Jorge_F Geplaatst: 11 juni 2006 Rapport Geplaatst: 11 juni 2006 (bewerkt) Beste forumleden maar vooral modders, Al lange tijd zijn er discussie's aan de gang over welk 3D programma het beste is. Uiteraard hangt dat af van meningen en ervaringen met programma's. Daarom heb ik het volgende bedacht: In dit topic verzamel ik alle meningen en ervaringen van elke modder die bereid is hieraan mee te werken. Uiteraard zou ik het op prijs stellen als jullie mij daarmee zouden willen helpen. Dat kan door jouw mening en/of ervaring te geven over jouw favoriete software programma. Hoe kan ik mijn mening geven? Door een PB te sturen naar mij. Die PB moet er als volgt uit zien: >>klik op deze link om mij een PB te sturen<< Waarom zou ik hieraan meewerken? Heel simpel, om van dat eeuwige gezeur af te zijn van welk 3D programma beter is. Als iedereen even de moeite neemt om zijn mening te geven over zijn favoriete programma dan hoeven we in de toekomst mensen alleen maar door te verwijzen naar dit topic wanneer er gevraagd word om een goed 3D programma. Wat zijn de regels? Er is maar één regel waar je je aan moet houden, niet over een 3D programma negatief schrijven. De mensen willen de positieve kanten van een programma weten, wat het programma allemaal kan. Het heeft uiteraard geen nut om op te schrijven wat een programma allemaal niet kan. Het is toegestaan om negatieve commentaren naar mij te sturen, maar reken er niet op dat dit commentaar gepost word. In dit topic word niet gepost, daarom staat hier een slotje op. Meningen kunnen namelijk alleen over de PB gestuurd worden, commentaar op de meningen gaat ook over de PB. 3DS Max (alle versies) Wie: Wazuup Mening: Ik stem 100% voor 3ds Max, vanwege de vele functies die het moddelen makkelijker maken. Hiermee doel ik vooral op de functies in de ''modifier list''. Verder is de interface makkelijk en overzichtelijk ingedeeld. Ook de renderkwaliteit ziet er goed uit, met vele extra mogelijkheden om je render realistischer te maken. Mvg, Wazuup -------------------------------------------------------------- Wie:Blaster27 Mening: Mijn keuze is duidelijk 3Ds Max 7 of 8. Het is gewoon het effectiefste programma voor GTA Modding en voor vele andere spellen. Sketchup vind ik te simpel en z modeller te beperkt. Je kunt gewoon prachtige dingen maken met dit programma die je met andere modelling programma's niet kunt maken. -------------------------------------------------------------- Wie:Matiscus Mening: Mijn stem gaat uit naar 3dsmax. Ik heb al met alle 3 de programma's gemodelt. En het beste maar wel het moeilijkste is 3dsmax. Zmodeler is wel heel goed voor wagens te maken. En Sketchup vind ik een bug programma. (Sorry voor de leden die hier met werken) maar ik heb er namelijk zelf nog met gewerkt. En ik had steeds heel veel bugs ingame. Met vriendelijke groet, Matiscus -------------------------------------------------------------- Wie:Jorge F Mening: Ik heb meerdere 3d programma's gebruikt. Mijn eerste programma was SketchUp, zoals de meeste beginners vond ik het helemaal het einde. Ik kreeg mijn models bugloos ingame en wou van alles tegelijk. Totdat ik steeds ingewikkeldere models ging maken, toen kwamen de talloze bugs. Aangezien het moeilijk te verhelpen was (ik als n00b wist er nog allemaal niks van) ben ik overgestapt. Eerst heb ik nog even Zmodeler geprobeerd maar al snel was ik daarmee gestopt, ik begreep er maar weinig van. Toen brachten Bradley, Wauzie en Eclipse mij op het idee van 3ds max. In het begin was het erg lastig, maar naar mate je steeds meer kloot hoe beter het gaat. Nu weet ik al zeer veel dingen van 3ds maar nog lang niet alles. Dat is het fijne van 3ds, de zo vele functies die je met andere programma's als sketchup en zmodeler niet hebt. Voor de rest is het heel handig dat als je met 3ds werkt de kans op bugs ingame aanzienlijk kleiner