kees1991 Geplaatst: 11 juni 2006 Rapport Geplaatst: 11 juni 2006 ik heb een webcam en nu leek het mij leuk om de cam aan te doen en dan de beelden die die de cam dan maakt om die dan live uit te senden op het internet maar ik heb totaal geen verstand van webcides maaken dus kan iemand mij vertelen hoe dat moet en wat er voor nodig is? Reageren
Gunslinger Geplaatst: 11 juni 2006 Rapport Geplaatst: 11 juni 2006 ik heb een webcam en nu leek het mij leuk om de cam aan te doen en dan de beelden die die de cam dan maakt om die dan live uit te senden op het internet maar ik heb totaal geen verstand van webcides maaken dus kan iemand mij vertelen hoe dat moet en wat er voor nodig is? Je hebt een webcam nodig (hardware), en verder heb je software (voor internet) en kennis nodig. Topic verplaatst naar Software (Ik weet het, Webdesign & Programmeren had ook gekunnen, maar ik denk dat er meer software bij komt kijken dat programmeren of webdesign.) Niet dat dit topic totaal verkeerd staat, eigenlijk zou het in alle subfora van Computer Talk kunnen hoor, maar naar mijn gevoel het meeste in Software. Reageren
Jarno Geplaatst: 12 juni 2006 Rapport Geplaatst: 12 juni 2006 Er zijn programma's die om de zoveel seconden een plaatje maken van webcam beeld en dan uploaden op een FTP server naar keuze (Meeste programma's zijn betaald, maar je kan naar een trial zoeken), zodat jij deze met een eigen gemaakte HTML pagina die plaatje weergeeft en om de zoveel tijd reload kan maken. Reageren
Schno009 Geplaatst: 12 juni 2006 Rapport Geplaatst: 12 juni 2006 met dit programma: Coffecup Webcam Reageren