S-te-Fan Geplaatst: 5 juni 2006 Rapport Geplaatst: 5 juni 2006 Hallo ik zou graag willen weten hoe je een aangepaste windows versie op een usb stick installeerd en zo altijd je eigen windows versie op usb stick heb, als je het weet zeg het dan a.u.b. een klein beetje is al genoeg Reageren
Big Boss Geplaatst: 5 juni 2006 Rapport Geplaatst: 5 juni 2006 Ik zou zeggen, kopiëer de hele map Windows naar je USB stick (C:\\WINDOWS) Reageren
Joriz Geplaatst: 5 juni 2006 Rapport Geplaatst: 5 juni 2006 Dan moet je een computer hebben die van een USB stick kan booten, wat niet alle PC's kunnen. Tevens gaat het lastig met Windows. Aangezien het best wel groot is. Het lukt nog wel om een boot-cd of dvd te maken. Echter is dit zover ik weet niet toegestaan aangezien je dan Windows aanpast. Je kan denk beter opzoek gaan naar een Linux systeem. Reageren
Giorgo Geplaatst: 7 juni 2006 Rapport Geplaatst: 7 juni 2006 Maar zou dit echt niet gewoon gaan.. Mijn map Windows is 2.09 Gb groot. Als je die map inpakt met winrar en dan kopiert naar Bv. een Ipod. Dan zet je die map op de PC die je wilt en je vervangt ze. Ik denk wel dat dit kan lukken. Reageren
ikt Geplaatst: 7 juni 2006 Rapport Geplaatst: 7 juni 2006 (bewerkt) Volgens mij is dat illegaal @ Joriz: Je kunt een USB ding Bootable maken door bij formatteren een vinkje aan te vinken bij Opstart diskette ofzo Bewerkt: 7 juni 2006 door ikt Reageren
Robin2130 Geplaatst: 7 juni 2006 Rapport Geplaatst: 7 juni 2006 Volgens mij is dat illegaal @ Joriz: Je kunt een USB ding Bootable maken door bij formatteren een vinkje aan te vinken bij Opstart diskette ofzo Ja, maar wat Joriz zei klopt wel. Je kan een USB stick wel bootable maken, maar je PC moet dat wel ondersteunen. Bij mij kan dat toevallig wel, maar dus niet alle PC's Die functie moet ook wel in je BIOS zitten. Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 7 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 7 juni 2006 De groote van de stick maakt mij niet zoveel uit, maar op de schijf waar windows op staat geinstalleerd staat een bestand genaamd boot.ini moet ik die dan ook meenemen op de stick? en windows configureerd bij de installatie alle hardware, als je dan bijv. de harde schijf in een andere computer stop krijg je gek beeld en geluid, jongens het is mogelijk maar hoe? en ik wil windows en geen linux want ik kan nog niet zo goed met linux omgaan, en de map program files lijkt mij ook belangrijk, want daar staat internet explorer en haast alle andere programma's. Ik ga dus proberen op mijn oude computer windows xp opnieuw te installeren, zodat ik een schone installatie heb. Dan ga ik proberen alles te kopieren naar mijn usb stick (ook de verborgen bestanden) Oja, ik heb een legale versie van Windows! Reageren
Robin2130 Geplaatst: 7 juni 2006 Rapport Geplaatst: 7 juni 2006 De groote van de stick maakt mij niet zoveel uit, maar op de schijf waar windows op staat geinstalleerd staat een bestand genaamd boot.ini moet ik die dan ook meenemen op de stick? [..] Ja die moet je ook kopieëren, anders kan hij niet booten van de USB stick Even een vraag er tussendoor: Is het wel legaal als je Windows dus op die manier wel op meerdere machine's kan laten draaien? Je krijgt volgens mij 1 licentie per PC. Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 7 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 7 juni 2006 het booten maakt mij ook niet uit maar ik wil gewoon altijd mijn eigen windows versie bij mij hebben, ik heb windows 98 op een cd staan zodat ik die overal kan meenemen, maar ik kan er moeilijk bijv. op downloaden omdat ik dan op de cd moet gaan schrijven, dit kan wel met een usb stick (mijn bedoeling hiervan is: ik maak computers en ik voer oude computers naar wens op. ik tref vaak pc's zonder een harde schijf, en het duurt voor mij te lang om windows te installeren om te kijken of alles goed werkt) en ik doe het ook voor de lol! het is legaal ja, anders zou ik het niet doen. ik heb namelijk nog een andere legale xp exemplaar liggen dus zonde als ik hem niet kan gebruiken, trouwens: hoe zit het met windows xp embedded of windows ce? dat kan ik ook wel gebruiken. (het liefst windows xp embedded Reageren
Schno009 Geplaatst: 7 juni 2006 Rapport Geplaatst: 7 juni 2006 (bewerkt) dit lijkt me alleen maar rendabel als elke computer hetzelfde is. je moet voor elke verschillende computers drivers bij je hebben (wat meer ruimte in neemt). en het lijkt me een beetje onzin, wat is het grote verschil tussen computers met windows XP. (oudere computers hebben waarschijnlijk geen usb boot, nieuwe soms ook niet). EDIT: Computers zonder HD? ik zou maar een stick aanschaffen van eeen gb of 5, want er is ook iets genaamd "wisselbestand" waar alles in opgeslagen word als het geheugen vol is en als je er ook nog progs bij wilt hebben, koop een externe hardeschijf! Bewerkt: 7 juni 2006 door schno009 Reageren
TommieguN Geplaatst: 8 juni 2006 Rapport Geplaatst: 8 juni 2006 Ja het is legaal. Als je tenminste de legale kopie heb van windows xp. Waarom zou het illegaal zijn? Je zet de directory van Windows erop. Reageren
DaBeast Geplaatst: 8 juni 2006 Rapport Geplaatst: 8 juni 2006 Ja die moet je ook kopieëren, anders kan hij niet booten van de USB stick Even een vraag er tussendoor: Is het wel legaal als je Windows dus op die manier wel op meerdere machine's kan laten draaien? Je krijgt volgens mij 1 licentie per PC. Is aleen bij de OEM versie. (De versie die je krijgd als je een kant en klare pc koopt) Bij de full versie mag dat meer. Hoeveel weet ik niet. Greetz Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 9 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 9 juni 2006 Ja maar als het niet met windows xp kan, laten we het dan eens proberen met windows embedded of windows ce, ik heb in ieder geval gelezen dat die geen wisselbestand nodig hebben en geen drivers. laatst stond het in de computeridee of zo'n blad er stond in wat er de volgende keer in dat blad komt te staan maar ik had die toen gemist en tja dat vind ik wel heel jammer. ik denk dat ik beter windows ce of embedded kan gebruiken Reageren
Schno009 Geplaatst: 9 juni 2006 Rapport Geplaatst: 9 juni 2006 windows embedded is een onderdeel van ce. en daarbij is ce voor pocket-pc's (PDA's) Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 9 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 9 juni 2006 ja, daarom. kan ik windows ce dan echt niet installeren op een usb? als dat niet gaat moet ik weer verder gaan met de gewone windows xp versie Één ding, Het is mogelijk. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.