Jump to content

Basic wie kan het nog?

Recommended Posts

Geplaatst:
erbovenop ligt een 5.25 inch flop.

De diskette-drive koste ook 1000 gulden toen die uitkwam.

off topic

*méééémories mode*

mbo technische informatica

ruilwinkel waar 5,25" te koop was voor 2gulden50

een tussenuur met paar lui

paar schroevendraaiers

leuke combo ;)

er zitten heel veel spoelen in met dus nog veel meer dun koperdraad - en het rookhook was een uur later vol slingers :D [/font]

*/méééémories mode*

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb ook ooit in BASIC geprutst op de commodore 64, begon vrij snel te vervelen als je grafiche dingen wou doen, je werd helemaal gaar van alle POKE 's. Daarna ben ik gestopt met programmeren, en had nooit gedacht dat ik het ooit nog eens zou doen.

Na een foute mbo-studie keuze ben ik bij toeval toch per ongeluk in de informatica terecht gekomen, en nu ben ik full time "Software Engineer", en zit zelfs regelmatig in Visual Basic te prutsen.

Vergelijk Visual Basic trouwens niet met de echte BASIC, ze lijken niet op elkaar.

BASIC was overigens van nature geen bijzonder nuttige / krachtige taal, maar slechts een aanzet tot de echte derde generatie talen (zie bericht van Patrick W.). De uitzondering hierop waren een aantal systemen (denk: commodore) die basic (zo goed als)ingesoldeerd hadden, waardoor BASIC meelifte op de successen van deze machines.

Bewerkt: door Goudvis
  • 4 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...