Jump to content

Background image en kleur

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb een code nodig, waarmee je een plaatje als achtegrond kan hebben + Een code waarmee de achtergrond de juiste kleu krijgt.

Dus 2 codes in 1.

Geplaatst:
Ik heb een code nodig, waarmee je een plaatje als achtegrond kan hebben + Een code waarmee de achtergrond de juiste kleu krijgt.

Dus 2 codes in 1.

Je kan dit gebruiken, het is een CSS code die je in de head tags van je HTML document kan plakken.

<style>
body {
background-color: #FFFFFF;
background-image: url(test.gif);
}
</style>

Geplaatst:

Dus 2 codes in 1.

Je kan dit gebruiken, het is een CSS code die je in de head tags van je HTML document kan plakken.

<style>
body {
background-color: #FFFFFF;
background-image: url(test.gif);
}
</style>

Werkt niet.

Geplaatst:

Ik heb het zelf getest :? de kleur toch en die werkt. Je moet FFFFFF wel veranderen want dat is namelijk de hexadecimaale code voor wit :clown: Maar die afbeelding op de achtergrond werkt normaal gezien ook hoor.

Geplaatst:

Tip voor Argon: Zet css in een aparte file. Dat is vaak overzichtelijker, en je hoeft niet elke pagina te veranderen wanneer je een verandering wilt doen.

Geplaatst:
Tip voor Argon: Zet css in een aparte file. Dat is vaak overzichtelijker, en je hoeft niet elke pagina te veranderen wanneer je een verandering wilt doen.

Dat weet ik ook wel hoor :clown: maar voor zo'n klein stukje vind ik het toch vele makkelijker om het zo in je bestand te zetten. Als je nu een HTML bestand hebt van 600 regels (zoals de layout waar ik nu aan ben het werken) dan is het heel onoverzichtelijk en moet je lang zoeken als je er nog is css van zo'n 200 regels mij moet zetten. :duh:

Geplaatst:

supremecars zal wel hebben gedacht dat het niet werkte omdat de achtergrond wit bleef. Dit komt omdat je, zoals Argon al zij, de waarde FFFFFF moet veranderen in diegene die je wil. Om aan een hex. te komen moet je een programma als photoshop of andere gratis tools gebruiken.

Je kan trouwens ook namen gebruiken, dus als je een standaard blauwe achtergrond wil kan je:

background-color: blue;

gebruiken.

Geplaatst:
Je kan trouwens ook namen gebruiken, dus als je een standaard blauwe achtergrond wil kan je:

gebruiken.

Let wel op -supremecars- dat je alleen Engelse kleur namen gebruikt.

Voorbeelden: blue, green, purple, pink, brown, black, white, yellow, gold, silver etc. etc.

Voor HEX kleuren is er hier een handige kleuren schema.

Veel plezier en succes.

Geplaatst:

gebruiken.

Let wel op -supremecars- dat je alleen Engelse kleur namen gebruikt.

Voorbeelden: blue, green, purple, pink, brown, black, white, yellow, gold, silver etc. etc.

Voor HEX kleuren is er hier een handige kleuren schema.

Veel plezier en succes.

Uhm dat wist ik al, ik ben skinner hoor, kweet heus wel wat voor hex kleuren ik moet gebruiken, of engelse namen. :schater:

Geplaatst:

Misschien is het handig om te zeggen of het nu gelukt is of niet :clown: (want nu weet niemand het en weten we niet of we je nog moeten helpen :puh:)

Geplaatst:
Misschien is het handig om te zeggen of het nu gelukt is of niet :clown: (want nu weet niemand het en weten we niet of we je nog moeten helpen :puh:)

Nee tis niet gelukt. :cab:

Geplaatst:

Dan kan je ook nog als alternatief hetvolgende gebruiken, het is gewoon HTML maar het verbaast me echt dat die CSS code niet werkt.

<body bgcolor="#HEXDEC" background="test.jpg">

Je kan de elementen bgcolor en background dus gewoon bij in de body-tag zetten. ;)

Geplaatst: (bewerkt)
Dan kan je ook nog als alternatief hetvolgende gebruiken, het is gewoon HTML maar het verbaast me echt dat die CSS code niet werkt.

<body bgcolor="#HEXDEC" background="test.jpg">

Je kan de elementen bgcolor en background dus gewoon bij in de body-tag zetten. ;)

Volgens mijn web editor is het dit:

<BODY background="image.bmp" bgcolor="#hexdec" text="#hexdec">

Dus hexdec 1 staat voor achtergrond kleur, hexdec 2 voor kleur van text.

Het kan ook allebei werken, zowel die van mij als die van Argon.Weet ik niet. :sigaar:

Bewerkt: door Samurai
Geplaatst:

Ik snap echt niet wat je bedoelt samurai, het is alletwee juist het zelfde alleen dat jij het element om de tekst kleur te veranderen erbij geeft en dat heeft hij niet nodig :?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...