nuke_obelisk Geplaatst: 3 juni 2006 Rapport Geplaatst: 3 juni 2006 ik was net bezig om een manier te zoeken om de kapotte vliegtuigen weg te halen, ik was op het punt gekomen dat het me lukte ik had dit gedaan: met img tool 2.0 de 3 bonyrd blocks weggehaald archive gerebuild met map editor alle bonyrd blocks weg gehaald ik startte het spel en: 1 ik zag de vliegtuigen niet 2 als ik er met rocketlauncher (van redelijk afstandje) erop schoot raakte hij ze niet maar als ik in de buurt van de plek waar ze stonden kom loopt het spel vast! hoe kan dit en hoe kan ik het verhelpen zijn er ook nog andere manieren om ze weg te halen? thnx ps: ik weet nie precies of ik in het goede topic sta plz zet me in goede topic als ik per ongeluk verkeerd sta greetz Reageren
Big-Bear Geplaatst: 3 juni 2006 Rapport Geplaatst: 3 juni 2006 Heb je ook daadwerkelijk alles verwijderd, ook de IPL lijnen in de GTA.DAT, er zal eventueel nog wat bestanden die niet verwijderd zijn. Reageren
nuke_obelisk Geplaatst: 3 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 3 juni 2006 (bewerkt) hoe verwijder ik die daar zijn er tools voor of kan iemand anders het voor me doen? ik heb alleen deze 2 dingen geedit verder niks edit: welke lijnen in gta.dat moet ik verwijderen? dit is gta.dat: # # Load IDEs first, then the models and after that the IPLs # IMG DATA\PATHS\CARREC.IMG IMG DATA\SCRIPT\SCRIPT.IMG IMG MODELS\CUTSCENE.IMG SPLASH loadsc2 # # Object types # IDE DATA\MAPS\generic\vegepart.IDE IDE DATA\MAPS\generic\barriers.IDE IDE DATA\MAPS\generic\dynamic.IDE IDE DATA\MAPS\generic\dynamic2.IDE IDE DATA\MAPS\generic\multiobj.IDE IDE DATA\MAPS\generic\procobj.IDE IDE DATA\MAPS\LA\LAn.IDE IDE DATA\MAPS\LA\LAn2.IDE IDE DATA\MAPS\LA\LAs.IDE IDE DATA\MAPS\LA\LAs2.IDE IDE DATA\MAPS\LA\LAe.IDE IDE DATA\MAPS\LA\LAe2.IDE IDE DATA\MAPS\LA\LAw2.IDE IDE DATA\MAPS\LA\LAw.IDE IDE DATA\MAPS\LA\LAwn.IDE IDE DATA\MAPS\LA\LAhills.IDE IDE DATA\MAPS\LA\LAxref.IDE IDE DATA\MAPS\SF\SFn.IDE IDE DATA\MAPS\SF\SFs.IDE IDE DATA\MAPS\SF\SFse.IDE IDE DATA\MAPS\SF\SFe.IDE IDE DATA\MAPS\SF\SFw.IDE IDE DATA\MAPS\SF\SFxref.IDE IDE DATA\MAPS\vegas\vegasN.IDE IDE DATA\MAPS\vegas\vegasS.IDE IDE DATA\MAPS\vegas\vegasE.IDE IDE DATA\MAPS\vegas\vegasW.IDE IDE DATA\MAPS\vegas\vegaxref.IDE IDE DATA\MAPS\country\countryN.IDE IDE DATA\MAPS\country\countN2.IDE IDE DATA\MAPS\country\countryS.IDE IDE DATA\MAPS\country\countryE.IDE IDE DATA\MAPS\country\countryW.IDE IDE DATA\MAPS\country\counxref.IDE IDE DATA\MAPS\interior\int_LA.IDE IDE DATA\MAPS\interior\int_SF.IDE IDE DATA\MAPS\interior\int_veg.IDE IDE DATA\MAPS\interior\int_cont.IDE IDE DATA\MAPS\leveldes\levelmap.IDE IDE DATA\MAPS\leveldes\levelxre.IDE IDE DATA\MAPS\interior\gen_int1.IDE IDE DATA\MAPS\interior\gen_int2.IDE IDE DATA\MAPS\interior\gen_intb.IDE IDE DATA\MAPS\interior\gen_int3.IDE IDE DATA\MAPS\interior\gen_int4.IDE IDE DATA\MAPS\interior\gen_int5.IDE IDE DATA\MAPS\interior\savehous.IDE IDE DATA\MAPS\interior\stadint.IDE IDE DATA\MAPS\leveldes\seabed.IDE # interiors IDE DATA\MAPS\interior\props.IDE IDE DATA\MAPS\interior\props2.IDE IDE DATA\MAPS\interior\propext.IDE # vehicle upgrade models IDE DATA\MAPS\veh_mods\veh_mods.IDE # txd parents IDE DATA\TXDCUT.IDE # have to load map.zon before any of the IPLs IPL DATA\MAP.ZON # IPL