hij is heel erg goed in missie coden. Reageren
Flotje Geplaatst: 30 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 30 mei 2006 (bewerkt) :Label009A56014B: $6 = init_parked_car_generator #DELUXO -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 453.708 77.812 10.121 angle 0.0 014C: set_parked_car_generator $6 cars_to_generate_to 101 014B: $7 = init_parked_car_generator #INFERNUS -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 469.9 93.222 10.252 angle 0.0 014C: set_parked_car_generator $7 cars_to_generate_to 101 0004: $8 = 0 ;; integer values 0004: $9 = 0 ;; integer values 0004: $A = 0 ;; integer values 0002: jump ££Label009AD6 :Label009AD6 0001: wait 0 ms 00D6: if 1 00F7: player $PLAYER_CHAR 0 ()near_point_in_car 453.708 77.812 10.121 radius 1.0 1.0 111.0 00DE: player $PLAYER_CHAR driving_vehicle_type #DELUXO 004D: jump_if_false ££Labeltry2 0002: jump ££Label009B51 :labeltry2 00D6: if 1 00F7: player $PLAYER_CHAR 0 ()near_point_in_car 469.9 93.222 10.252 radius 1.0 1.0 111.0 00DE: player $PLAYER_CHAR driving_vehicle_type #INFERNUS 004D: jump_if_false ££Label009AD6 0002: jump ££Label009B78 :Label009B51 00D6: if 0 0038: $8 == 0 ;; integer values 004D: jump_if_false ££Label009B9F 0004: $8 = 1 ;; integer values 0008: $A += 1 ;; integer values 0002: jump ££Label009B9F :Label009B78 00D6: if 0 0038: $9 == 0 ;; integer values 004D: jump_if_false ££Label009B9F 0004: $9 = 1 ;; integer values 0008: $A += 1 ;; integer values 0002: jump ££Label009B9F :Label009B9F 00BE: text_clear_all 02FD: text_2numbers_lowpriority "LALA" $A 2 5000 ms 1 ;; You have found ~1~ out of ~1~ hidden vehickles 00D6: if 0 0038: $A == 2 ;; integer values 004D: jump_if_false ££Label009BCE 0002: jump ££Label009BE9 :Label009BCE 012A: put_player $PLAYER_CHAR at 444.99 71.156 10.206 and_remove_from_car 0002: jump ££Label009AD6 :Label009BE9 0109: player $PLAYER_CHAR money += 10000 ;; Dit is de beloning, schrijf er maar meer bij als je wil... 012A: put_player $PLAYER_CHAR at 444.99 71.156 10.206 and_remove_from_car 0002: jump ££Label009AD6 Dit is het script, de tekst werkt vermoedlijk niet, en de beloning is makelijk aan te passen. De auto;s staan voor de pizzahut. Ik voeg wel even mijn main toe, met mijn andere missies, dan start je meteen bij het goede punt. Bewerkt: 30 mei 2006 door Flotje Reageren
kees1991 Geplaatst: 30 mei 2006 Rapport Geplaatst: 30 mei 2006 ik heb het toe gevoegt maar er staat nergens een auto Reageren
Flotje Geplaatst: 30 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 30 mei 2006 Post nummer 100!!!! Hoe dan ook, je moet wel even 004f: create_thread Label009A56 toevoegen Reageren
blackpearl11 Geplaatst: 5 juni 2006 Rapport Geplaatst: 5 juni 2006 Mischien handig om voor de noobs onder ons( ik dus ) een Main.scm bijlage te maken met daarin jouw mod ingevoegd Reageren
Flotje Geplaatst: 7 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 7 juni 2006 Bij de beginthread zet ik wel een bijlage. Ik heb de auto's niet verstopt want ik weet dat niemand die dingen wil zoeken... Maar je kunt makkelijk met de playerpositioning tool lokaties veradneren Reageren
PatrickW Geplaatst: 14 juni 2006 Rapport Geplaatst: 14 juni 2006 Beetje late reactie, maar toch ... leuk idee flotje... En erg netje uitgewerkt. De enige opmerking die ik eigenlijk wil maken heeft betrekking op dit stuk code :Label009AD6 0001: wait 0 ms 00D6: if 1 00F7: player $PLAYER_CHAR 0 ()near_point_in_car 453.708 77.812 10.121 radius 1.0 1.0 111.0 00DE: player $PLAYER_CHAR driving_vehicle_type #DELUXO 004D: jump_if_false ££Labeltry2 Ten eerste is het aan te bevelen om in de main-loop van een thread die altijd blijft lopen, geen "wait 0ms" seconden te doen, maar hiervoor een hogere waarde te nemen bv "wait 100 ms", waardoor deze thread de game-engine minder zwaar belast. Ten tweede moet je na een "wait" altijd eerst een "if player $PLAYER_CHAR defined"-check uitvoeren, voordat je weer gebruik mag maken van de $PLAYER_CHAR of $PLAYER_ACTOR. Als je dit niet doet, kan het spel crashen, op het moment dat je tijdens het spelen ge-arresteerd of dood bent. Reageren
Flotje Geplaatst: 24 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 24 juli 2006 Maar dit thread kan niet worden uitgevoerd als je dood gaat/busted bent.... Nou ja, de kans is zo klein dat het misschien 1 op de miljoen keer gebeurt... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.