Little Mister Geplaatst: 2 juni 2006 Rapport Geplaatst: 2 juni 2006 Ik zat me af te vragen of er een programma is dat de geluiden opneemt van de computer. Dan bedoel ik niet van de microfoon. Het geluid wat uit je speakers komt dan. Bijv. als je nou muziek zit te luisteren en dat neemt hij dan op, ook als je ineens zo'n foutmelding krijgt dat hij dat ook opneemt en zo, dat geluidje. Bedankt. Reageren
GTA-Sheep Geplaatst: 2 juni 2006 Rapport Geplaatst: 2 juni 2006 Ik gebruik daar de geluidsrecorder voor die gewoon in Windows zit. Bij XP Proffessional is dat Start --> Programa's --> Bureau Accessoires --> Entertainment --> geluidsrecorder. Bij de instellingen kun je aangeven wat hij moet opnemen: het geluid van de microfoon of wave (de geuidsstroom via je geluidskaart, dus gewoon wat je over de speakers krijgt) Reageren
Little Mister Geplaatst: 2 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 2 juni 2006 Bij mij staan er geen instellingen of zo? Alleen bestand, bewerken, effecten en help. Komt dit dan misschien omdat ik Home Edition heb? Want ik kan niets vinden waar je dat kan instellen. Reageren
GTA-Sheep Geplaatst: 2 juni 2006 Rapport Geplaatst: 2 juni 2006 Nou, ik heb het net zelf geprobeerd en ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik ook geen instellingen op dat punt kan wijzingen. Er staat bij mij ook "microfoon". Maar ik heb op mijn werk een flatscreen met ingebouwde speaker en géén microfoon, dus misschien dat het per ongeluk goed komt. In ieder geval heb ik een muziek CD afgespeelt net en tegelijk opgenomen met de recorder. Tijdens de opnamen heb ik bewust 4 keer een Windows foutmelding opgeroepen en die staat NIET op de opnamen, dus het schijnt te werken . Reageren
Little Mister Geplaatst: 2 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 2 juni 2006 Oh ok, dan zal dat denk ik bij mij niet lukken. Maar toch bedankt. Reageren
Goliat Geplaatst: 2 juni 2006 Rapport Geplaatst: 2 juni 2006 Oh ok, dan zal dat denk ik bij mij niet lukken. Maar toch bedankt. Waarom niet? als je gewoon je microfoon uitplugt(als je die hebt) moet het toch lukken? Reageren
Flitskikker Geplaatst: 3 juni 2006 Rapport Geplaatst: 3 juni 2006 (bewerkt) Je hoeft niks in te stellen (bij mij dan). Je hoeft alleen op deze knop te drukken: Jammer dat hij maar 60 seconden kan opnemen. Ik kan wel ervoor zorgen dat het langer is. PB me hiervoor. Bewerkt: 3 juni 2006 door flitskikker Reageren
Little Mister Geplaatst: 3 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 3 juni 2006 Waarom niet? als je gewoon je microfoon uitplugt(als je die hebt) moet het toch lukken? Ik heb het net geprobeerd, maar dat lukt niet. Je hoeft niks in te stellen (bij mij dan). Je hoeft alleen op deze knop te drukken: Maar dan neemt hij gewoon op via de microfoon en niet dat hij het geluid van de speakers opneemt. Ik zou anders niet weten wat ik zou moeten veranderen om het te laten lukken dan... Maar toch weer bedankt. Reageren
Le MrG Geplaatst: 3 juni 2006 Rapport Geplaatst: 3 juni 2006 Ik heb ook XP Pro, ik weet niet of Schaap dit bedoelde maar anyway: Start --> Alle Programmas --> Bureau-Accecoires--> Entertainment ---> Geluidsrecorder Dan kies je bij Bewerken --> Eigenschappen van audio Daar Kun je instellen wat hij moet Opnemen, dan zet je bij Opnemen van geluid Het Standaard apparaat op je geluidskaart dat werkt bij mij ieg wel Reageren
Little Mister Geplaatst: 3 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 3 juni 2006 Bij staat daar SoundMAX Digital Audio, dat is ook de enige die ik dan kan kiezen. Voor de rest kan ik daar dan met de volume kloten met Line In, Balans en zo. Dus dan neemt hij het ook van de microfoon op. Reageren
Goliat Geplaatst: 3 juni 2006 Rapport Geplaatst: 3 juni 2006 (bewerkt) Ik ben er uit wat je probleem is, maar dan moet ik wel de naam van je geluidskaart weten. Ik heb namenlijk bij mijn eigen geluidskaart eem programma gekregen die alles kan configureren, toen ik keek bij record(het is een engels programma) stond wave helemaal laag(net zoals bij je volume, gewoon een balkje die omhoog en omlaag kan) ik zette 'm hoog en wat denk je, ik kon opnemen van m'n geluidskaart. Jij zou eigenlijk een vergelijkbaar programma moeten hebben(verkleind rechtsonderin naast de tijd) daarmee zou je precies het zelfde moeten kunnen doen als wat ik zojuist heb uitgelegd. Succes. Bewerkt: 3 juni 2006 door Goliat Reageren
Little Mister Geplaatst: 4 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 4 juni 2006 Ik zou niet weten hoe mijn geluidskaart heet, waar moet ik dan kijken? Verder staat naast me tijd in de taakbalk wel volume. Daar staat ook "Wave" maar die staat wel op zijn hoogst. Reageren
Goliat Geplaatst: 4 juni 2006 Rapport Geplaatst: 4 juni 2006 Nou ja ik heb dit programma, naast de tijd staan: Heb jij ook niet zo iets? Reageren
Little Mister Geplaatst: 4 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 4 juni 2006 Nee, zoiets wat daar op lijkt heb ik nog nooit gezien. Echt alleen maar zo'n klein luidsprekertje wat er mee te maken heeft. Reageren
Goliat Geplaatst: 4 juni 2006 Rapport Geplaatst: 4 juni 2006 Jij hebt ook waarschijnlijk een andere geluidskaart en dus een ander programma. Laat eerst even weten welke videokaart je hebt, je kan dit zien door je pc te laten scannen op: www.driveragent.com Deze site is in eerste instantie bedoelt om naar updates te zoeken voor je hardware drivers, maar je kunt het ook gebruiken voor een overzicht van je hardware. Heb je trouwens als b.v. even door je pc kijkt, b.v. op je bureau blad of bij program files niet een programma dat te maken zou kunnen hebben met je geluid? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.