Dutchy3010 Geplaatst: 11 juni 2006 Rapport Geplaatst: 11 juni 2006 Dit is misschien een stomme vraag hoor, maar wat is precies het verschil tussen 3ds Max en SketchUp? SketchUp heb ik, maar ik weet niet of ik daar zo goed aan heb gedaan, aangezien ik overal 3ds Max zie staan. Reageren
Wazuup Geplaatst: 11 juni 2006 Rapport Geplaatst: 11 juni 2006 Je ziet overal 3dsmax staan, omdat het een veel proffesioneler programma is. 3ds Max is ook gebruikt door Rockstar zelf om GTA te maken. Met sketchup krijg je vaker bugs, en zijn je models minder ''smooth''. Ook heb je een stuk minder goede functies die je model mooier kunnen maken. Persoonlijk vind ik de renders die sketchup maakt er ook niet uit zien. Maar qua prijs is 3ds Max een stuk duurder dan Sketchup. Google heeft Sketchup zelfs nu gratis te downloaden gemaakt. Maar volgens mij kan je met die versie niet objecten voor GTA maken, maar dat weet ik niet zeker. Ik hoop je zo genoeg info gegeven te hebben Mvg, Wazuup Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 11 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 11 juni 2006 Ok, bedankt voor de uitleg Reageren
Wazuup Geplaatst: 11 juni 2006 Rapport Geplaatst: 11 juni 2006 Je kan trouwens hier een nieuw topic vinden waarin iedereen via PB naar Jorge zijn mening kan opsturen. Je kan dus alle goede kanten van een programma vergelijken wat het beste bij jou past. 3ds Max is veel uitgebreider dan bijvoorbeeld Sketchup, maar dat maakt het uiteraard ook wat lastiger om te begrijpen. Ik zelf ben meteen met 3ds max begonnen. Dit raad ik jou ook aan. Mvg, Wazuup Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 11 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 11 juni 2006 (bewerkt) Maar dat is toch ook erg duur? Ik zag namelijk dat sketchup al 500 euro kost, en dat dit dan al duurder is! En ik heb ergens gelezen dat blender ook een goede vervanger is... maar dan free Bewerkt: 11 juni 2006 door Dutchy3010 Reageren
Flotje Geplaatst: 11 juni 2006 Rapport Geplaatst: 11 juni 2006 Kun je misschien even een link plaatsen naar een goed, en gratis programma?? Ik wil namelijk graag de basics van Moddelen leren voor mijn missies... Trouwens, hoe zit het met Z-moddeler?? Dat was vroeger toch deModdeler?? Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 11 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 11 juni 2006 Kun je misschien even een link plaatsen naar een goed, en gratis programma?? Ik wil namelijk graag de basics van Moddelen leren voor mijn missies... Ja, dat zou ik ook wel eens willen weten Reageren
Wazuup Geplaatst: 11 juni 2006 Rapport Geplaatst: 11 juni 2006 (bewerkt) Aangezien kopen erg duur is, namelijk zo'n 3500 euro, is gmax een goed alternatief. Het is van het zelfdebedrijf (Autodesk) als 3dsmax. Gmax is echter wel gratis te downloaden op deze pagina. Veel 3d succes, Greetz Wazuup Gmax is toch wel hetzelfde als 3dsmax7? Ongeveer wel, alleen het heeft wat minder functies, daarom is het ook gratis.Volgens mij werken de scripts van KAM hier ook voor. Dus je kan gewoon naar dff exporteren. Mvg, Wazuup Dit vroeg iemand mij laatst ook. In ieder geval is dat je antwoord Bewerkt: 11 juni 2006 door Wazuup Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 11 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 11 juni 2006 Ok, bedankt Heb het gedownload, is er ergens ook over gmax een tutorial te vinden? Ik snap er namelijk niet vele van Reageren
Wazuup Geplaatst: 12 juni 2006 Rapport Geplaatst: 12 juni 2006 Google is je grootste vriend: Klik Mvg, Wazuup Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 12 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 12 juni 2006 Haha, ok, erg bednakt hoor Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.