is. -------------------------------------------------------------- Wie:Baztiaan.gta Mening: Je heb minder kans op bugs, het is veel uitgebreider dan welk programma dan ook Je kan beter scalen ect. mijn mening valt op 3ds max -------------------------------------------------------------- Wie:Schno009 Mening: Ik vind 3ds max een beter programma omdat het verreweg de meeste en handigste functies heeft. Ja, het is aan het begin wat moeilijk, maar als je langer door probeert en steeds een stapje verder gaat, werkt het snel en makkelijk. Ik was begonnen met AC3D, opzich ook wel goed, maar toen ik de overstap maakte, keek ik terug wat voor een functies ik toen allemaal niet had. -------------------------------------------------------------- Wie:Mickey Mening: Verhaal: Toen ik er achter kwam dat je de GTA series konnen modden, ben ik meteen opzoek gegaan naar een programma. Al snel kwam ik erachter dat 3ds max een goed programma was om mee te modellen. Van Sketchup en Zmodeller had ik toen nog nooit gehoord. Ik ging het proberen, maar snapte er niks van. Na een paar tutorials gevolgd te hebben ging het steeds makkelijker. Ik heb zelf ook nog nooit last gehad van bugs in mijn model. Ook vind ik dat je er veel mee kunt. Daarom gaat mijn stem uit naar 3ds max. -------------------------------------------------------------- Wie:Gizmo Mening: Zelf ben ik begonnen met sketchup, toen vond in het zoals vele andere beginners helemaal te gek. Maar ik kreeg alleen maar naar me kop gesmeten dat sketchup een bug programma was voor het modellen voor GTA, daarin ben ik over gegaan op 3ds max. Het was even oefenen, maar naderhand kon je steeds betere models maken. Eerst voor gta, maar later ben ik over gegaan op highpoly models. Ik vond het prachtig. En daarom vind ik 3ds max het beste 3d model programma, niet alleen omdat het oneindig veel mogelijk heden heeft maar ook omdat het prachtige models maakt. Er is gewoon niks inde wereld wat je er niet meer kan maken. Voor beginners lijkt sketchup wel goed maar als je het gaat vergelijken is het net zoiets als de eerste GTA vergelijken met GTA SA. In dit geval is SA dan 3ds max en sketchup GTA I/II. Ik zal altijd van mening blijven dat 3ds max beter is ookal is het iets ingewikkelder. -------------------------------------------------------------- Wie:Wauzie Mening: Het eerste programma dat ik gebruikte om 3d models te maken was sketchup, het was echt helemaal de bom in het begin omdat het zo verschrikkelijk makkelijk was. Deze vreugde was maar van korte duur, toen ik models in gta vc ging zetten had ik niet meteen door dat Sketchup een beetje buggy is, maar toen mijn models iets complexer werden kreeg ik veel onzichtbare muren, dat waren van die momententen dat je wenste dat Sketchup iets concreets was zodat je het kapot kon slopen . Toen ben ik overgestapt naar 3ds max 7, een tool waarvan ik toen niets snapte. Ik kon in het begin alleen maar boxen plaatsen en veel verder kwam ik dan ook niet. Toen ik editable poly leerde gebruiken ging het aardig snel qua kwaliteit van de models. Ik kon al een beetje modellen. Tot op het moment van gta sa bleef ik 3ds max gebruiken om models te maken, maar toen begon ik me te vervelen op gta sa en stopte ik eventjes met modellen. Onlangs heb ik Brazil en vooral Vray ontdekt en vanaf toen ben ik weer volop gaan modellen. Eindelijk zagen alle models mooi uit en kon je de functies die je bij 3ds max hebt goed gebruiken voor in je final render . Dus ik vind 3ds max veel beter dan alle andere tools omdat het zoveel functies heeft en je onwijs veel kunt tweaken aan de settings . -------------------------------------------------------------- Wie: Bradley H. Mening: 3ds max 7 is zonder enige twijfel het beste programma om 3D models te maken, zo heeft hij enorm veel opties die het modellen zeer aangenaam maken. Wie gaat voor modden, gaat voor 3d