Blastov Geplaatst: 11 juni 2006 Rapport Geplaatst: 11 juni 2006 Ik heb een groot probleem. Als ik aan het gamen ben valt de computer na ongeveer 10min. uit. Als ik hem na enkele seconden weer aan zet gaat hij meteen weer uit. Zet ik hem na 1min. aan gaat die gewoon aan. Gek genoeg had ik dit probeem precies 1 jaar geleden ook al. Teon zat er nog garantie op de computer en konden we hem laten maken, ik weet overigens niet wat ze eraan gedaan hebben. Mischien komt het door de warmte ? De computer staat op mijn kamer, op zolder en het is hier echt tering heet. Ik heb de video driver al verwijderd en opnieuw geinstallerd, formateren helpt ook niet. Dan is het dus ergesn een fout in de hardware lijkt mij. Heeft iemand dit probleem ook ooit een keer gehad ? Of als je een ander idee hebt even hier posten graag... Reageren
RonaldVC Geplaatst: 12 juni 2006 Rapport Geplaatst: 12 juni 2006 Als je CPU te heet wordt schakelt hij ter beveiliging automatisch uit. Ik vermoedt dan ook dat bij jou de CPUkoeler kapot is of niet werkt zoals het hoort.. Voornamelijk denk ik dit omdat het gebeurd tijdens het gamen. Op zo'n moment moet de CPU heel hard werken en loopt natuurlijk de temperatuur op. Je kan het testen door de kast open te maken en dan de pc aanzetten. Als de CPUkoeler niet draait is het waarschijnlijk kapot en moet je hem vervangen.. Reageren
Jarno Geplaatst: 12 juni 2006 Rapport Geplaatst: 12 juni 2006 Het stofvrij etc. maken van je PC kan mogelijk ook je probleem verhelpen. Succes Reageren
Mania-92 Geplaatst: 12 juni 2006 Rapport Geplaatst: 12 juni 2006 Als je CPU te heet wordt schakelt hij ter beveiliging automatisch uit. Ik vermoedt dan ook dat bij jou de CPUkoeler kapot is of niet werkt zoals het hoort.. Voornamelijk denk ik dit omdat het gebeurd tijdens het gamen. Op zo'n moment moet de CPU heel hard werken en loopt natuurlijk de temperatuur op. Je kan het testen door de kast open te maken en dan de pc aanzetten. Als de CPUkoeler niet draait is het waarschijnlijk kapot en moet je hem vervangen.. Ditzelfde kan ook het probleem bij de GPU zijn. Reageren
Matiscus Geplaatst: 12 juni 2006 Rapport Geplaatst: 12 juni 2006 Of het kan ook je voeding zijn. Die door de warmte niet veel wil doorgeven. En vandaar uitvalt. Men vriend had dit ook. Om te voorkomen en het te testen zet je een ventilator knal op het zij paneel van je PC. Je paneel moet er wel afzijn. Dan game je en je weet of het dat is of niet. Ik wens je nog veel succes. Want zo een probleem is echt niet prettig. Reageren
Ewoud Geplaatst: 12 juni 2006 Rapport Geplaatst: 12 juni 2006 Ik had ook last van een overhitte processor, mijn pc staat ook op zolder. Nu heb ik hem gister middag stof vrij gemaakt en me processor was rond de 43 graden ipv. voor het schoonmaken 50 c. Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 12 juni 2006 Rapport Geplaatst: 12 juni 2006 Zet ook een fan: Zo'n ding: http://greyghost.dyndns.org/outlet/misc/fan.jpg Zo'n soort ding. En die op je pc, wordt ie ook een stuk cooler van. Reageren
Blastov Geplaatst: 12 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 12 juni 2006 Bedankt dat jullie allemaal zo behulpzaam zijn. Ik ga hem dit weekend stofvrij maken en ik duw een extra koeling in me pc. Reageren
ikt Geplaatst: 12 juni 2006 Rapport Geplaatst: 12 juni 2006 Nu ga ik eens posten i.v.m. met de temeraturen. De temperatuur van mijn computer is ''een beetje'' hoog. Rond e 70 graden Celcius. Is dit nog normaal of wat is het nou? Reageren
Schno009 Geplaatst: 12 juni 2006 Rapport Geplaatst: 12 juni 2006 (bewerkt) is het een socket a? celeron? een veelvoorkomend probleem bij celeron koelers, is dat het armpje, waarmee het koelblok vastzit, afbreekt. hierdoor zit de heatsink niet meer goed op de processor. ga eens naar je bios als hij uittgevallen is en kijk eens bij processortemp. als het goed(nou ja, goed) is, klimt de temp naar 100C en dan valt'ie uit de oplossing is een nieuwe arm en koelvoet @ikt: dit is natuurlijk veel en veel te hoog, een stabiel systeem moet draaien tussen de 30 en 40 graden! ik adviseer een grotere koeling, want dat verlengt de levensduur drastisch Bewerkt: 12 juni 2006 door schno009 Reageren
Matiscus Geplaatst: 12 juni 2006 Rapport Geplaatst: 12 juni 2006 Nu ga ik eens posten i.v.m. met de temeraturen.De temperatuur van mijn computer is ''een beetje'' hoog. Rond e 70 graden Celcius. Is dit nog normaal of wat is het nou? Ik zou het niet normaal vinden. Maar Blaster27 heeft 92 graden aan zijn CPU. Dus we hebben het probleem duidelijk gevonden. Mijn CPU heeft nu voor de moment 45 graden. En ik zit op een snikhete kamer. Reageren
Schno009 Geplaatst: 12 juni 2006 Rapport Geplaatst: 12 juni 2006 Nu ga ik eens posten i.v.m. met de temeraturen. De temperatuur van mijn computer is ''een beetje'' hoog. Rond e 70 graden Celcius. Is dit nog normaal of wat is het nou? Ik zou het niet normaal vinden. Maar Blaster27 heeft 92 graden aan zijn CPU. Dus we hebben het probleem duidelijk gevonden. Mijn CPU heeft nu voor de moment 45 graden. En ik zit op een snikhete kamer. ga jij op een snikhete kamer zitten? ook al is de verleiding naar de computer groot, maar dat remt me wel Reageren
Blastov Geplaatst: 12 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 12 juni 2006 Ach, ik zit ook op een snikhete kamer. Maar matiscus en ik zijn slim wij gebruiken ventilators. ''klimt de temp naar 100C en dan valt'ie uit'' Klopt, ik was WoW aan het doen hij bleef op 99 staan opeens viel die uit, dan zal die wel nar 100 gesprongen zijn. Reageren
wizkid4590 Geplaatst: 12 juni 2006 Rapport Geplaatst: 12 juni 2006 Mijn pc word in de zomer ook zo heet dat ie daarvan uitvalt. Daarom haal ik in de zomer die kap van me pc af en zet er een ventilator bij. Dat helpt bij mij wel. Reageren
Schno009 Geplaatst: 12 juni 2006 Rapport Geplaatst: 12 juni 2006 wees verstandig, net zoals ik, neem waterkoeling! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.