DATA\NAVIG.ZON IPL DATA\INFO.ZON # # Scene information # SPLASH loadsc2 IPL DATA\MAPS\LA\LAn.IPL IPL DATA\MAPS\LA\LAn2.IPL IPL DATA\MAPS\LA\LAs.IPL IPL DATA\MAPS\LA\LAs2.IPL IPL DATA\MAPS\LA\LAe.IPL IPL DATA\MAPS\LA\LAe2.IPL IPL DATA\MAPS\LA\LAw.IPL IPL DATA\MAPS\LA\LAwn.IPL IPL DATA\MAPS\LA\LAw2.IPL IPL DATA\MAPS\LA\LAhills.IPL IPL DATA\MAPS\SF\SFn.IPL IPL DATA\MAPS\SF\SFs.IPL IPL DATA\MAPS\SF\SFse.IPL IPL DATA\MAPS\SF\SFe.IPL IPL DATA\MAPS\SF\SFw.IPL IPL DATA\MAPS\vegas\vegasN.IPL IPL DATA\MAPS\vegas\vegasS.IPL IPL DATA\MAPS\vegas\vegasE.IPL IPL DATA\MAPS\vegas\vegasW.IPL IPL DATA\MAPS\country\countryN.IPL IPL DATA\MAPS\country\countN2.IPL IPL DATA\MAPS\country\countrys.IPL IPL DATA\MAPS\country\countryE.IPL IPL DATA\MAPS\country\countryW.IPL # interiors IPL DATA\MAPS\interior\int_LA.IPL IPL DATA\MAPS\interior\int_SF.IPL IPL DATA\MAPS\interior\int_veg.IPL IPL DATA\MAPS\interior\int_cont.IPL IPL DATA\MAPS\interior\gen_int1.IPL IPL DATA\MAPS\interior\gen_int2.IPL IPL DATA\MAPS\interior\gen_intb.IPL IPL DATA\MAPS\interior\gen_int3.IPL IPL DATA\MAPS\interior\gen_int4.IPL IPL DATA\MAPS\interior\gen_int5.IPL IPL DATA\MAPS\interior\stadint.IPL IPL DATA\MAPS\interior\savehous.IPL # level design IPL DATA\MAPS\leveldes\levelmap.IPL IPL DATA\MAPS\leveldes\seabed.IPL IPL DATA\MAPS\paths.ipl IPL DATA\MAPS\paths2.ipl IPL DATA\MAPS\paths3.ipl IPL DATA\MAPS\paths4.ipl IPL DATA\MAPS\paths5.ipl IPL DATA\MAPS\cull.ipl IPL DATA\MAPS\tunnels.ipl IPL DATA\MAPS\occluSF.ipl IPL DATA\MAPS\occluveg.ipl IPL DATA\MAPS\occluLA.ipl IPL DATA\MAPS\occluint.ipl IPL DATA\MAPS\audiozon.ipl # # Interiors # SPLASH loadsc4 Bewerkt: 5 juni 2006 door nuke_obelisk Reageren
Wazuup Geplaatst: 5 juni 2006 Rapport Geplaatst: 5 juni 2006 Als je een lijn uit de gta.dat verwijderd, zal je heel veel models verwijderen, omdat er meerdere objecten in één IPL/IDE bestand staan. Als je de objecten wilt verwijderen, zul je een ipl moeten openen met kladblok en dan met ctrl+F zoeken naar de dff naam. Bij een resultaat zul je die hele regel moeten verwijderen. Dan moet je een ide openen en zoeken op het ID nummer van het object die je hebt verwijderd in de ipl. Ook hier moet je dan de HELE regel verwijderen. Vergeet nooit backups te maken voor je dit doet! Dit is veel werk aangezien er volgens mij veel vliegtuigen staan. Ik weet niet wat voor een mapeditor jij gebruikt, maar misschien kan je gewoon de objecten verplaatsen naar onder de speelwereld. Veel succes, Wazuup Reageren
ICE-Spirit Geplaatst: 5 juni 2006 Rapport Geplaatst: 5 juni 2006 Dit lijkt me toch opgelost ???? of niet??? Reageren
nuke_obelisk Geplaatst: 6 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 6 juni 2006 nope met da map editor kan ik ze omlaag plaatsen, maar als ik het opsla an gta speel staan ze op de zelfde plek. ik kan ze niet direct deleten maar mij item defenitions kan ik ze wel deleten, als ik dat doe delete ik ook (ik weet nie hoe en waarom) ook stukken land bij area 69 en ook zijn de vliegtuigen er nog wel maar zie je ze gewoon nie als iemand dat voor mij vou kunnen doen en de vernieuwde bestanden naar me op kan sturen of als iemand me goed kan uitleggen hoe en waar ik delen kan vinden. dat zou ik zeer op prijs stellen dank je Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.