Jump to content

Hoe warm mag je werkgeheugen/ processor worden?

Recommended Posts

Geplaatst:

ik heb een pentium Dual Core 920 (3.0 Ghz) en 2048 MB DDRII

Mijn processor is 45 tot 60 graden afhankelijk van wat ik doe, dat is opzich heel netjes maar mijn werkgeheugen werd gisteren 50 Graden!! Mijn PC Probe gaf toen een heel dik alarm geluid :N dat is wel erg veel (het was ook wel 32 graden op mijn kamer ivm het lekkere weer, misschien heeft dat meegeholpen). ik denk zelf dat het geheugen teveel voltage krijgt maar ik kan dat niet instellen in de bios +5.20v en +12.14v is het steeds....

Ik heb een 480 Watt voeding op een geaarde verlengsnoer. geen overspanningsbeveiliger.

op het moment is mijn werkgeheugen 37 graden celcius.

iemand een suggestie?

Groetjes Laurens

Geplaatst:

ja: controleer of je werkgeheugen gemaakt is voor die temp. en zo niet, prop een grote systeemkoeler in je pc.

Geplaatst:

er zitten 2 case fans in van 120mm. meer kunnen er niet bij..moet genoeg koeling geven (en lawaai :puh:)

Geplaatst:

uitgezocht: de maximale werktemperatuur mag 55 graden celcius zijn

zit dus tegen de max aan.

misschien kun je de air-flow van de case-fans verbeteren door rondslingerende kabels (als die er zijn) te binden. als dit niet werkt, kun je heatsinks op de chippies aanbrengen:

een goeie van Thermaltake

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...