studio. Btw in 3dsmax kun je ook muur bugs maken hoor als je wilt, alleen in sketchup heb je die gegarandeert. -------------------------------------------------------------- Wie: nick11123 Mening: Mijn mening gaat 100% uit naar 3ds max! het is gewoon een goeie programma voor het modden van Gta, ondanks de vele functie,s wat je ermee kan doen en de kwaliteit, van het programma. het eerste dat ik begon te modden was al met 3ds max, ik snapte er helemaal niks van, want ik had toen nog nooit iets wat gedaan met modden. Maar toen ik een hele goeie tut ging volgen over de basis fucntie,s van 3ds max begon er al een lampje te branden. en een paar weken later begon ik al wat onder de knie te krijgen. Ik heb later wel eens voor de grap Google sketchup gebruikt maar dat was niks en simpel en Zmoddeler daar snapte ik ook niks van en het is te beperkt. ik vind 3ds max wel een van de beste 3d programma,s die er zijn! En iedere dag ontdek ik wel weer eens wat van 3ds max en dat is nou het leukste, er zijn zoveel functie,s in het programma dat je ze nooit allemaal in je hoofd kan leren in één keer. Maar naar meer je oefent met dingen hoe beter het word, en ondanks dat het moeilijk is blijft het toch een prachtig programma. SketchUp Wie: kees1991 Mening: Waarom ik sketchup een zeer goed progamma vind. omdat het makkelijk is. Je hebt niet zo veel moeilijke functies en je kunt er eigenlijk hetzelfde mee. Het werkt gewoon allemaal veel makkelijker en toch maak je er wel mooie models mee. En ja je models komen vaak niet bugloos ingame maar dat komt omdat sketchup een architectuur programma is en niet gemaakt voor games het kan wel maar het is er niet voor. -------------------------------------------------------------- Wie: Stefaneke Mening: sketchup is fijn te gebruiken, ik kan er goed mee modden omdat het zo simpel is, je kunt er prima mee modden, kijk maar http://stefangestel.googlepages.com/F16.jpg -------------------------------------------------------------- Wie: DaddyPimp Mening: Sketchup is makkelijk te gebruiken en alles is heel simpel... Het werkt een beetje zoals Photoshop; als je het eenmaal door hebt is het niet zo moeilijk. Meeste mensen zeggen wel dat er veel Bugs in zitten als je een Model in sketchup maakt, maar als je je model gewoon goed controleert voor het Ingame zetten, kunnen er haast geen Bugs in zitten. Ik vind Sketchup een van de handigste programma's die er is! -------------------------------------------------------------- Wie: Puma Mening: Ik vind Sketchup een geweldig modeling programma. Waarom? Omdat het zo makkelijk is! Dat wil niet zeggen dat je er zo 123 mee overweg kan. Stel: je wilt de basis van een huis bouwen en je hoeft maar 3 dingen te doen! Kubus maken, lijntje in het midden bovenop en die trek je uit naar boven en klaar! Zo simpel is het! In 3dsMax heb je misschien allemaal kant-en-klare vormen, dat heb je in Sketchup ook, al weten sommigen dat misschien niet. Misschien dat alle 3dsMax fans nu gaan zeggen van "Ja maar in sketchup kan je niet renderen, geen glim-effecten toevoegen, en veeeel andere functies zitten er niet in", maar als je eenmaal met het programma bezig bent, denk je daar wel zeker anders over. Toen ik begon, kon ik zo ongeveer alleen maar huisjes maken, ik kon nog niet iets 'gedetaileerds' maken zoals een fiets ofzo... maar nadat ik er eenmaal een jaartje mee aan de slag was, kan ik nu onderhand veel meer. Sneeuwscooters, eilanden en zelfs een gta-auto modden gaat me nu redelijk makkelijk af. Hoe ben ik bij Sketchup gekomen? Op school zat ik in een soort "verbreding" groep (dan 'kan' je meer en doe je een soort project) en ik vond het wel vet om een nieuwe aula te gaan ontwerpen (we gaan verhuizen naar een andere locatie namelijk), en ik ging kijken naar modeling programma's. Zmodeler was moeilijk, van 3dsMax snapte ik ook niks tot ik bij Sketchup kwam. Ik