.::FLIPKIP::. Geplaatst: 3 juni 2006 Rapport Geplaatst: 3 juni 2006 hallo allemaal, ik heb weer eens een vraagje over een computer: Welke computer is beter als je tussen deze 2 moest kiezen? HP Pavilion t3470 computer Volledige specificaties: * Merk processor : Intel * Type processor : Pentium 4 517 * Kloksnelheid : 2.93 GHz * Cachegeheugen : 1024 * Bustechnologie : 533 MHz * Intern geheugen : 1024 MB * Harde schijf : 200 GB * CD/DVD (RW) : double layer DVD * Diskettestation : nee * Grafische kaart : nVidia GeForce 7300LE * Grafisch geheugen : 256 MB * Shared videogeheugen : ja * Modem : geen * IEEE 1394 : ja * Netwerkkaart : ja * Parallelpoort : ja * Seriële poorten : - * USB-poorten : 7x USB 2.0 * TV-out : ja * Besturingssysteem : Win XP home (NL) * IRDA : nee * WiFi : 802.11g * Garantie : pick-up & return * Garantieduur : 12 maanden * Bluetooth : nee * Toetsenbord : draadloos multimedia * Muis : draadloos mechanisch * Monitor : geen HP Pavilion m7290 computer Volledige specificaties: * Merk processor : AMD * Type processor : Athlon 64 3500+ * Kloksnelheid : 2.2 GHz * Cachegeheugen : 512 * Bustechnologie : 800 MHz * Intern geheugen : 1024 MB * Harde schijf : 250 GB * CD/DVD (RW) : double layer DVD * Diskettestation : nee * Grafische kaart : ATI RADEON X600 * Grafisch geheugen : 256 MB * Shared videogeheugen : nee * Modem : geen * IEEE 1394 : ja * Netwerkkaart : ja * Parallelpoort : ja * Seriële poorten : - * USB-poorten : 6x USB 2.0 * TV-out : ja * Besturingssysteem : Win XP Media Center (NL) * IRDA : nee * WiFi : 802.11g * Garantie : pick-up & return * Garantieduur : 12 maanden * Bluetooth : nee * Toetsenbord : draadloos multimedia * Muis : draadloos optisch * Monitor : geen Reageren
Velaro Geplaatst: 3 juni 2006 Rapport Geplaatst: 3 juni 2006 De bovenste is beter. De Videokaart, Processor, Geheugen, etc zijn veel beter dan de onderste. Als je moest kiezen tussen die 2 PC's zou ik voor de eerste gaan. Reageren
Argon Geplaatst: 3 juni 2006 Rapport Geplaatst: 3 juni 2006 Dat hangt ervanaf, voor wat wil je de computer gaan gebruiken. Reageren
.::FLIPKIP::. Geplaatst: 3 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 3 juni 2006 Voor Games, vooral voor GTA Sa Reageren
Marius Geplaatst: 3 juni 2006 Rapport Geplaatst: 3 juni 2006 Ik zou geen van beide PC's nemen, maar voor een combinatie kijken. De AMD processor is bijvoorbeeld sneller en beter dan de intel pentium en de Nvidia videokaart is wel wat beter dan de Ati. Reageren
ShortY- Geplaatst: 3 juni 2006 Rapport Geplaatst: 3 juni 2006 Voor Games, vooral voor GTA Sa Als je games wilt gaan spelen, dan zou ik toch de onderste nemen. De grafische kaart is dan wel van ATi, alleen dit is een veel betere uitvoering dan de 7300LE. Ook is de processor sneller dan de Intel. Misschien denk je dat niet omdat de kloksnelheid wat lager ligt, maar dat gaat anders. Bij AMD's telt de AMD 64 3500+ al meer dan een Intel P4 van 3.2/3.4 Ghz. De rede ga ik niet uitleggen, dat duurt te lang, er zijn hier al topics over. Alles in 1: "Ik zou voor de onderste gaan!" Reageren
