Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

De twee grote vragen omtrent GTA Vice City Stories zijn momenteel natuurlijk wie het hoofdpersonage wordt, en in welke tijd het spel zich afspeelt. Dit topic is bedoeld om een voorspelling te doen voor deze twee vragen, zodat we later kunnen kijken wie er het dichtste in de buurt zat. Let op: Het gaat er niet om wat je hoopt, maar om wat je het meest waarschijnlijk acht. Probeer je verwachting te beargumenteren. Discussiëren over elkanders meningen liever niet hier, daar zijn de topics "Welk personage wil je nu zijn?" en "In welke tijd moet GTA VCS zich afspelen?" meer geschikt voor.

Om de aftrap te geven:

Ik denk dat GTA VCS zich in ieder geval rond het jaar 1986 zal afspelen. De stad Vice City heeft zijn charme te danken aan de jaren '80, en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er van dit enorme pluspunt afgezien wordt. Daarnaast denk ik dat het spel zich voor 1986 zal afspelen, omdat Tommy hierna een te grote stempel op Vice City drukt om ruimte over te laten voor een nieuw verhaal. Van Tommy hebben we al genoeg gezien in GTA VC; Het lijkt me waarschijnlijker dat Rockstar kiest voor de ontwikkeling van een ander personage. Een exact jaartal noemen is natuurlijk lastig, maar als het echt moet, denk ik dat het, evenals GTA LCS, ongeveer drie jaar voor het voorgaande spel af zal spelen: rond 1983, dus.

Wat het personage betreft, denk ik dat het wederom een oude bekende wordt. In het hierboven genoemde topic noem ik drie personages die in mijn ogen de meest waarschijnlijke kandidaten zijn. Van deze drie geef ik Mitch Baker de meeste kans. Mitch is een uitgewerkt personage, met een -in mijn ogen- typisch GTA-humeur.

Geplaatst:

Ik denk net iets na 1986 eerlijk gezegd, ... wordt aangenomen door Ken Rosenberg (of iemand anders, maar ik kan geen logische personage bedenken) om wat rotzooi op te ruimen of iets deregelijks. De stad heeft inderdaad zijn charme door de typische jaren 80 sfeer, dus 1987 is net goed, het eind van de eighties.

Dan heb ik nog een 2de mogelijkheid voor het verhaallijn, en dat is gewoon door die van Vice City heen gemixt, het is natuurlijk een ideaal moment om je zelf ook eens tegen Tommy te richten, al lijkt mij die een beetje on-rockstar-achtig...

Ik denk niet dat Mitch Baker de volgende personage wordt. Hij is wat mij betreft een beetje te rebels. En alle GTA-personages waren altijd, orderpikkers. Mitch Baker is natuurlijk de grote bass in zijn deel van de orginele Vice City.

Ik zat zelf te denken aan een geheel nieuwe personage, aangezien er geen echte vrienden waren voor Tommy die ook daadwerkelijk klusjes deden. Heel misschien Lance Vance of Ken Rosenberg.

Geplaatst: (bewerkt)

Het idee dat Tommy de vijand is spreekt me eigenlijk wel aan. Je kan er in ieder geval wel een mooi verhaal op schrijven. Tommy is heerser en meester in Vice City en zou dus een goede vijand kunnen zijn. Dan zou het verhaal zich ook net na 1986 afspelen. Je zou kunnen beginnen als één van de hulpjes van Tommy, waarbij je als het spel vorderd steeds meer tegen Tommy verzet en uiteindelijk zijn zaakjes over wil nemen.. In dat geval zou je met een compleet nieuwe personage spelen.

Aan de andere kant zou dat ook een beetje saai zijn, je zou bijvoorbeeld ook weer alle bedrijven en dergelijke moeten overnemen. Wat toch wel een beetje afgezaagd is.