had het gedownload, geinstalleerd, opende het en ik kon er meteen mee overweg! Ik na een uurtje al een huis met interieur maken (ok niet gedetailleerd maar toch...). Ik heb wel eens 3dsMax geprobeerd, maar daar was ik al een uur bezig om het HUIS te maken. Waarom ik Sketchup zo goed vind? Omdat het gebruiksgemak zo hoog ligt, en omdat het makkelijk is om er mee te leren werken. Zmodeler Wie: Tectron Mening: na veel oefenen is het programma een gemakelijk snel modelling programma ik kan er heel goed mee overweg. ook makkelijk voor gta te modden, ik heb niets extra moete downloaden. en ook nog snel opgestart Gmax Wie: Erterer0 Mening: Ik begon met sketchup google sketchup, erg goed programma maar de bugs en de vierkant modellen waren een grootte ergernis... Zeker dat je er een uur over deed om een rond object te maken... Toen vond ik gmax, een moeilijk maar bugloos programma het was ook nog eens gratis! Ik vind het zelf erg handig omdat de models snel naar ingame formaat kunnen worden gezet en dat je makkelijk ronde objecten kunt maken, daarom vind ik gmax het beste 3d programma! Dit topic staat open voor andere 3D Programma's Laatste update: 17-06-2006 Bewerkt: 26 oktober 2006 door Jorge_F Reageren
Jorge_F Geplaatst: 11 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 11 juni 2006 Twee nieuwe meningen toegevoegd. Bedankt voor het geven van jullie meningen Blaster en Wazuup Reageren
Jorge_F Geplaatst: 15 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 15 juni 2006 Weer 1 mening toegevoegd en dit keer een mening over Sketchup. Het betreft de mening van kees1991, heel erg bedankt Kees . Reageren
Jorge_F Geplaatst: 17 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 17 juni 2006 Nieuwe mening toegevoegd, het betrefd weer een mening voor 3DS Max. Dit keer is de mening van Baztiaan.gta, kort maar krachtig. Bedankt Baztiaan . Reageren
Jorge_F Geplaatst: 17 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 17 juni 2006 Het gaat rap met de meningen, Schno009 en Mickey hebben hun mening over 3ds max laten horen. Kom op SketchUppers, mening over Sketchup zijn ook welkom! In ieder geval bedankt voor jullie mening Schno009 en Mickey . Reageren
Jorge_F Geplaatst: 18 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 18 juni 2006 Weer 2 meningen toegevoegd. Een is van Gizmo en betrefd 3ds max, de andere is van Tectron die als eerste zijn mening geeft over Zmodeler. Alletwee bedankt voor het geven van jullie mening . Reageren
Jorge_F Geplaatst: 22 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 22 juni 2006 Stefaneke heeft zijn mening gegeven, gelukkig weer een sketchupper erbij . Het is niet zo'n uitgebreide mening, maar even goed bedankt . Reageren
Jorge_F Geplaatst: 12 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 12 juli 2006 Weer een mening toegevoegd, dit keer een SketchUpper. DaddyPimp laat zijn mening blijken over het programma SketchUp, ik ben hem zeer dankbaar hiervoor Reageren
Jorge_F Geplaatst: 16 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 16 juli 2006 Een uitgebreide mening van Wauzie toegevoegd. Heel erg bedankt Wauzie voor je masterlijke mening ! Reageren
Jorge_F Geplaatst: 22 september 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 22 september 2006 Erterer0 heeft zijn mening gegeven over Gmax. Zijn mening is gelijk ook de eerste over Gmax, dus ik zou zeggen alle Gmaxers geef je mening en steun Erterer0 in zijn mening! Bedankt voor je mening Erterer0 Reageren
Jorge_F Geplaatst: 26 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 26 oktober 2006 (bewerkt) Bedankt nick11123 en Puma voor jullie mening. Puma over Sketchup en nick11123 over 3ds Max. Verder hebben we nog de modelling champion van het forum Bradley H., bedankt voor je mening over 3ds . Bewerkt: 26 oktober 2006 door Jorge_F Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.