Jump to content

PC-Kast overspuiten

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb sinds kort weer een leuk oud pc'tje ergens vandaan gevist. Hierbij zat een hele mooie oude, brede kast, deze wil ik gaan modden, en daar mijn huidige hardware in plaatsen. Maar nu: Ik wil mijn kast gaan overspuiten met een lak of verf, en dit wil ik in één keer goed doen, dus geen mislukkelingen. Ik heb al op google gezocht naar goede verf of lak, maar iedereen heeft iets anders gebruikt. Nu vraag ik naar jullie mening/ervaring met lak/verf om je computerkast mee over te spuiten/verfen. Wat is nou de beste verf/lak om dit te doen?? En is het ook goed om een grondlaag & deklaag te gebruiken hiervoor? :) Hopelijk hebben jullie een antwoord.

Geplaatst:

De kast is neem ik aan van de zijkanten van metaal. Dan kan je het beste gewone radiatorlak gebruiken, en met een klein soft-rolletje aanbrengen. Radiatorlak is speciaal gemaakt voor metaal, en is bovendien bestand tegen warmte. Niet dat de pckast erg warm wordt maar toch. Een spuitbusje raad ik af, vooral op metaal want de kans op lopers (druppels) is erg groot.

De voorkant, die van kunststof is kan je ook gewoon verven met die radiatorlak. Dat kan daarmee, omdat radiatorlak als voordeel heeft dat het volledig streeploos opdroogd. Wat ik al zei, als je het met een soft-rollertje aanbrengt droogt het mooi verspreid op. (je kan natuurlijk bij een bouwmarkt informeren naar verschillende soorten en merken)

Belangrijk is dat je alle delen fijn afschuurd met niet al te grof schuurpapier. Daarmee maak je het oppervlakte een beetje ruw en "pakt" de verf beter. Na het schuren met je de boel vetvrij maken, dat kan je doen met een spiritus of amoniak en een theedoek. Gewoon alles afnemen daarmee. Zijn alle onderdelen vetvrij en droog kan je aan de slag gaan...

Tenminste, zo zou ik het doen, je kan natuurlijk ook met spuitbusjes werken, maar uit ervaring weet ik dat dat lang niet zo mooi wordt dan met een rollertje..

Succes. :cya:

Geplaatst: (bewerkt)

Ok mooi, hardstikke bedankt voor jullie hulp. Ik ga nu radiator verf halen bij de plaatselijke Bouw-winkel Doeland :puh: Waarschijnlijk hebben ze het daar wel. Dan misschien ga ik vanmiddag wel beginnen, Als jullie misschien resultaten willen zien. Dan post je dat maar ofzo. :D

EDIT: Ik ga het toch doen met de spuitbus, das mooi, want die spuitbussen zijn veel goedkoper dan die radiator verf. En ook kan het een mooier resultaat worden (met hoogglans enz.) Maar toch bedankt voor de tip met de radiator verf..! ;)

Bewerkt: door niels_pwnt

Doe maar ik ben erg benieuwd Vriend :D . Waarom heb je mij hier niet eerder over verteld Niels_pwnt? 8)

En post wat informatie van wat je hebt gebruikt: Welke verf, welk merk. Mischien hebben andere mensen er dan nog wat aan :).

---

dabeast, in die garage gebruiken ze zeker spuit-Verf? Speciaal voor auto's natuurlijk. Nou in ieder geval daar weet Mazzeltje meer over :D.

Bewerkt: door SummerBase
Geplaatst:

Ik heb de mijne laten spuiten in mijn neef zijn garage.

Nouja, hij werkt daar :puh: .

Dit heeft het beste resultaat.

Greetz :sigaar:

Geplaatst:

Ok, ik zal later wel, als het allemaal zo'n beetje klaar is (Want ik wil er ook nog een raam enz. in zetten :bier: ), er hier een soort: "tutorial" opzetten, waarin je de procedure kunt zien van het spuiten en alles. Verwacht het niet morgen ofzo, want ik heb natuurlijk nog wel wat meer te doen :puh:

okeej miss beetje laat maar dit zou ik doen.

heb je veel geld.. (gaat je tog wel meer dan 75 euro kosten) laat em naar profesionele spuiter brengen..

voor deze mogelijk heden SCHUUR hem eerst met fijn schuurpapier

heb je wat minder geld maar tog best veel.. (13 euro per 400ml bus) gaa naar de beste verfwinkel van de stad koop daar 1 of 2 bussen autolak en vernis.. haal je kast uit elkaar en spuit elk deel apart. 3 tot 4 lagen. daarnaa vernis je het en laten drogen natuurlijk. tip: hou de bus 10 tot 20 centimeter van het deel af.. te dichtbij maakt donkere plekken, dikke plekken en het kan uitlopen... je krijgt er een standaart cap bij.. graffiti cap's kunnen hier ook op.

heb je weinig geld (heb je maar 20 euro ofzow). gaa naar een verfwinkel wel effe zoeken.. je woont in kapelle dus gaa nara goes naar verf handel franse.. waar ze graffiti bussen van montana verkopen. je heb dan 3 keuzes een bus montana black 400ml een bus montana gold 400ml een bus montana platium 600 ml... de 400 ml bussen zijn ronde de 3, 45 (hier in iedergeval) en de ander 4,45 ofzow.. koop er 2 tot 3.. gaa aan de slag.. haal hierbij ook de kast uitelkaar en spuit ze in delen. doe ook 3 /4 lagen mooiste effect.. wel uitkijken dat je het niet te dik doe en het uitloop. tip: koop er ook wat cap's bij.. deze gaan snel kapot maar zijn tog maar 10 cent. beste een normal cap voor de grote delen en een skinny cap voor de wat fijnere delen..

ohjah: niels ik kan je natuurlijk wle helpen want ik woon tenslotte tog in goes;)

Bewerkt: door bronzenknieschijf
Geplaatst:

Dit is allemaal niet nodig hoor, ik ben naar de "Doeland" geweest, en daar heb ik gewoon een aantal hoogglans zwarte spuitverf gekocht, gewoon van een normaal, redelijk goedkoop merk. Deze werken uitstekend, en ik gooi een paar lagen over de kast heen, zodat er niet zo snel krassen in komen te staan, ohja: Onze camera is op het moment een beetje dood, dus waarschijnlijk geen foto's enal. sorry :bonk:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...