Donwell Geplaatst: 13 juni 2006 Rapport Geplaatst: 13 juni 2006 Wie kan voor mij een tut maken voor de TXD Builder, ik snap er namelijk niet veel van! Reageren
Wazuup Geplaatst: 13 juni 2006 Rapport Geplaatst: 13 juni 2006 Txd Workshop is een stuk handiger (naar mijn mening). Hierbij hoef je alleen een nieuw bestand te openen, plaatje te importeren, naam wijzigen, compresseren en klaar. Het is hier te downloaden. Mvg, Wazuup Reageren
nuke_obelisk Geplaatst: 14 juni 2006 Rapport Geplaatst: 14 juni 2006 ik weet waar je het nodig voor hebt en ik wil je er graag mee helpen. en ja text workshop is handiger maar je bent het best voorbereid als je de volgende dingen hebt: map editor: op de text files die je wilt op te zoeken en kijken hoe ze er uit zien. img tool: om de text files snel en makkelijk te zoeken in je gta3.img text workshop: om de text files te open en de plaatjes eruit te halen paint: om de text files te veranderen naar jouw wens. ik doe het ook zo en zo gaat het het makkelijkst hier een kleine tut. 1:ga met mapeditor naar de plek die je wilt editen en klik hem aan. vervolgens zie je een klein beeld met de coordinates van het item onderaan staat "watch item difinition (ide)" klik daar op er komt een nieuw scherm en vervolgens klik je op vieuw txd klik daarop zie plaatje onder naar waar de filenaam staat die je in moet typen bij img tool: 1=item definition knop 2=vieuw txd knop 3=texture file naam! screen: http://img122.imageshack.us/my.php?image=screen16zr.png vervolgens open je imgtool en ga je naar gta3.img je gebruikt de zoekoptie om de filenaam die je net bij mapeditor zag op te zoeken blijf zoeken tot je de txd file ervan hebt daarna extract je de file naar bureaublad of waar je hem wil. dan open je txdworkshop en open je de !txd! file op je bureaublad en zoek je het plaatje dat je wil editen ook dat plaatje extract je naar waar je wil screen: = txd workshop extract knop met file die je wil! ps: als de txd workshop een error geeft bij instalerern of eerste keer opstarten. hier is de fout: de meeste files staan dikgedrukt bv: de file cpln.dff is goed maar hij staat er zo: CPLN.dff en dat is fout. oplossing: maak de files gewoon dus verander de filenames tot ze goed zijn dan doet ie het http://img114.imageshack.us/my.php?image=screen11sd.png vervolgens open je de file die je hebt geexport met paint je veranderd hem totdat je hem mooi vind en dan import je hem met txd workshop dan sla je de hele file met txdworkshop op en dan zet je hem terrug met de img editor en klaar is kees het lijkt veel werk maar het valt best mee! ik hoop dat je het nu snapt! succes Reageren
Donwell Geplaatst: 14 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 14 juni 2006 Ik denk het wel.... Nog een vraagje van Map Editor, dat is toch hetzelfde als de Map Viewer? Nou, ik snap games.cfg maken niet! Reageren
Puma Geplaatst: 14 juni 2006 Rapport Geplaatst: 14 juni 2006 (bewerkt) (zucht) naja je doet het zo 1. start de verkenner op 2. ga naar de mapviewer map 3. doe rechtermuisknop > nieuw > kladblok (zoiets) 4. typ het pad naar je gtasanandreas map, in de meeste gevallen is dit "C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas" 5. doe opslaan als 6. typ bij "bestandsnaam" "games.cfg" 7. kies bij bestandstype ofzow (staat onder bestandsnaam) niet ".txd" maar "Alle bestanden". 8. sla het op in de mapviewer map 9. start mapviewer op 10. druk op f1 11. klik 1keer op het schermpje 12. manouvreer met W A S D voor, achter, opzij en met de muis richten, als je shift inhoud ga je sneller, als je linkermuisnknop inhoud nog sneller 13. "vlieg" naar het gebouwtje die je wilt modden 14. zorg dat je het gebouwtje gecentreerd hebt in het beeld 15. doe rechtermuisknop en houd die in 16. nu zie je nog maar een gebouwtje met groene cirkels eromheen 17. helemaal bovenaan in het programma staat de naam van de txd en van de dff in gta3.img 18. start imgtool op 19. ga via file en open naar gta3.img en openen 20. doe dan F2 en typ de naam van de txd/dff in en druk op "volgende zoeken" 21. je hebt de txd gevonden, extract 'm via Commands>Extract in een map die jij wil. suc6 *btw: mapviewer is DIT en de mapeditor is een ingebouwd programmaatje in mta waarmee je zelf maps kan maken, dus dat heeft niks met elkaar te maken . waar heb je txdbuilder eigenlijk gedownload ik zoe k'm al heel lang Bewerkt: 14 juni 2006 door Puma Reageren
nuke_obelisk Geplaatst: 14 juni 2006 Rapport Geplaatst: 14 juni 2006 (bewerkt) dat zal wel lukken denk ik veel geluk ermee Bewerkt: 14 juni 2006 door nuke_obelisk Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.