Jump to content

Virus

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Volgens mij heb je een Trojaans Paard op je pc staan daardoor komen vaak zomaar pop-up's.

Ik zou Avast! 4 Home Edition op je pc installeren dat is een gratis antivirus scanner. Na 60 dagen moet je het programma wel registreren maar dat is gratis.

edit: de link om te downloaden http://www.avast.com/eng/avast_4_home.html

Bewerkt: door dizcid
  • Reacties 37
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• nick11123

14

• RonaldVC

5

• Hutenmah414

4

• ikt

3

Top Posters In This Topic

Geplaatst:

Sorry voor de dubbel post

maar welke Winlogon moet ik eigenlijk verwijderen en welke hoort niet thuis en welke is de valse virus :engel:

hier heb ik een screen:

screen47ox.png

Ik denk de 2e aangezien die in de map staat die Gta-Sheep al eerder noemde. Maar helemaal zeker weet ik het niet.

Edit: Ik bedoel natuurlijk de laatste. Maar dat is de 2e met het Winlogon symbooltje. :puh:

Bewerkt: door royboyvdv
Maak "In map" eens wat breder, dan kan ik zien waar de laatste zich bevindt.

hij kon er maar 3 vinden anders had ik het alang groter gemaakt hoor :Y

dit zijn de zoekresultaten die ik heb opgezogd :D

@royboyvdv: de tweede die moest dacht ik blijven die zit in de map''System32'' die staat daar goed..

en die bovenste die betwijvel ik echt hij kan hem ook niet vinden...

Bewerkt: door nick11123
Geplaatst:

ik heb de bovenste verwijdert m,n vader zij dat die verkeerd zat maar het is nog

niet opgelost. :N

weet iemand mischien een hele andere goeie viruscanner :*D

want ik weet niet hoe taskswitch werkt :duh:

Geplaatst:

Eens je een virus (Trojan Horse) of spyware is het in de meeste gevallen te laat omdat het zeer moelijk is om deze te verwijderen !

Wat je kan doen is je pc naar een vroeger restore punt brengen, dit verwijdert alle virussen en spyware

Hoe doe je dit ? Start -> Prgramma's -> Accessories -> System Tools -> System Restore

Kies dan een datum dat je pc nog geheel goed werkte, sosm kan het zijn dat dit niet werkt (je virus{en}

en spyware kan dit afblokken en ervoor zorgen dat dit niet meer werkt, het volgende wat je dan kan doen is alle verwijder wat je denkt dat er niet thuishoort op je pc, dit doe je zo : My Computer -> Control Panel -> ad or remove an program -> verwijder dan alles waarvan je denk dat jij het er niet hebt geinstaleerd

Als dit alles nog niet werkt, zal je je pc moeten formateren als je hem terug goed wilt krijgen !

Geplaatst:

Bedankt!!

maar heb jij een engelse computer ofso :*D

ik heb wel System Herstel gedaan maar hij zegt dat hij niks heb hersteld :duh:

Geplaatst:

Wat bedoel je precies met dat hij niets heeft hersteld ?

Komt er op je scherm dat het mislukt is om Windows XP te restoren naar een bepaalt punt ?

Zo ja, kies een ander punt en blijf het proberen (desnoonds met nog een andere datum) tot dat het lukt !!!

En ja, ik heb een Engelse versie van Windows XP, omdat ik dit handiger vind ! Je Engels word er een groot gat mee bijgeschroefd, en voor tutorials is dit handig :Y

Geplaatst:

ik heb het op een punt geprobeerd maar ik weet niet wanneer die trojan horse nou eigenlijk binnenkwam :bonk:

Geplaatst:

dat in de map "prefetch" moet je zien als een tijdelijke map, hierin worden bestanden gezet die geladen moeten worden, dus die moet blijven! en systeemherstel werkt niet met virussen! het kijkt alleen maar naar geïnstalleerde programma's die je ook kunt verweideren met software in configuratiescherm. ik adviseer een goede virusscanner: mcaffee, gebruiksvriendelijk en zeer goed. deze heeft ingebouwde firewall, privacy (internet blokkeeren en mijn documenten; functie zelden gebruikt) en spamfilter en update automatisch.

dat in de map "prefetch" moet je zien als een tijdelijke map, hierin worden bestanden gezet die geladen moeten worden, dus die moet blijven! en systeemherstel werkt niet met virussen! het kijkt alleen maar naar geïnstalleerde programma's die je ook kunt verweideren met software in configuratiescherm. ik adviseer een goede virusscanner: mcaffee, gebruiksvriendelijk en zeer goed. deze heeft ingebouwde firewall, privacy (internet blokkeeren en mijn documenten; functie zelden gebruikt) en spamfilter en update automatisch.

Dat soort virusscanners zijn goed om je te behoeden tegen virussen ! Eens er een op je computer zit is is het bijna fataal, als je een Trojan Horse hebt (of meerdere). En System restore help degelijk wel tegen virusen ! Het verwijder alles da je die dag hebt gedownload of geinstaleerd vanaop een Cd-Rom bijvoorbeeld ! Maar vermits een virus of spyware niet zomaar in je computer komt te zitten, en wel degelijk via bestanden, die je download !!! Wat dus wil zeggen dat system restore het wel kan verwijderen

(ik spreek nu uit ervaring) Daarom wil ik erop aandringen dat het voor virusscanners en dergelijke ongeveer te laat is, en welke virusscanner ook, hij zal nooit alle besmete bestanden kunnen verwijderen en dan ook nog eens bijreken dat het virus zich (als het een trojaans paard is) spyware blijft bijpompen in je computer tot dat je het trojaans paard verwijderd is !

Dus, het beste is echt gewoon bv 1 maand terug te paken op restore piont, je bent toch niets van gegevens kwijt (aleen je gedownload of geinstaleerd spul, maar dat kan je terug fixsen)

Bewerkt: door Tim Van Vynckt

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...