RTS Geplaatst: 30 mei 2006 Rapport Geplaatst: 30 mei 2006 Ik zit eigenlijk te denk om binnekort een nieuwe processor te kopen, ik tot nu toe altijd Pentium gehad, maar wil misschien wel eens AMD proberen. Het probleem is dat ik niet weet welke AMD ik met welk Pentium kan vergelijken, Vb: AMD ATHL64 3500+ 2.2GHZ welke P4 processor is daar mee te vergelijken? Is AMD nu meer een gameprocessor, is ie goedkoper over het algemeen? Alle info is welkom! Reageren
Mania-92 Geplaatst: 30 mei 2006 Rapport Geplaatst: 30 mei 2006 (bewerkt) Ik zit eigenlijk te denk om binnekort een nieuwe processor te kopen, ik tot nu toe altijd Pentium gehad, maar wil misschien wel eens AMD proberen.Het probleem is dat ik niet weet welke AMD ik met welk Pentium kan vergelijken, Vb: AMD ATHL64 3500+ 2.2GHZ welke P4 processor is daar mee te vergelijken? Is AMD nu meer een gameprocessor, is ie goedkoper over het algemeen? Alle info is welkom! Ik denk dat je die kunt vergelijken met een P4 3,2/3,5 MHz. Welke Socket heb je trouwens? Bewerkt: 30 mei 2006 door Mania-92 Reageren
RTS Geplaatst: 30 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 30 mei 2006 Nu? Nu heb ik Intel Socket 775 volgens mij. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 30 mei 2006 Rapport Geplaatst: 30 mei 2006 Nu? Nu heb ik Intel Socket 775 volgens mij. Dan moet je zowiezo bij INTEL blijven of je moet nog genoeg geld hebben voor een nieuw moederbord. Reageren
Blu3ice Geplaatst: 30 mei 2006 Rapport Geplaatst: 30 mei 2006 AMD wás tot 20% sneller en goedkoper, maar nu is hij alleen nog goedkoper. Ik zou blijven bij Intel, maar als je toch een nieuw moederbord koopt, neem dan een socket 939 of vergelijkbaar (AMD) Suc6!!! Reageren
X-TX Geplaatst: 30 mei 2006 Rapport Geplaatst: 30 mei 2006 Ik heb een reden waarom je bij Intel moet blijven: AMD processoren hebben korter levensduur, of je moet je computer van binnen erg koud houden. Want AMD kan erg slecht tegen klein beetje te hoge temperaturen. Ik heb Pentium 1.5Ghz 4 jaar lang gebruikt met normaal graden tussen 60 en 75. Dat zou AMD nooit in zijn levensdagen volhouden. Want daar staat een limiet op van 65 graden maximaal. En dan nog het feit dat je nieuwe moederbord moet kopen, dat staat soms gelijk aan: - nieuwe geheugenbanken en daarom misschien ook nieuwe geheugenkopen - als het niet mee zit, een nieuwe videokaart maar die kans is klein Gewoon blijven waar je bent, want de kosten lopen hoger op dan je op het eerste gezicht zou denken. Reageren
Azer Geplaatst: 31 mei 2006 Rapport Geplaatst: 31 mei 2006 Ik heb een reden waarom je bij Intel moet blijven:AMD processoren hebben korter levensduur, of je moet je computer van binnen erg koud houden. Want AMD kan erg slecht tegen klein beetje te hoge temperaturen. Ik heb Pentium 1.5Ghz 4 jaar lang gebruikt met normaal graden tussen 60 en 75. Dat zou AMD nooit in zijn levensdagen volhouden. Want daar staat een limiet op van 65 graden maximaal. AMD's hebben een max van 90 graden (niet dat dit goed is, maar met een beetje koeling is boven de 50 graden uitkomen een kunst). *Heeft een AMD64+ met standaardkoeler draaiend op +/- 35 graden* dus dat Intel's perse een langere levensduur is niet geheel correct.@RTS: wacht nog ff totdat de nieuwe processor van Intel (conroe) op de markt ligt goed qua prijs en een zeer hoge snelheid. Tevens maakt het nou niet veel uit of je nou een Intel of AMD hebt (zolang je maar geen budget releases koopt zoals de AMD Sempron en Intel Duron). Reageren
RonaldVC Geplaatst: 31 mei 2006 Rapport Geplaatst: 31 mei 2006 @RTS: wacht nog ff totdat de nieuwe processor van Intel (conroe) op de markt ligt goed qua prijs en een zeer hoge snelheid.Even offtopic:Past die processor op een Intel socket 775? Wat kost hij en wanneer komt hij uit? Reageren
Ewoud Geplaatst: 31 mei 2006 Rapport Geplaatst: 31 mei 2006 Ik heb altijd AMD beter gevonden voor stabiele programma's en Intel meer voor games. Zelf heb ik nu AMD in me notebook en een Intel Dual Core processor in me small tower. Reageren
RTS Geplaatst: 31 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 31 mei 2006 @RTS: wacht nog ff totdat de nieuwe processor van Intel (conroe) op de markt ligt goed qua prijs en een zeer hoge snelheid. Bedankt voor de tip, heb net ff prijzen gezien op Tweakers en dat is zeker te doen. Is de Conroe opvolger van de P4 of meer van de Pentium D? En hij kan gewoon op mijn Intel Socket 775? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.