Jump to content

PC na opnieuw starten, Geen Windows meer

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb zojuist me PC opnieuw laten opstarten alleen start hij geen Windows of dergelijke meer op.. (kzit nu op laptop)

De PC stond overigens wel al wat uurtjes aan, weet niet of t hierdoor kan komen

Geplaatst:
Wat voor melding weergeeft je computer dan als je hem opstart?

Geen...

Ik hoor de PC wat vreemd opstarten overigens alsof hij niet in keer met volle kracht kan...

Ik heb alleen een wit knipperend _ in beeld...

Geplaatst: (bewerkt)

Nee niks...

Alleen "Computer opnieuw opstarten"...

PC voelt overigens warm, kan t zijn dat hij na een cooldown het gewoon weer doet ?

Bewerkt: door Yohan
Ja dat kan, laat hem dan uit en probeer het morgen ochtend weer. ;)

Is de kans groot dat dit het oplost ?

Geplaatst:

Zijn er meer mensen die dit is hebben gehad?, En hoe hebben jullie dit opgelost?

Kan het zijn dat er spontaan een kabel los gaat in de PC ?

Bijv dat hij nu geen contact maakt met de Harde Schijf ?

Geplaatst:
Zijn er meer mensen die dit is hebben gehad?, En hoe hebben jullie dit opgelost?

Kan het zijn dat er spontaan een kabel los gaat in de PC ?

Bijv dat hij nu geen contact maakt met de Harde Schijf ?

Ik heb dit probleem niet zelf gehad, maar ik kan je er mischien wel wat wijzer maken.

Het kan bijna niet voorkomen dat een kabel spontaan uitzichzelf losgaat. Meestal zitten de kabeltje's met een soort van klik/houvast beweging in elkaar. Als de harde schijf niet aan de kabels hing dan ging de computer niet eens aan. Is dat het geval? Of wil Windows niet starten. Ik denk dat je jou'n computer gewoon eens wat rust moet geven. Want wat ik uit jou verklaringen kan opnemen is dat je 'De pc hebt gerestart' wil je dan zeggen dat je nooit pc Reboot (Restart)?

Dit is dermate slecht voor je computer als je geen goede koeling/hardware hebt. En met 'goed' bedoel ik super-spul. Dat word in de meeste gevallen alleen gebruikt in servers. Of bedoelde je met Restarten, formateren. Formateren is dat de hele computer leeg gaat. In ieder geval de Hardeschijf. En dat het besturing's systeem er dan weer opnieuw op gaat.

Zou je mischien ook wat informatie over de hardware en de toestand van de pc willen geven, dan kunnen wij opzoek gaan naar een mogelijke toedracht van dit probleem. Soms is je hardware te mager (Te laag) en dan wil windows niet opstarten omdat het mischien gewoonweg te heet is. In het ergste geval kan zelf's hardware doorgebrand zijn. Bekijk de computer van binnen eens en kijk of er iets niet helemaal klopt.

Ik wacht op je reactie. :cya:

Ik heb een 80Gb harde schijf verdeeld in partities van 2x 40Gb..

Moederbord: Asus

Processor: Intel Celeron D

Memory: 512MB RAM

Video Card: Ati 9600 Atlantis

Monitor: Packard Bell TFT 15''

Windows XP SP 2 staat erop...

En het was zeker al een tijd geleden dat ik hem rebooten, alleen hij hoort dan zelf toch te rebooten als ie te warm is (zoals ie altijd doet) waarom deed ie dat nu niet, en wil die nu niet meer aan ?

Geplaatst:

Computer ziet er op zichzelf goed uit, maar wat ik dus niet begrijp is dat hij warm wordt? Waarvan zou hij zo warm moeten worden. Staat hij in een warmte bron? - Warme omgeving/Vochtige omgeving?

Maar wat mijn vraag dus was, sluit je de computer nooit af? En wacht je totdat deze uitgaat door de hitte. Kijk de computer sluit inderdaad af als de processor te heet is. Dit is een soort beveiliging, tegen enige schade. Maar weet je echt zeker dat je niks hebt gedaan in het Bios?

En wat zie je als je opstart kun je er mischien een digitale foto van maken? - Want ik ben wel geintreseerd in dit probleem. Heb het in ieder geval nog nooit mee gemaakt...

Ik wacht op je bericht. :cya:

Nou het bios scherm komt nog steeds voorbij dus volgens een vriend van me is dit positief...

Hij raadde me aan om ff alle stroom van de PC te halen en dat ik nu dus gedaan.

Ja eergister is hij door de hitte uitgegaa, dit keer rebooten ik juist om dit te voorkomen.

Digitale foto is helaas niet mogelijk.

Heb wel dit weten te maken met paint

Klik

Nou moet je je alleen nog voorstellen dat het witte streepje knippert.

Hij knippert eerst in de 1e rij tot aan de 3e (er zijn geen echt rijen natuurlijk maar zo word het hopelijk duidelijker)

Geplaatst:

Is dat het enige wat er komt, want dan is er iets niet goed aangesloten of zit iets niet echt snor. Krijg je eerst nog wel een lijst met onderdelen/merk/type die in de pc zitten.

Of alleen dit wat je zonet hebt getekend. Nu we het hier over hebben kan ik me nog eens een hele ouder computer herinneren daarmee had ik ook zoiets. Ik had zitten sleutellen in het bios. Maar dit kan volgens mij tegenwoordig ook door virussen gedaan worden...

Heb je de pc wel eens gescannt op virussen? Of op andere narigheid? - Wat ik echt niet begrijp is: Zet je nooit je computer uit. Want dat is echt wel nodig...

Geplaatst:

Ik zet me Computer elke dag wel een paar uur uit hoor...

En virussen?, Ik heb me PC net weer een week denk er niet aan om nu al naar virussen te scannen...

Voor dit scherm zie je nog Moederbord scherm komen, (BIOS)... Maare verder ook niks...

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...