Argon Geplaatst: 21 juni 2006 Rapport Geplaatst: 21 juni 2006 Ik krijg deze error: "De pagina kan niet worden weergegeven." Maar kan het niet zijn dat je er nog een poort moet achter zetten? Reageren
X-Qyeh Geplaatst: 21 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 21 juni 2006 Raar... Ik heb de benodigde port open gezet (port:80)(incoming en outcoming) Kan je misschien zeggen welke porten nog meer? Reageren
Argon Geplaatst: 21 juni 2006 Rapport Geplaatst: 21 juni 2006 Raar... Ik heb de benodigde port open gezet (port:80)(incoming en outcoming)Kan je misschien zeggen welke porten nog meer? Misschien dat het zo zou moeten: http://ip:poort Ik heb dit al is gezien ergens (bij iemand die een thuisserver heeft), ik denk dat de beste oplossing is als dit niet lukt is dat je contact opneemt met je provider. Reageren
X-Qyeh Geplaatst: 21 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 21 juni 2006 Bedankt voor de tip! Ik kan het zelf niet proberen, dus zal een van jullie het moeten doen. De poot die open moet is 80, dus zal het wel zijn, http://80.100.112.127:80 Ik denk dat dit ook wel niet zal werken, maar het is het proberen wel waard. Reageren
Argon Geplaatst: 21 juni 2006 Rapport Geplaatst: 21 juni 2006 (bewerkt) Nee, dat werkt niet. (Had ik trouwens al geprobeerd daarstraks want ik bedoelde eigelijk dat het misschien ook een andere poort kan zijn). Maar als ik jouw was zou ik je provider hierover contacteren, zij zullen veelmeer hierover veel meer weten. Bewerkt: 21 juni 2006 door Argon Reageren
-Roy- Geplaatst: 22 juni 2006 Rapport Geplaatst: 22 juni 2006 De standaard poort is 80. Tijdens de installatie kun je dit kiezen. Als je nu eens een andere poort neemt (bijv. 8080) werkt het misschien wel. Je moet dan niet vergeten die poort te openen. Reageren
X-Qyeh Geplaatst: 24 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 24 juni 2006 (bewerkt) Ik zal het proberen, maar ik verwacht er nog al te veel van... Het kan natuurlijk ook zijn dat de provider eigen server hosts blokkeerd. Maar ik kan natuurlijk ook informatie vragen bij de provider of dit echt zo is. EDIT: Ik weet niet of het er wat mee te maken heeft, maar ik heb even gegoogled. En op vele site zeggen ze dat ik moet chmodden. Maar wat doet het precies? Zou dit het probleem kunnen zijn want ik heb dit nog niet gedaan. 1. Ik heb geen flauw idee wat het is. 2. Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe je het doet? Bewerkt: 24 juni 2006 door X-Qyeh Reageren
-Roy- Geplaatst: 25 juni 2006 Rapport Geplaatst: 25 juni 2006 (bewerkt) Chmodden heeft te maken met de permissies. Je kunt daarmee instellen wie alles kan zien en wie niet. Ook kun je hierbij kiezen of het bestand schrijfbaar is of niet. Permissies kun je vaak instellen via een FTP. Bij SmartFtp bijvoorbeeld. Er zijn ook tutorial over zoals hier. ---- Als het nu allemaal nog niet werkt, kun je Wamp proberen. (met dank aan Argon die me hier opgewezen heeft) Hierbij moet je wel rekening houden dat het niet op Windows 98 en Me draait. Voordat je het installeerd moet je wel eerst even appserv verwijderen. Als Wamp op je pc staat zie je rechtonderin een soort meter. Als je daar opklikt krijg je een menu. Nu moet je "put online" selecteren en het hoort te werken. Verder moet je nog even kijken of de ports open staan, en dat je Firewall de boel niet blokkeerd. Voor verdere vragen kun je ook op hun forum terecht. Veel succes! Bewerkt: 25 juni 2006 door royboyvdv Reageren
X-Qyeh Geplaatst: 25 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 25 juni 2006 (bewerkt) Echt heel veel bedankt voor je hulp! Ik ga het meteen proberen. EDIT: Ik heb Wamp geïnstalleerd en ik heb het forum erop geïnstalleerd. En "Put Online" gedaan. Ik hoop echt veel dat het wel werken, http://80.100.112.127/ http://80.100.112.127/forum/ (PS, als het niet werkt geef dan graag alle info erbij wat je te zien krijgt.) Bewerkt: 26 juni 2006 door X-Qyeh Reageren
-Roy- Geplaatst: 26 juni 2006 Rapport Geplaatst: 26 juni 2006 Een foto zegt meer dan 1000 woorden: Jammer jongen. Misschien moet je toch je ISP even raadplegen. Ik weet het nu ook niet meer. En weet je zeker dat je geen Windows 98 of ME hebt? Reageren
X-Qyeh Geplaatst: 26 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 26 juni 2006 Een foto zegt meer dan 1000 woorden: Jammer jongen. Misschien moet je toch je ISP even raadplegen. Ik weet het nu ook niet meer. En weet je zeker dat je geen Windows 98 of ME hebt? Ik zal een host moeten zoeken die goedkoop is. Ik verwacht gewoon dat mijn provider het verbied om een eigen server te draaien. Als je nog andere mogelijkheden hebt hoor ik ze graag. Reageren
Goudvis Geplaatst: 27 juni 2006 Rapport Geplaatst: 27 juni 2006 Ik heb niet de volledige thread gelezen, dus vergeef me als het al eerder is gevraagd. Als je vanaf de computer die server moet worden suft naar http://www.whatismyip.com/, zie je dan ook echt dat 80.x.x.x adres ? Ik wist namenlijk niet dat er nederlandse providers met een 80.x.x.x addressen berijk was (is volgens mij "klasse A", en da's best duur om te kopen.) Reageren
X-Qyeh Geplaatst: 30 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 30 juni 2006 (bewerkt) Ik ga heel misschien een host kopen, en daarop mijn IPB 2.1.6 forum installeren. Maar als ik dat erop installeer neem ik aan dat ik moet Chmodden. (dit weet ik niet zeker) Dus als het zou is zou iemand mij een handige link kunnen geven waarin het vertelt wordt hoe het werkt of het zelf vertellen. En wat ik zou moeten Chmodden. EDIT, Ik zag de link naar de tutorial van Royboyvdv nog niet, maar welke poorten moet ik forwarden voor IPB 2.1.6? Bewerkt: 30 juni 2006 door X-Qyeh Reageren
-Roy- Geplaatst: 30 juni 2006 Rapport Geplaatst: 30 juni 2006 Als het goed is hoef je, als 2.1.6 geüploaded is, niets te veranderen. Alles werkt dan al. Maar eigenlijk mag je hier geen vragen stellen over 2.1.6 .... Reageren
X-Qyeh Geplaatst: 30 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 30 juni 2006 (bewerkt) Als het goed is hoef je, als 2.1.6 geüploaded is, niets te veranderen. Alles werkt dan al. Maar eigenlijk mag je hier geen vragen stellen over 2.1.6 .... Ja snap ik verder, maar toch bedankt voor je hulp. (Ik ben er blij om dat alles gelijk hoort te werken ) EDIT: Ik ben misschien van plan om een host te gaan kopen, maar wat moet er dan bij het installeren by SQL Host[/] zetten? Dus bij het installeren van een IPB 2.1.6 forum? (P.S. Het CHmodden is al gebeurt) Bewerkt: 6 juli 2006 door X-Qyeh Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.