Dynamic Geplaatst: 6 juni 2006 Rapport Geplaatst: 6 juni 2006 Hallo iedereen.. ik had een vraag of er een soort Plug-In of wat anders was voor Firefox die je spellingscontrole controleert met hoofdletters punten en spellingsfouten bijvoorbeeld van dit forum! als dit er is zou iemand mij dit kunnen vertellen en misschien een linkje kunnen geven of mij de goeie kant opwijzen hoe ik het oplos met precies de punten en hoofdletters.. dus bijvoorbeeld de tekst voorledig ABN en in goede zinnen ingedeelt Dynamic Reageren
PatrickW Geplaatst: 6 juni 2006 Rapport Geplaatst: 6 juni 2006 Er zijn wel extensions voor FireFox die spellingscontrole uitvoeren op je ingevoerde tekst, maar die heb ik nog niet voor het nederlands gezien. Daarbij komt dat die extensions alleen maar de spelling van woorden checken en niet de grammatica, zinsopbouw en leestekens. Een manier om het wel mooi te krijgen, is om teksten eerst in MS_Word te schrijven, daarin zit wel grammatica controle, en die waarschuwt je ook voor hoofdletters en leestekens. Als je klaar bent, kun je het dan in je post-screen plakken. Nog veel makkelijker, is om aan het begin van elke regel met een hoofdletter te beginnen, en iedere zin afsluiten met een punt. Als je de zin daartussen dan nog een beetje normaal opbouwd en kijkt of je geen spelfouten maakt, is er verder niets aan de hand. Oh ja, nog even een keer alles doorlezen voordat je op "Send" drukt, voorkomt ook veel typo's. Reageren
Dynamic Geplaatst: 7 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 7 juni 2006 Bedankt PatrickW! Ik zou het wel gebruiken. zo zijn mijn berichten teminste beter leesbaar. Bedankt! Dynamic Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.