Een tweede idee wat ik heb is dat VCS een prequel is. Dus het verhaal speelt zich af in bijvoorbeeld begin jaren 80. Met natuurlijk een compleet nieuw verhaal en geen verwijzingen naar GTA Vice City. Het mooie daaraan is dat je andere bedrijven en assets kan hebben. Een tijd waar iedereen nog een kleine man is en waar het er nog beschaafd aan toe gaat in de stad. En daar kom jij, de reden dat Vice City in 1986 zo'n grote criminele zooi is geworden.. Jij bent dan bijvoorbeeld verantwoordelijk voor de vele hoertjes op straat, jij start die hele handel, (pooier zijn, het beschermen van de hoeren in ruil voor geld, dat soort dingen), de vorming van bendes (het tegen elkaar uitspelen van wijken), en ga zo maar door.. Ook in die situatie zou er een nieuwe personage komen. De enige leuke en mooie verwijzing naar GTA Vice City zou Aunty Poulet kunnen zijn, waar ze tijdens het spel voorspellingen doet over een gevaarlijke man (Tommy), die een hoop ellende zal gaan veroorzaken in de toekomst. :)

Bewerkt: door RonaldVC
Geplaatst:

ikzelf denk cortez.

waarom?

hij is altijd een neutrale baas en in lcs was je ook een baas uit gta 3

Geplaatst:

claude en tommy houden een gevecht claude sneuvelt

dan komt cortez die schiet tommy dood. :td:

maar dat kan niet want tommy is de bom

Geplaatst:

offtopic: Tommy als vijhand vind ik niet leuk dadelijk moet je hem vermoorden en hij was toch mijn favo personage van alle GTA's

Geplaatst:
ik denk toomie vercety en gewoon in dit jaar tal 2006 dus

20 jaar later, rond getal, zou kunnen, alleen lijkt het mij dat Tommy een beetje te oud wordt als main-character.

Ik denk dat ze een nieuw character voor Tommy laten werken rond '89, hier kan namelijk een erg breed verhaal aan worden gebracht omdat je 'nieuw' bent en dus nog geen negatief als positief respect hebt van gangs.

Mijn kandidaten zijn:

• Wederom Tommy Vercetti;
  • Mitch Baker;
  • Colonel Juan Garcia Cortez;
  • Umberto Robina.

Tommy Vercetti

Hoewel er dus nog nooit in de GTA Serie een hoofdpersonage dubbel is gebruikt, lijkt Tommy Vercetti me best een goede kandidaat. In 1986 wordt hij dus door Sonny Forelli naar Vice City gestuurd, dus vóór '86 lijkt me dan wat onwaarschijnlijk, ook omdat hij 15 jaar in de bak heeft gezeten, en daarvoor werkte hij nog echt voor de Forelli's. Dus dan zou dit verhaal in 1987 moeten spelen, ook omdat Vice City een typische stad is van de 80'ies. De 80'ies is eigenlijk ook het enige decennium waarin ik Vice City zou kunnen voorstellen. Waarschijnlijk zal dit dan een vervolgverhaal zijn, wie weet neemt één of andere broer van Sonny ofzo wraak op Tommy. Maar omdat Tommy dus al zoals Lantyz al zei 'een grote stempel' heeft gedrukt in GTA: VC, en dus alles heeft veroverd in Vice City zogezegd, lijkt me het saai als alles misschien weer overnieuw heroverd moet worden. Ik denk niet echt dat dit het weer wordt, maar goed, toch stel ik Tommy als kandidaat.

Mitch Baker

de 'Big Mitch Baker' lijkt me inderdaad ook wel een kandidaat ervoor, maar ik vind hem inderdaad hem ook wat rebels, en bovendien heeft hij dus gevochten in Vietnam tegen de Vietcong. Niet dat dit voor de verhaallijn met een eventuele Mitch Baker hoeft te lijden, maar het lijkt me dat er veel uitgewerkd moet worden, omdat Baker in principe eindigt in 'The Greasy Chopper'. Hij lijkt me niet het type dat dus heel Vice City veroverd, al hoeft dit natuurlijk niet zo te zijn. Omdat Tommy Vercetti ná 1986 de boel in Vice City al veroverd heeft en hij overal invloed heeft, zal Mitch Baker zijn debuut moeten maken vóór 1986. Ik denk eerlijk gezegd ook wel dat het net zoals in GTA: LCS drie jaar eerder afspeelt, dus voor GTA: VCS in 1983/1984.

