Jump to content

2 vragen over model in game seten

wat is makelijker model in gta vc of sa  

22 leden hebben gestemd

1. 1. wat is makelijker model in gta vc of sa

• gta vc
      8
    • gta sa
      11

Recommended Posts

Geplaatst:

wat is makkelijker een model in gta vc zetten of in sa

en hoe set ik een model in gta ik heb de video tut van blaster al heel vaak bekeken (niks op aan te merken hoor het is een prima tut) maar hier lukt het mij gewoon niet mee.

kan iemand een andere video tut maken iemand die een originele vc/sa heeft zodat als ik precies dat doe wat die gene doet dat het dan bij mij ook een keer werkt

Geplaatst:

Het is natuurlijk iedereen zijn eigen mening, hetzelfde als dat de ene bloemkool vies vind en de ander lekker, het is gewoon wat jij het fijnst vind.

Ik zelf ga voor SA, met de scripts is het natuurlijk helemaal fijn, maar die kan je ook toepassen op VC en GTA III, ik zelf kies ook altijd voor SA, omdat er veel meer mogelijkheden zijn, zoals meerder auto's, je kan op dingen klimmen etc. Je hebt ook veel meer wapens, betere graphics, ook vind ik de style veel leuker.

In principe is de Moo Mapper heel irritant, je moet veel met Views klooien, om ies precies te mappen, je kan ook je models niet 1,2,3 aanpassen qwa verhoudingen, met scripts die worden gebruikt in 3DS Max, kan je dat wel. Ook zijn de map scripts veel handiger, je kan daarbij gewoon er goed van uitgaan, dat je een goede IPL en IDE hebt, met Moo Mapper is dat ook aardig een geklooi.

Ook denk ik dat de meeste modders voor SA gaan, is veel populairder, en nog niet zo uitgekauwd, er zijn namelijk nog heel veel dingen nog niet ontdekt, zoals Paths etc.

Maar het gaat erom wat je fijnst vind, maar dit zal je al aardig goed helpen ;)

Geplaatst: (bewerkt)

waar kan je de video tut van blaster vinden ??

ik zou het wel eens willen zien want ik wil het ook doen maar het lukt nog niet

wel bijna :D

@Blaster27: Bedankt Blaster kan ik het effe leren

Bewerkt: door nick11123
Geplaatst:

:*D

Mijn VC video tut --> SA-Modding.com

Mijn SA video tut --> SOON !

Maar wat makkelijker is, is meer een mening. Ik vind vc nu makkelijker omdat ik het gewoon helemaal zonder bugs kan sa bijna maar nog niet helemaal. Als ik het beide niet kon zal ik sa toch handiger vinden, aangezien ik bij vc gewoon een maand heb gedaan om nou eindelijk mijn object erin te krijgen, met sa lukte het meteen. Ook brengt sa veel meer voordelen met zich mee, mocht je een mod maken kun je beter voor sa kiezen ook zien je models er in sa realistischer uit dan in vc, het is gewoon echter. Ook kun je bij het moddelen een muurtje maken in sa kun je daar dan op klimmen vc niet en nog een voorbeeld kun je gemakkelijk door een enex te plaatsen op het dak of ander piunt van je object komen. Kleine maar leuke details. Kortom je moet gewoon voor sa gaan niet zo zeer omdat het makkelijker is maar gewoon meer voordelen met zich meebrengt. Maar dat is ook maar mijn mening dan he.

Geplaatst: (bewerkt)

ja maar dat u het in sa in 1x er in kon setten dat komt omdat u er veel ervaring mee heb met models in game te seten ik niet het wil mij gewoon niet luken :N:(:-(

Bewerkt: door kees1991
Geplaatst:

Even een checklisteje dat je moet hebben.

- Model maken

- Model exporteren naar .col en .dff via KamScripts

- TXD maken

- Gta3.img openen , .dff en .txd file erin steken.

- .col file in data/maps of models/col steken (afhankelijk wat je in gta_vc.dat stelt)

- .ipl en .ide aanmaken

- gta_vc.dat aanpassen

- MooMapper object plaatsen ;).

Eigenlijk lijkt het veel , maar ik kan het nu al vanbuitn ;).

Het is echt niet zo moeilijk , maar je moet de techniek vinden.

Geplaatst:

Niscan doet het voor vc, nu ik voor sa:

3Ds Max:

- Model maken.

- DFF + COL maken.

- Mappen met MAP IO.

En dan nog,

- DFF + COL + TXD in gta3.img plaatsen (of eigen img maken)

- IDE + IPL maken en in de gta.dat noteren.

Geplaatst:

Alle beginnen is moeilijk.

Opzich versgilt et neit zo heel veel van elkaar.

Tis maar wat je gewent ben, als je het eenmaal kan dan kan je het wel dromen en is er geen stront meer aan.

Geplaatst:

oke waar het nu alemaal heen moet dat snap ik denk ik maar nu lukt het nog steets niet.

dus als iemand mijn model nu ingame set en dan alle bestanden naar mij stuurt dus onderandere de .DFF .COL .TXD .IPL .IDE de GTA_VC_DAT en wat er verder alemaal nog meer moet dan denk ik dat het mischien wel een keer gaat luken

http://rapidshare.de/files/21858241/huis.rar.html

dat zijn de platjes die ik gebruikt heb en het model

plz help mij

Geplaatst:

Dat moet je niet doen!

Je moet het gewoon zelf proberen, anders leer je er niks van, en kan je dus nog steeds niet Mappen. Lees gewoon eens rustig de Tutorial door, controleer het niet 1 keer maar 2 keer.

Als je door blijft oefenen, lukt het vanzelf, en gaat het steeds makkelijker ;)

Geplaatst:

ik heb die tuts al heel vaak doorgelesen en bekeken dus ik dacht als iemand mij die bestanden stuurt dan kan ik daar naar kijken en dan kijken naar wat ik doe en dan kan ik heel makkelijk zien wat ik niet goet doe dus dan leer ik er wel van

Geplaatst:

de ipl 100, huis, 0, 582.152, 468.013, 18.9666, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1

de ide 100, huis, huis, 1, 300, 0

nu heb ik nog 2 vragen

1: ik heb mijn huis toe gevoegt aan generick.ide en toen in gta vc geplaatst met moo mapper staat die er maar als ik het spel op start dan staat die er niet het spel loopt niet vast maar het model staat er gewoon niet hoe kan dit

2: wat moet ik in gta_vc data bestan aanpasen

Geplaatst:

Je moet in de GTA.DAT de plaats van je IPL/IDE aangeven, dus de map waar hij in staat.

Zoals:

Data/Kees/Huis/Huid.IPL

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...