kees1991 Geplaatst: 11 juni 2006 Rapport Geplaatst: 11 juni 2006 ik heb een webcam en nu leek het mij leuk om de cam aan te doen en dan de beelden die die de cam dan maakt om die dan live uit te senden op het internet maar ik heb totaal geen verstand van webcides maaken dus kan iemand mij vertelen hoe dat moet en wat er voor nodig is? Reageren
Gunslinger Geplaatst: 11 juni 2006 Rapport Geplaatst: 11 juni 2006 ik heb een webcam en nu leek het mij leuk om de cam aan te doen en dan de beelden die die de cam dan maakt om die dan live uit te senden op het internet maar ik heb totaal geen verstand van webcides maaken dus kan iemand mij vertelen hoe dat moet en wat er voor nodig is? Je hebt een webcam nodig (hardware), en verder heb je software (voor internet) en kennis nodig. Topic verplaatst naar Software (Ik weet het, Webdesign & Programmeren had ook gekunnen, maar ik denk dat er meer software bij komt kijken dat programmeren of webdesign.) Niet dat dit topic totaal verkeerd staat, eigenlijk zou het in alle subfora van Computer Talk kunnen hoor, maar naar mijn gevoel het meeste in Software. Reageren
Jarno Geplaatst: 12 juni 2006 Rapport Geplaatst: 12 juni 2006 Er zijn programma's die om de zoveel seconden een plaatje maken van webcam beeld en dan uploaden op een FTP server naar keuze (Meeste programma's zijn betaald, maar je kan naar een trial zoeken), zodat jij deze met een eigen gemaakte HTML pagina die plaatje weergeeft en om de zoveel tijd reload kan maken. Reageren
Schno009 Geplaatst: 12 juni 2006 Rapport Geplaatst: 12 juni 2006 met dit programma: Coffecup Webcam Reageren
Samurai Geplaatst: 12 juni 2006 Rapport Geplaatst: 12 juni 2006 (bewerkt) Deze tutorial heb ik van messbase.nl maar heb hem voor de website aangepast. Wat is het?Er komt dus een schermpje met livebeelden van jouw webcam; alleen als jij het wilt. We gaan dus de beelden van jouw webcam GRATIS hosten, en de zetten we op jouw space. Wat heb je nodig? - Een host - Een webcam- Een Stickam-account (word nader uitgelegt) Hoe gaan we aan het werk? [Deel 1] We maken eerst een Stickam Account aanmaken [Klik!] ; die zorgt ervoor dat alles op het web komt te staan. Als je een account hebt, gaan we de cam aanzetten: dat doe je zo: 1. Ga naar http://www.stickam.com/ en log in. 2. Klik op "Edit Profile" (in het menu aan de linkerkant) 3. Klik op "Go Live!" (bovenaan de meest rechtse tab) Er verschijnt nu een popupje. Je ziet een klein venstertje van FlashPlayer; hij vraagt of Stickam gebruik mag maken van je webcam en van je microfoon. Klik op "Allow". Als het goed is, verschijnt na een tijdje het beeld van je webcam. Dat betekend dat het 1e deel is gelukt. [Deel 2] Nu moeten we nog de url gaan vinden van de webcam. Dat doe je zo: 1. Ga naar Stickam.com en login. 2. Ga naar Edit profile -> Customize -> Get Stickam code for this player Je hebt nu een code die er ongeveer zo uit ziet: <table><tr><td><embed src="http://www.stickam.com/flashVarChatPlayer/171963636-0" type="application/x-shockwave-flash" width="160" height="400" ></embed></td></tr><tr align=center ><td><a href="http://www.stickam.com" target="_blank" ><font size="-1">Get Stickam for Free.</font></a></td></tr></table> Tot zover die tutorial, dan nu mijn deel: Dan open je kladblok, en je kopieert dit: <html> <head> <title>titel van je pagina</title> </head> <body> Plaats hier je code van je webcam </body> </html> Opslagen als .html en uploaden naar je server. Bewerkt: 12 juni 2006 door Samurai Reageren
kees1991 Geplaatst: 12 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 12 juni 2006 oke tnx dit ga ik in t wiekent probeeren is nu veel te warm om ingespanen achter de pc te siten Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.