Colonel Juan Garcia Cortez

Hij lijkt me een perfecte kandidaat, een beetje hetzelfde als Toni Cipriani, in het originele spel (dus voor Toni Cipriani GTA: III, voor Cortez in GTA: VC) zijn ze allebei al wat met pensioen, een beetje dikker en dergelijke. Ook zie je dat Cortez al heel wat bereikt heeft, een grote jacht e.d. en het blijkt ook dat Cortez in vele landen een prijs op zijn hoofd heeft. Een vrij crimineel verleden dus, perfect voor een hoofdrolspeler uit de GTA Serie. Uiteraard zou dit dan ook vóór 1986 moeten afspelen, ikzelf zou gokken in 1982 ofzo, omdat Cortez dan wat jonger is, en 4 jaar (t/m 1986 dus) is tijd genoeg voor hem om zijn 'imperium' op te bouwen. Ook heeft hij een dochter: Mercedes, wie weet is er eerder dus in Vice City een vrouw geweest waarmee Cortez mee getrouwd is. Omdat in GTA: VC dan zijn eventuele vrouw niet meer te bekennen is, zou die misschien in GTA: VCS aan bod komen, dat die bijv. vermoord wordt, en dat Cortez dan wraak neemt op de dader(s), waar het verhaal dan in GTA: VCS om zou kunnen gaan. En ook zou dan misschien aan bod komen waarom Cortez 'Colonel' wordt genoemd. Zo zou je dus er een heel verhaal aan kunnen breien. Bij mij staat Cortez toch op één als kandidaat voor de nieuwe hoofdrolspeler in GTA: Vice City Stories.

Umberto Robina

Umberto Robina lijkt me ook wel een goede kandidaat, Cubanen horen bij Vice City, maar het is wél weer zo dat hij schijnbaar nog nooit bij een gangwar is gezien, dus dat hoort ook weer niet voor een hoofdrolspeler. Bovendien ziet hij er niet echt uit alsof hij vroeger veel meegemaakt heeft, in tegenstelling tot Cortez. Bovendien zou dit verhaal dan ook weer vóór 1986 moeten spelen, de reden weten jullie.

Mijn top-vier van welke kandidaten de meeste kans hebben om hoofdrolspeler in GTA: VCS te worden:

1. Colonel Juan Garcia Cortez
  2. Mitch Baker
  3. Tommy Vercetti
  4. Umberto Robina

Hoe dan ook, GTA: Vice City Stories móet in de jaren 'tachtig afspelen, zoals ik al zei kan ik me Vice City niet in een andere tijd voorstellen. ;)

Edit:

En dan natuurlijk Phil Cassidy, gek dat ik daar niet aan gedacht heb, bedankt voor de herinnering Bling! :*D

Phil Cassidy vind ik ook een uitstekende kandidaat, en net zoals Bling dezelfde mening had over Tommy als mij, heb ik ook dezelfde mening over Phil Cassidy als Bling:

Als het verhaal zich voor 1986 af gaat spelen, dan lijkt Phil Cassidy mij de beste kandidaat

Waarom Phil Cassidy?

Phil Cassidy is namelijk een uitgewerkt personage en is na mijn weten uit hetzelfde hout gesneden als de andere hoofdpersonages van de andere GTA games.

Nu zou je jezelf kunnen afvragen: Waarom is Phil Cassidy niet een geschikte kandidaat voor een hoofdrol na 1986?

In 1986 (tijdens de missie 'Boomshine Saigon') verliest Phil Cassidy zijn arm, het lijkt mij niet logisch om een hoofdpersonage zonder arm te hebben.