.::FLIPKIP::. Geplaatst: 3 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 3 juni 2006 (bewerkt) ok bedankt. Marius, jij zei dat ik geen van beide pcs moest nemen, maar mijn budet is maximaal 1000 euro dus moest ik uit deze 2 kiezen, ik weet wel dat er betere zijn maar ik kies toch voor 1 van deze 2 , en bedankt niels dat jij dat zei van de kloksnelheid want ik zat toch echt te denken dat het zo'n langzame pc was want degene die ik nu heb heeft 2.4 Ghz. ik begin al wat informatie te zoeken Bewerkt: 3 juni 2006 door plippop Reageren
japie323f Geplaatst: 24 juni 2006 Rapport Geplaatst: 24 juni 2006 stel er 1 samen zou ik zeggen ben je goedkoper uit en beter ook nog Reageren
.::FLIPKIP::. Geplaatst: 25 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 25 juni 2006 (bewerkt) (laat maar wat ik hier posstte het geld niet meer) Bewerkt: 9 juli 2006 door plippop Reageren
Wrieh Geplaatst: 9 juli 2006 Rapport Geplaatst: 9 juli 2006 heem de bovenste! iki heb heel veel problemen gehad met ati!nu heb ik ene nvidea en die doet he tveel beter die ati ahd dan wel 128 mb ram en me jnv 64 maar de nv doet het beter Reageren
Goliat Geplaatst: 9 juli 2006 Rapport Geplaatst: 9 juli 2006 Neem de 2e, ati rulez.. * Merk processor : AMD Zoals al gezegd is AMD een veel beter merk voor games dan een intel processor * Type processor : Athlon 64 3500+ * Kloksnelheid : 2.2 GHz Goeie snelheid, ruim voldoende voor GTA, en veel van de nieuwste games. * Cachegeheugen : 512 Ziet er goed uit. * Bustechnologie : 800 MHz Idem * Intern geheugen : 1024 MB Wederom heb je hier meer dan genoeg, ik heb momenteel maar 512MB maar ik kan na Doom3 geen ame noemen die ik niet zonder problemen zou kunnen spelen. * Harde schijf : 250 GB Genoeg, mischien zlefs wat te veel van het goede, maar met een met een harde schijf met minder opslagcapaciteit wordt de PC ook niet veel goedkoper, een goede keuze dus. * CD/DVD (RW) : double layer DVD Gewoon goed. * Diskettestation : nee geen diskette station is denk ik absoluut een nadeel, op de PC van m'n opa zit ook geen floppy-drive en dat kan me nogwel eens irriteren. Naar mijn idee mogen de PC van vandaag gewoon geen beperkingen hebben, hoe primitief een floppy-drive vandaag de dag ook mag zijn. * Grafische kaart : ATI RADEON X600 I love ATI maar serieus ik heb hele goede ervaringen met ATI, en volgens mij is het zo dat bij NVIDEA dat daar niet alle kaarten volledig compatible zijn voor GTA San Andreas. * Grafisch geheugen : 256 MB Meer dan genoeg. * Shared videogeheugen : nee Tja.. * Modem : geen Logisch * IEEE 1394 : ja Kan ik je niets over vertellen.. :$ * Netwerkkaart : ja Logisch * Parallelpoort : ja Wat is een parallelpoort? :$ * Seriële poorten : - .. * USB-poorten : 6x USB 2.0 Lijkt me goed, als er maar USB-poorten aan de voorkant zitten, maar met 6 X lijkt me dat wel. * TV-out : ja * Besturingssysteem : Win XP Media Center (NL)Tja, ben niet zo'n windows-fan, maar je kan altijd nog Linux of een vergelijkbaar programma nemen. * Garantieduur : 12 maanden Standaart tijd bij een PC, naar mijn idee zou dit langer moeten in het algemeen gezien dan. Het is toch de belachelijk voor woorden dat een je de reparatie kosten na een jaar al zelf moet betalen, terwijl een PC toch minstens 4 jaar goed zou moeten functioneren als je 'm goed onderhoud(stof vrij maken e.d.) * Bluetooth : nee Geen wonder, ook dit kan je gelukkig nog eens als je dit wilt aanschaffen. * Toetsenbord : draadloos multimedia Niet bijzonder * Muis : draadloos optisch Idem * Monitor : geen Tja, ik weet niet wat de prijs is dus ik kan niet zeggen of dit nu een nadeel is. Succes met je aankoop. