Jump to content

Is het nodig om meerder scanners te hebben?


~Mario~

Recommended Posts

Hallo beste mensen, ik had een vraagje: Ik gebruik nu norton internet security!

Maar dat is alles wat ik gebruik op me pc als beveiliging!

Mijn vraag is: is het nou nodig om er meerdere te hebben, zoals Spybot en Ad aware?

Bewerkt: door searagent
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 33
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ~Mario~

    16

  • ikt

    6

  • Joriz

    2

  • Gunslinger

    2

Top Posters In This Topic

met adaware ofzo scan je alleen om de zoveel tijd op spyware wat best wel slim is.

Maar meer dan een goede virusscan is inprincipe niet nodig op je pc als je hier normaal mee omgaat.

Natuurlijk moet je nog wel ergens in je netwerk een hardware firewall hebben. Maar dat zit tegenwoordig in elke router.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja maar die heb ik ook via Norton, Norton personal firewall en ik heb windows firewall!

Dus ik hoop dat ik er dan toch echt genoeg aan heb?

Bewerkt: door searagent
Link to comment
Delen op andere websites

Zet wel een van de firewalls uit, als dat nog niet gebeurd is (Windows firewall wordt meestal uitgeschakeld als er een nieuwe firewall op de computer komt).

Om veilig te kunnen surven heb je drie dingen nodig: een virusscanner, firewall en adwarescanner. Die laatste is het minst belangrijk, dus het is geen ramp dat je er geen hebt. Mocht je er toch een willen hebben, dan is Ad-Aware Personal een goede keuze. Je kunt het programma hier gratis downloaden.

Link to comment
Delen op andere websites

OOh dus inprincipe ben ik dus gewoon goed beveiligd met Norton en een firewall?

Kijk je bent nooit compleet beveiligd. Download je veel muziek en films en spellen dan kan ik verontstellen dat je nooit veilig bent. Daar zit altijd wat achter tenminste als het illegaal is. Daarom doe ik ook niet aan Warez ( :{ ).

Maar als jij gewoon normaal aan het surf gedrag houd. Af en toe is een paar dingetjes downloaden (freeware/shareware) en je hoofd goed erbij houd. En eerst kijkt voordat je klikt. Trap niet in advertentie's, en neem een betere browser zoals Firefox. En instaleer een aantal plug-in's. Die bijvoorbeeld geheime script's tegenhoud.

Met een goede firewall, virus scanner en gezond verstand overleef je het wel. :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Nou dan komt het zo wel goed, want ik denk dat ik adware niet eens nodig heb!

Want Norton verwijderd en blokt gelijk ook spyware!

En ik had nog een vraag: Als ik een schuifopruiming wil doen moet ik dat telkens via

Mijn station c op eigenschappen klikken en dan schuifopruiming kiezen, Kan dat niet sneller?

Is er misschien een progrmma voor, of een tool?

Bewerkt: door searagent
Link to comment
Delen op andere websites

Nee, dit kan niet sneller. Hier is volgens mij geen Tool of progje voor. Het moet gewoon via de Eigenschappen van de Schijf die je wilt opruimen. Eigenlijk gaat dat toch al snel genoeg ? 3 Klikjes op de muis en Schuifopruiming is bezig.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, dit kan je niet. Je moet gewoon op 'Deze Computer' klikken, naar de Eigenschappen van de Schijf die je wilt opruimen gaan, en op Schijfopruiming klikken. Sneller kan het gewoon niet. Ook denk ik niet dat iemand hiervoor een Progje zou maken. Ik bedoel; Je gaat toch niet elke dag Schijfopruiming doen...

Link to comment
Delen op andere websites

Een andere manier is er wel, maar ik betwijfel of hij sneller is:

Start => Alle Programma's => Bureau-accessoires => Systeemwerkset => Schijfopruiming.

Een ander programma is er misschien wel, maar de schijfopruiming die standaard meegeleverd wordt bij Windows XP doet eigenlijk wel zo'n beetje wat ie moet doen.

Om je computer sneller te laten lopen zou je naast schijfopruiming ook eens schijfdefragmentatie (alles wordt weer netjes op een rijtje gezet) kunnen proberen, dat vind je ook onder "Systeemwerkset". Met een grote harde schijf die goed gevuld is, is het programma wel een uurtje of twee of drie bezig, maar vaak wordt je computer er wel wat sneller door.

Link to comment
Delen op andere websites

Ooh maar wacht om er nog even op terug te komen,

Als ik spybot installeer dan geeft hij wel een paar virussen aan, waarvan weet ik ook niet

maar elke keer elk uur vindt hij wel weer wat, en Norton niet. Hoe kan dat?

Link to comment
Delen op andere websites

Ooh maar wacht om er nog even op terug te komen,

Als ik spybot installeer dan geeft hij wel een paar virussen aan, waarvan weet ik ook niet

maar elke keer elk uur vindt hij wel weer wat, en Norton niet. Hoe kan dat?

Spybot is een antispywarescanner, en scant alleen op spywarebedreigingen.. Norton is een antivirusscanner en scant dus alleen op virussen.

Hoewel ik het een beetje vreemd vind dat Spybot elk uur weer meerdere spywareprogramma's ontdekt (wat best veel is), is het dus volkomen normaal dat Norton die niet ziet.

Als je echt zoveel spyware op je computer hebt zou ik echt eens kijken dat je je surfgedrag een beetje aanpast. Ik weet niet welke sites je allemaal bezoekt, maar erg zuiver zijn ze niet...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...