Ook vind ik dit omdat Phil een best grote invloed heeft in de GTA Games, in GTA: Vice City is hij uitgewerkt te zien, in GTA: III is hij terug te zien, en ook in GTA: Liberty City Stories is hij terug te zien. (Althans; zijn Full Cocked Weapon Shop dan. :puh:)

Nou vind ik dus toch, dat Phil Cassidy samen met Colonel Juan Garcia Cortez een eerste gedeelde plaats hebben gekregen in mijn top-vier (zie hierboven). ;)

Bewerkt: door Pietje II

Als het verhaal zich voor 1986 af gaat spelen, dan lijkt Phil Cassidy mij de beste kandidaat

Waarom Phil Cassidy?

Phil Cassidy is namelijk een uitgewerkt personage en is na mijn weten uit hetzelfde hout gesneden als de andere hoofdpersonages van de andere GTA games.

Nu zou je jezelf kunnen afvragen: Waarom is Phil Cassidy niet een geschikte kandidaat voor een hoofdrol na 1986?

In 1986 (tijdens de missie 'Boomshine Saigon') verliest Phil Cassidy zijn arm, het lijkt mij niet logisch om een hoofdpersonage zonder arm te hebben.

Als het verhaal zich na 1986 af gaat spelen, dan lijkt mij gewoon Tommy Vercetti de beste Kandidaat

Waarom? Om dezelfde rede als Pietje II

Tommy Vercetti

Hoewel er dus nog nooit in de GTA Serie een hoofdpersonage dubbel is gebruikt, lijkt Tommy Vercetti me best een goede kandidaat. In 1986 wordt hij dus door Sonny Forelli naar Vice City gestuurd, dus vóór '86 lijkt me dan wat onwaarschijnlijk, ook omdat hij 15 jaar in de bak heeft gezeten, en daarvoor werkte hij nog echt voor de Forelli's. Dus dan zou dit verhaal in 1987 moeten spelen, ook omdat Vice City een typische stad is van de 80'ies. De 80'ies is eigenlijk ook het enige decennium waarin ik Vice City zou kunnen voorstellen. Waarschijnlijk zal dit dan een vervolgverhaal zijn, wie weet neemt één of andere broer van Sonny ofzo wraak op Tommy. Maar omdat Tommy dus al zoals Lantyz al zei 'een grote stempel' heeft gedrukt in GTA: VC, en dus alles heeft veroverd in Vice City zogezegd, lijkt me het saai als alles misschien weer overnieuw heroverd moet worden. Ik denk niet echt dat dit het weer wordt, maar goed, toch stel ik Tommy als kandidaat.

Bewerkt: door Bling
Geplaatst:

Wie?

Ik denk dat het personage Juan Garcia Cortez wordt.

Wanneer?

Waarschijnlijk zal het verhaal zich net zoals bij GTA Liberty City Stories drie jaar voor GTA Vice City afspelen. Of misschien maken ze een grote sprong van vijftien jaar terug waar je een duidelijke reden van Tommy's arrestatie kan waarnemen. Ik kan me geen Vice City zonder neon bedenken dus ik denk niet dat het zich na 1986 zal afspelen.

Geplaatst:

Mijn kandidatenlijst ziet er zo uit:

1: Juan Garcia Cortez aka Colonel Cortez

2: Tommy Vercetti

3: Umberto Robina

4: Een lid van de Forelli clan

Juan Garcia Cortez aka Colonel Cortez

Colonel Cortez heeft in zijn geboorteland al negen keer de doodstraf gekregen maar hij is er telkens aan ontsnapt. Hij is een karakter die veel laat regelen. Hij handelt in veel dingen. Hij handelt in legerspullen, wapens en andere dingen. Ik zie hem niet zo snel allerlei klusjes aanpakken. Misschien is het verstandig als Colonel Cortez de hoofdpersoon gaat worden, om het verhaal voor 1986 te laten afspelen. Dit omdat Colonel Cortez na 1986 vertrekt uit Vice City. Het verhaal moet dus gaan over hoe hij zijn macht heeft verkregen. 1982 lijkt me wel een goed jaar om het verhaal te laten afspelen. Colonel Cortez doet me een beetje denken aan Donald Love.