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 9 juli 2006 Rapport Geplaatst: 9 juli 2006 Neem de 2e, ati rulez.. * Merk processor : AMD Zoals al gezegd is AMD een veel beter merk voor games dan een intel processor * Type processor : Athlon 64 3500+ * Kloksnelheid : 2.2 GHz Goeie snelheid, ruim voldoende voor GTA, en veel van de nieuwste games. * Cachegeheugen : 512 Ziet er goed uit. * Bustechnologie : 800 MHz Idem * Intern geheugen : 1024 MB Wederom heb je hier meer dan genoeg, ik heb momenteel maar 512MB maar ik kan na Doom3 geen ame noemen die ik niet zonder problemen zou kunnen spelen. * Harde schijf : 250 GB Genoeg, mischien zlefs wat te veel van het goede, maar met een met een harde schijf met minder opslagcapaciteit wordt de PC ook niet veel goedkoper, een goede keuze dus. * CD/DVD (RW) : double layer DVD Gewoon goed. * Diskettestation : nee geen diskette station is denk ik absoluut een nadeel, op de PC van m'n opa zit ook geen floppy-drive en dat kan me nogwel eens irriteren. Naar mijn idee mogen de PC van vandaag gewoon geen beperkingen hebben, hoe primitief een floppy-drive vandaag de dag ook mag zijn. * Grafische kaart : ATI RADEON X600 I love ATI maar serieus ik heb hele goede ervaringen met ATI, en volgens mij is het zo dat bij NVIDEA dat daar niet alle kaarten volledig compatible zijn voor GTA San Andreas. * Grafisch geheugen : 256 MB Meer dan genoeg. * Shared videogeheugen : nee Tja.. * Modem : geen Logisch * IEEE 1394 : ja Kan ik je niets over vertellen.. :$ * Netwerkkaart : ja Logisch * Parallelpoort : ja Wat is een parallelpoort? :$ * Seriële poorten : - .. * USB-poorten : 6x USB 2.0 Lijkt me goed, als er maar USB-poorten aan de voorkant zitten, maar met 6 X lijkt me dat wel. * TV-out : ja * Besturingssysteem : Win XP Media Center (NL)Tja, ben niet zo'n windows-fan, maar je kan altijd nog Linux of een vergelijkbaar programma nemen. * Garantieduur : 12 maanden Standaart tijd bij een PC, naar mijn idee zou dit langer moeten in het algemeen gezien dan. Het is toch de belachelijk voor woorden dat een je de reparatie kosten na een jaar al zelf moet betalen, terwijl een PC toch minstens 4 jaar goed zou moeten functioneren als je 'm goed onderhoud(stof vrij maken e.d.) * Bluetooth : nee Geen wonder, ook dit kan je gelukkig nog eens als je dit wilt aanschaffen. * Toetsenbord : draadloos multimedia Niet bijzonder * Muis : draadloos optisch Idem * Monitor : geen Tja, ik weet niet wat de prijs is dus ik kan niet zeggen of dit nu een nadeel is. Succes met je aankoop. SA is speciaal gemaakt voor NVIDIA kaarten, kijk jij de introfilmpjes nooit. Reageren
.::FLIPKIP::. Geplaatst: 9 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 9 juli 2006 (bewerkt) Speciaal gemaakt is ook weer een groot woord hea? ik heb 2 nieuwe op het oog, je kan nu kiezen tussen deze 2: BesturingssysteemBesturingssysteem Legitieme Windows® XP Home Edition Processor Kloksnelheid 2,80 GHz Processor Intel® Pentium® D Processor 820 DUAL CORE 2nd level cache geheugen 2x 1024 Kb Processor bus snelheid 800 MHz Geheugen Groote van het geheugen 1 GB Harde schijf Capaciteit 250 GB SERIAL ATA Snelheid 7200 rpm Kaartlezer / diskettestation Flash Card Reader 15 in 1 CD-RW / DVD-RW CD-ROM / DVD-ROM 16x DVD-ROM CD-RW / DVD-RW