RonaldVC Geplaatst: 1 juni 2006 Rapport Geplaatst: 1 juni 2006 Mensen! Sinds kort zit ik met een probleem met mijn luidsprekers van mijn computer. Elke keer als ik de luidsprekers aan zet, en dan met mijn muis beweeg, scroll of druk komt er een erg vervelend gezoem uit de luidsprekers. Muziek, spelgeluiden en dergelijke komen geruisloos en loepzuiver uit de luidsprekers, maar zodra het stil is en ik "werk" met de muis komt dat gezoem weer.. Ik heb alles gecontroleerd, aansluitingen zijn schoon en correct aangesloten.. Techniche informatie: mijn moederbord, ik heb een Microsoft intellipoint muis via USB, en Azona luidsprekers. Gewoon stereo (twee stuks dus). Weet iemand de oorzaak hiervan, danwel een oplossing? Reageren
Jozz Geplaatst: 1 juni 2006 Rapport Geplaatst: 1 juni 2006 heb je een microfoon? door ligt het bij mijj tenminste altijd aan Reageren
Schno009 Geplaatst: 1 juni 2006 Rapport Geplaatst: 1 juni 2006 regel jij het geluidsniveau met de computer (met de boxen op het hardst) of met de boxen? als je het met de computer doet, heb ik dit ook, dit is bij elke computer van mij zo Reageren
RonaldVC Geplaatst: 1 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 1 juni 2006 Nee, ik heb geen microfoon, en het volume regel ik altijd via de luidspreker zelf. Softwarematig staat het volume gewoon in het midden. Een beetje spelen daarmee heeft ook niet geholpen. Ik heb ook een programmatje van RealTek (zie screen), en die heb ik ook al uitgeschakeld maar dat gezoem blijft gewoon. Dus daar ligt het volgens mij ook niet aan.. Iemand nog suggesties? Reageren
Ikkes Geplaatst: 1 juni 2006 Rapport Geplaatst: 1 juni 2006 (bewerkt) Hoi Ronald, Toen ik een 5:1 geluidskaart van Sweex had gekocht hoorde ik ook steeds een zachte zoem. Na enig overleg met een kennis heb ik besloten een Creative Soundblaster aan te schaffen. Na deze vernieuwing had ik geen problemen meer. Genoeg over mij nu even over jouw probleem: Op je geluidskaart(moederbord) zit een foutje waardoor hij een storing geeft als je met je muis aan de gang bent. Wat je kan proberen is een geluidskaart te kopen en kijken of je hier ook problemen mee heb. Als dat zo is breng je hem gewoon terug naar de winkel(in de verpakking) en zeg je dat het niet was wat je zocht. Als dit het geval is kijken we veder. Succes ermee, Ikkes Ps. Oftewel het ligt aan je moederbord/geluidskaart. Edit: Of natuurlijk de kabels van je boxjes. Maar mijn idee is altijd het proberen waard . Bewerkt: 1 juni 2006 door Ikkes Reageren
wizkid4590 Geplaatst: 1 juni 2006 Rapport Geplaatst: 1 juni 2006 Ik heb 2 oplossingen : Zet bij de volume regeling van windows de Volume control lager als Wave. (KLIK) Als je een Subwoofer hebt zet de bass op dat ding wat zachter. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.