Tommy Vercetti

Hij is een man met een geschiedenis. Hij is in 1986 vrijgekomen nadat hij in 1971 is opgepakt. We weten veel over Tommy Vercetti. We weten al wat er voor 1986 is gebeurd. Er zit een redelijk gat tussen 1986 en 1992. Dus het verhaal moet zich afspelen in die periode. Een mooi jaartal is 1988. Ik wil eens zien of het Tommy lukt om de macht te behouden in Vice City.

Umberto Robina

Hij is nog nooit in een gangwar gespot. Hij laat ook veel over aan andere mensen. Een goed jaartal lijkt mij 1987 omdat ik wel eens wil zien hoe de rivaliteit tussen de Cubanen en Haitianen zich voortsleept.

Een lid van de Forelli clan

De leden van de Forelli clan zinnen natuurlijk om wraak omdat Sonny Forelli is vermoord door Tommy Vercetti. Ze zijn ook de macht verloren over Vice City. Het is dus paybacktime voor de Forelli clan. Dus een nieuw personage moet zijn opwachting maken. De tijd is duidelijk na 1986.

Conclusie:

Colonel Cortez en Tommy Vercetti maken een goede kans om het hoofdpersonage te worden. Dit omdat zij al een geschiedenis hebben in Vice City. Umberto Robina en een lid van de Forelli clan acht ik onwaarschijnlijk.

• 4 weken later...
Geplaatst:

ik denk sonny forrely himself

een paar jaar voor vice city in 1981 denk ik want zoals al gezegt is VC echt de eighties stad. je laat sonny dan in VC aan zijn criminele loopbaan beginnen. je begint als hulpje en moet uitgroeien tot een van de bazen van VC. in het spel leer je ricardo diaz kennen. je krijgt ook opdrachten van hem. op het moment van VCS laat diaz net zijn leuke huisje bouwen(wat later de vercetty estate is). je, blijft vrienden met diaz totdat hij je verraad aan de politie en jij naar liberty city gaat om daar weer naam te maken. (waar hij als hij daar bekend is een paar jaar later tommy naar VC laat gaan en daar vermoord word.) maar de laatste chene zal denk ik moeten zijn dat hij naar LibertyCity vertrekt

Geplaatst:
ik denk toomie vercety en gewoon in dit jaar tal 2006 dus

haha rullez... ten eerste: het heet stories.. dus ik denk niet dat het zich later afspeelt.

ten 2e: hoe zal tommy er dan wel niet uitzien joh... dan zal je wel heel teer zijn in de game... ik schatte hem al 40 in vice city... denk je nou echt dat hij dan nog een crimineel zal zijn? nouja... dit was mijn mening maar :puh:

Ik denk dat het 3 jaar voor GTA VC Zal afspelen... waarom? nou GTA LCS geed dat ook... en bovendien: het heet STORIES! dus dat maakt alles uit (dat is mijn mening dan)

ik denk dat sonny forelli het word... vraag me niet waarom... dat is gewoon een groot voorgevoel.

Heel misschien denk ik ken rosenberg maar hij heeft niet echt de gta stijl.

ik zit nu ook ineens te denken aan claude... hij heeft een echt gangster uiterlijk en hij lijkt me heel geschikt!

verder... misschien iemand uit gta 1 of 2 (ik ken de delen niet dus ik kan er niet over oordelen)

Geplaatst:

Ik denk dat de hoofdpersonage Umberto zal zijn. Je kan dit al een beetje opmaken door GTA LCS: toni zit ook al in het spel en komt niet veel voor, hetzelfde geld voor Umberto.

Jaartal: Ik hoop dat het een beetje voor de tijd van GTA VC is, een paar jaar eerder.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...