DVD+-RW double layer Video Video nVidia® GeForce™ GE 7300 GS Videogeheugen 512 MB Turbo Cache Monitor Monitor 17'' TFT of 19'' breedbeeld TFT monitor optioneel Geluid Geluid 7.1 (8 kanaals) geluid Communicatie Netwerkkaart 10/100 Mb netwerk aansluiting Wi-fi IEEE 802.11b/g Aansluitingen USB aansluiting (totaal/voor/achter) 8 x USB 2.0 FireWire 2x IEEE 1394 TV-out PCI-Express + TV-out (composiet) + DVI Audio aansluitingen Analoge jack en digitale SPDIF RCA aansluitingen TV Tuner TV Tuner met afstandsbediening Toetsenbord en muis Muis PS2 optische muis Toetsenbord multimedia toetsenbord fingerprint met 2x USB Accessoire - S-VHS en composiet front connectors - Infrarood voor bijvoorbeeld mobiele telefoon - Omnipass biometrische wachtwoord software Garantie Garantie 1 jaar pickup, repair et return Besturingssysteem Besturingssysteem Legitieme Windows® XP Home Edition Home Entertainment Record NOW 7 Power Cinema 4 Video Studio 8 SE PhotoImpact 10 SE Video Toolbox Sonic My DVD LE NEW DJ Ad Aware Skype software inclusief headset Omnipass biometrische wachtwoord software Internet et Veiligheid Norton Internet Security FE 2005 Monitor Standaard zonder monitor 17''/19'' TFT monitor optioneel BesturingssysteemBesturingssysteem Legitieme Windows® XP Home Edition Processor Kloksnelheid 3,00 GHz Processor Intel® Pentium® D Processor 930 DUAL CORE 2nd level cache geheugen 2x 2048 Kb Processor bus snelheid 800 MHz Geheugen Groote van het geheugen 1 GB Harde schijf Capaciteit 400 GB SERIAL ATA Snelheid 7200 rpm Kaartlezer / diskettestation Flash Card Reader 15 in 1 CD-RW / DVD-RW CD-ROM / DVD-ROM 16x DVD-ROM CD-RW / DVD-RW DVD+-RW double layer Video Video ATI Radeon® X700 SE 512 Mo Videogeheugen 512 MB DDR Monitor Monitor 17'' TFT of 19'' breedbeeld TFT monitor optioneel Geluid Geluid 7.1 (8 kanaals) geluid Communicatie Netwerkkaart 10/100 Mb netwerk aansluiting Wi-fi IEEE 802.11b/g Aansluitingen USB aansluiting (totaal/voor/achter) 8 x USB 2.0 FireWire 2x IEEE 1394 TV-out PCI-Express + TV-out (composiet) + DVI Audio aansluitingen Analoge jack en digitale SPDIF RCA aansluitingen TV Tuner TV Tuner met afstandsbediening Toetsenbord en muis Muis PS2 optische muis Toetsenbord multimedia toetsenbord fingerprint met 2x USB Accessoire - S-VHS en composiet front connectors - Infrarood voor bijvoorbeeld mobiele telefoon - Omnipass biometrische wachtwoord software Garantie Garantie 1 jaar pickup, repair et return Besturingssysteem Besturingssysteem Legitieme Windows® XP Home Edition Home Entertainment Record NOW 7 Power Cinema 4 Video Studio 8 SE PhotoImpact 10 SE Video Toolbox Sonic My DVD LE NEW DJ Ad Aware Skype software inclusief headset Omnipass biometrische wachtwoord software Internet et Veiligheid Norton Internet Security FE 2005 Monitor Standaard zonder monitor 17''/19'' TFT monitor optioneel als ik 1 van deze 2 koop dan koop ik er ook een apparte media center bij p.s. het zijn allebij packard bells... ik ga niet erg moeilijk met een nieuwe pc doen. dus dan is packard bell niet zo erg. en verder: de 1e is 899 de 2e is 999 Bewerkt: 9 juli 2006 door plippop Reageren
.::FLIPKIP::. Geplaatst: 9 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 9 juli 2006 wil je er A.U.B ook bij zetten waarom? dan kan ik ook zien waarom Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.