~Mario~ Geplaatst: 16 juni 2006 Rapport Geplaatst: 16 juni 2006 Hallo beste mensen, weten jullie als er misschien een manier is om het register zo snel mogelijk op te ruimen? want heel veel programma,s die ik heb verwijderd, blijven gewoon in het Register staan. Dus is hier een manier voor? Reageren
Spacecraft Geplaatst: 16 juni 2006 Rapport Geplaatst: 16 juni 2006 Zoek op Google eens naar RegCleaner.. Dat heb ik ook op m'n computer staan en werkt goed. Reageren
~Mario~ Geplaatst: 16 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 16 juni 2006 He bedankt man, is een goed programma, maar is het eigenlijk wel zo handig om bestanden te verwijderen uit het register? Reageren
wizkid4590 Geplaatst: 16 juni 2006 Rapport Geplaatst: 16 juni 2006 Je kan beter Registry Mechanic gebruiken van PCTools. Reageren
Jarno Geplaatst: 16 juni 2006 Rapport Geplaatst: 16 juni 2006 CrapCleaner is goed, lichtgewicht & gratis register opruimer. Deze kan ook tevens gegevens van geïnstalleerde programma's opruimen (Internet Explorer, Firefox, Adobe producten etc. etc.). Betaalde programma's zoals TweakXP zijn altijd beter. Succes Reageren
~Mario~ Geplaatst: 17 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 17 juni 2006 Maar helpt het eigenlijk wel om het register op te ruimen? Reageren
wizkid4590 Geplaatst: 17 juni 2006 Rapport Geplaatst: 17 juni 2006 Registry Mechanic in ieder geval wel, CCleaner weet ik niet want die gebruik ik niet. Reageren
Gunslinger Geplaatst: 17 juni 2006 Rapport Geplaatst: 17 juni 2006 Maar helpt het eigenlijk wel om het register op te ruimen? Ook CCleaner ruimt het register op. "Registry cleaner" staat zelfs bij de hoofdfuncties op de site: Reageren
~Mario~ Geplaatst: 17 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 17 juni 2006 Nee jullie snappen mijn vraag niet, want ik bedoel is het nodig om het register leeg te maken? Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 17 juni 2006 Rapport Geplaatst: 17 juni 2006 als je computer al een tijdje oud is dan wel, allemaal dingen blijven hangen in het register nadat je bijv. een programma verwijderd, als je al die troep eruit haalt word het register een stuk sneller dus je computer ook. Reageren
Gunslinger Geplaatst: 18 juni 2006 Rapport Geplaatst: 18 juni 2006 Wel moet je uit kijken met wat je opruimt. Een enkele verkeerde sleutel verwijderen en het is onmogelijk om Windows nog op te starten... Dus wel weten waar je mee bezig bent. Reageren
~Mario~ Geplaatst: 18 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 18 juni 2006 Ik had ook nog 2 vragen totaal ergens anders over: 1. Bij deze computer en dan eigenschappen staat dit: Station comprimeren om schuifruimte te besparen. 2. Bij hetzelfde staat er ook nog een vakje onder met dit: De schijf indexeren om zoekacties te versnellen. Wat betekenen deze 2 dingen? Reageren
RonaldVC Geplaatst: 18 juni 2006 Rapport Geplaatst: 18 juni 2006 Ik had ook nog 2 vragen totaal ergens anders over:1. Bij deze computer en dan eigenschappen staat dit: Station comprimeren om schuifruimte te besparen. Niet aan te raden.. Het pakt zegmaar alles in zodat er schijfruimte ontstaat.. Daardoor duurt het veel langer voordat het iets geladen/gevonden/gestart heeft. Wellicht is dat handig als je een schijf als back-upschijf gebruikt maar de harde schijf die je normaal gebruikt comprimeren is sterk af te raden.. Het enige voordeel is dat je wat schijfruimte bespaard... Vraag 2 heb ik helaas geen concreet antwoord op. Ik denk dat het te maken heeft dat de computer allemaal .Thumbs in de mappen plaatst zodat het zoekacties kan versnellen.. Maar zeker weten doe ik het niet.. Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 18 juni 2006 Rapport Geplaatst: 18 juni 2006 (bewerkt) 1. Bij deze computer en dan eigenschappen staat dit: Station comprimeren om schuifruimte te besparen. Ik weet wel wat comprimeren is maar ik kan dat niet simpel genoeg uitleggen 2. Bij hetzelfde staat er ook nog een vakje onder met dit: De schijf indexeren om zoekacties te versnellen. Hierbij maakt hij een soort van word document aan, hierin staat waar alle bestanden staan op je computer, als je gaat zoeken met >start>zoeken, vind hij alles met een fraksie van een seconde Edit: RonaldVC was me net voor! Bewerkt: 27 juni 2006 door stefaneke Reageren
~Mario~ Geplaatst: 18 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 18 juni 2006 Ooh maar dan zoekt hij alleen alles sneller op de schijf? of werken programma,s dan ook sneller? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.