RobertSA Geplaatst: 4 juni 2006 Rapport Geplaatst: 4 juni 2006 Ik heb de laatse veel gehoord over een ruzie(?) tussen 2 groepen rappers, de East-en Westside ofzo?:?Kan iemand mij hier meer over vertellen? Bijv. waarom hij is ontstaan en hoe, en welke(bekende)rappers bij East en welk bij West horen. Reageren
Juju Geplaatst: 5 juni 2006 Rapport Geplaatst: 5 juni 2006 Westside, de naam zegt 't al, is de west kant van de VS. Eastside is de oostkant. Hoe het ontstaan is weet ik niet echt precies, maar ik weet wel een paar rappers op te noemen. Er zijn zoveel rappers die bij Eastside en Westside ho(o)r(d)en. Dit is een lijstje: Westside: Tupac MC Eiht Eazy-E Spice 1 Tha D.O.C Dr Dre Snoop Doggy Dogg Cypress Hill Young Maylay (CJ) Ice Cube Westside Connection Kurupt Xzibit Nate Dogg Ice T en nog wel veeel meer. Eastside: Mobb Deep LL Cool J 50 Cent Gangstarr DMX Royce da 59" Biggie en nog wel meer. Reageren
DaddyPimp Geplaatst: 5 juni 2006 Rapport Geplaatst: 5 juni 2006 Even correctie Italia East en West speelt niet alleen in Amerika... Het kan bijv. ook in Nederland... Btw: 50 Cent komt van de Southside dacht ik.. (Southside Queens) Maar Queens ligt weer in East.. Maarja, <-- Fuck wat ik hiernet zei Reageren
Juju Geplaatst: 5 juni 2006 Rapport Geplaatst: 5 juni 2006 In Nederland is het eigenlijk een beetje gepikt van Amerika. Aladin geeft aan dat 50cent Eastside is. Hij komt uit New York, en New York ligt in het oosten Reageren
Fizzle E Geplaatst: 7 juni 2006 Rapport Geplaatst: 7 juni 2006 Het begon tussen de rappers 2Pac en Notorious BIG ze zijn allebei dood geschoten, 2Pac is wel geboren in Brooklyn,New York net als Biggie. Het was ook een strijd tussen de platen maatschappijen Death Row Recordz( WEST SIDE ) en Bad Boy (EAST SIDE) De meeste rappers uit de westside komen uit Los Angeles en dan vaak uit de wijk Compton : Dr.Dre, Mc Eiht, Eazy E, NWA en nog veel meer. De East side rappers komen vaak uit Queens, Brooklyn, New York en de Bronx| Ook een belangrijke rapper van EAST is P. Diddy, hij trok in de tijd van de strijd tussen EAST en West vaak met Biggie op. 2pac is vermoord op 7 september 1996 en stierf op 13 september. Biggie werd vermoord op 9 mei 1997, een half jaar later. Het schijnt dat 2pac nog leeft maar daar zoek je maar meer informatie over. GANTON in San Andreas is eigenlijk de wijk COMPTON in Los Angeles. vandaar dat ook CJ(Young Maylay) er woont en B DUP( The Game ). Tegenwoordig is er geen echte strijd meer. 50 Cent hoort ook niet echt bij de East side omdat Ja Rule bij de East Side Hoort, Eminem bij Westside en 50 hoort bij Eminem en hoort bij Westside. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.