Jump to content

Schranz  

5 leden hebben gestemd

1. 1. Wat vinden jullie ervan?

• Leuk
      1
    • Stom
      3
    • Anders, namelijk...
      0

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik vind Schranz de laatste tijd echt MEGA-SUPER vet, wat vinden jullie?

Schranz is the name given to European (especially German) hard techno, a style of techno typically around 140-150 BPM and based around massively bass-heavy kick drums, driving percussion and distorted, looping synth noises. The term originated in 1994 when Frankfurt-based DJ Chris Liebing used it to describe a certain type of techno in a record store he ran; it has no particular meaning in any language. There are speculations, however, that it was meant as a contraction of the to German verbs schreien (scream) and tanzen (dance), i.e. "scrance".

Other important producers in the genre beside Chris Liebing are DJ Amok, DJ Rush, Frank Kvitta, Sven Wittekind, Arkus P, Weichentechnikk, Gayle San, Cari Lekebusch, Andreas Kremer, Tom Hades, Pet Duo, Felix Kroecher, Tomash Gee, Mario Ranieri, Patrik Skoog, Dr. Robotron and Mr. Mechanical Noyze and Robert Natus

Geplaatst:

Schranz is the name given to European (especially German) hard techno, a style of techno typically around 140-150 BPM and based around massively bass-heavy kick drums, driving percussion and distorted, looping synth noises. The term originated in 1994 when Frankfurt-based DJ Chris Liebing used it to describe a certain type of techno in a record store he ran; it has no particular meaning in any language. There are speculations, however, that it was meant as a contraction of the to German verbs schreien (scream) and tanzen (dance), i.e. "scrance".

Other important producers in the genre beside Chris Liebing are DJ Amok, DJ Rush, Frank Kvitta, Sven Wittekind, Arkus P, Weichentechnikk, Gayle San, Cari Lekebusch, Andreas Kremer, Tom Hades, Pet Duo, Felix Kroecher, Tomash Gee, Mario Ranieri, Patrik Skoog, Dr. Robotron and Mr. Mechanical Noyze and Robert Natus

Ik vind er dus geen reet aan, want 140-150 beats per minute vind ik wel iets teveel van het goede.

Dan kan er ook zeer weinig melodie in zitten vanwege die beats die erin zitten.

Ik vind techno sowiezo al weinig aan:)

Geef mij maar Trance/Hardtrance :)

Geplaatst:

Ik vind er dus geen reet aan, want 140-150 beats per minute vind ik wel iets teveel van het goede.

Dan kan er ook zeer weinig melodie in zitten vanwege die beats die erin zitten.

Ik vind techno sowiezo al weinig aan:)

Geef mij maar Trance/Hardtrance :)

Daar ben ik het mee eens. 140-150 beats. Dat vind ik niet meer normaal. Geef mij maar Scooter ofzo!

Geplaatst:

Wel, het leest anders dan het klinkt, in vergelijking met Hardcore, Speecore, Terror, en Darkcore is het nog heel erg rustig, Schranz moet het vooral hebben van de melodie, het is zeg maar industrial jump voor jump wat industrial hardcore voor hardcore is. Overigens zijn het geen dreunen, maar trillingen in je woofer, het zijn dus een soort hele lage frequentie-bass-lines. En geen 'klappen' als bij hardcore.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...