Jump to content

Aantal Processen (56) verkleinen.

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi ;).

Ik heb eigenlijk wel een beuj probleem want mn PC is heel traag.

Even een sommetje :

Ik heb 2 HD's van 20GB = 40GB intotaal , ik heb nog 6GB over.

Vragen :

1. Hoe maak ik mn pc sneller en verwijder ik onnodige bestanden?

2. Hoe verminder ik het aantal processen?

Over vraag 2.

I kwn , CTRL+ALT+DEL en dan end process , maar hij zegt dat ze in gebruik zijn of dat ze van mn systeem zn.

Maar bestat er geen lijst waar alle onnodige processen te vinden zijn?

Ik ben een beetje hulpeloos !

Geplaatst:

Probeer eerst eens Start>Progamma's>Bureau Accesoires>Systeemwerkset>Schijfopruiming

Dit verwijderd onnodige bestanden en kan zo heel wat MB's opruimen.

Om processen te stoppen heb je WhatsRunning nodig, hiermee zie je wat er allemaal meedraaid en kan je dit stop zetten, download: http://www.whatsrunning.net/WhatsRunning/D...ng2_2_Setup.exe

Weet wel wat je stop zet en niet uit de map system32 bijvoorbeeld.

Geplaatst:

Je kan ook gewoon naar start>uitvoeren>typ in msconfig gaan daar dan je ook kiezen welke processen je wel en niet mee wil hebben draaien. Scheelt weer een programma op je computer. ;)

Geplaatst: (bewerkt)

Als je een goede/snelle computer wilt moet je zeker onder < 30/35 draaiende processen zitten. Hier 32 :Y . CrapCleaner ruimt ook je PC op en kan je ook programma's die met Windows meestarten verwijderen.

Bewerkt: door Jarno
Geplaatst:

Ja dat van CCleaner ken ik.

Die heb ik ondertussen ook op PC staan en het is een goed progje.

Maar ik schiet er eigenlijk niet mee op (nu al 52 processen).

Maar met die What's Running? waarschuwd hij je als je een proces afbreekt waardoor dat windows onstabiel blijft?

---

Nog free tools hiervoor?

Geplaatst:
Ja dat van CCleaner ken ik.

Die heb ik ondertussen ook op PC staan en het is een goed progje.

Maar ik schiet er eigenlijk niet mee op (nu al 52 processen).

Maar met die What's Running? waarschuwd hij je als je een proces afbreekt waardoor dat windows onstabiel blijft?

---

Nog free tools hiervoor?

What's Running zegt voor elk proces dat je afsluit dat Windows onstabiel kan worden, maar je kan goed zelf zien welk proces je kan stoppen zetten en welk niet, zoals veel bestanden uit Program Files map.

Geplaatst: (bewerkt)

iK weet niet of het probleem al opgelost is of niet maar ik wilde toch nog even iets zeggen.

Nasst dat je kan zoeken in je Program Files zit de meeste rotzooi in je Software 'map' bij je Configuratie Scherm. Ik heb namenlijk precies het zelfde gehad en toen heb ik het uiteindelijk opgelost door veel overbodige programma's te verwijderen, eigenlijk is er niets dat je niet kan verwijderen in je software map, ik zou alleen niet dingen als je geluids- en videokaart drivers verwijderen maar dat spreekt voorzich.

Je moet denken aan dingen als Kazzaa en extra (virus)scanners maar ook rotzooi die je via het internet hebt opgelopen zoals toolbars kunnen aan je actieve processen deelnemen. Verwijder dus alles waarvan je niet weet waar het voor dient dan moet het denk ik toch wel goed komen. ;)

Succes.

PM me anders even, zoals ik al zei ik heb het ook gehad en weten op te lossen.

Bewerkt: door Goliat
Geplaatst:
Je kan ook gewoon naar start>uitvoeren>typ in msconfig gaan daar dan je ook kiezen welke processen je wel en niet mee wil hebben draaien. Scheelt weer een programma op je computer. ;)

Jep, daar kun je ook meteen instellen of die met het opstarten opstarten :puh: ik laat alles uit behalve mijn virusscan ;)

Geplaatst:

je kan dingen in het register oplossen, daar staan ook de update programma's enzo. en die kunnen behoorlijk de pc vertragen tijdens het opstarten, maar over die processen: kijk eerst in het taakbeheer bij processen. zoek naar processen waarvan je zeker bent dat die de werking van de pc niet aantasten. onthoud die dingen en zet ze uit. ga dan naar msconfig om die dingen bij het opstarten uit te schakelen (als die er staan dan)

• 2 weken later...
Geplaatst:

wat ik altijd doe ik druk CTRL+ALT+DEL, ga naar processen, en ik schakel alles uit behalve maar "system" of "service bij staat. ook moet je "explorer.exe" niet uitschakelen! (als je dat doet gaan de taakbalk en de pictogrammen weg)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...