-Niels- Geplaatst: 17 juni 2006 Rapport Geplaatst: 17 juni 2006 Hallo, Ik heb een PC gezien voor een prijs van €285, splinternieuw. De volgend dingen zitten erop; Behuizing: 4u-Com Miditower 3131Deze fraai vormgegeven kast wordt standaard geleverd inclusief netspannings kabel en 400Watt voeding. De kast beschikt over twee 3.5" inch bay's en drie 5.25" inch Bay's, Specificatie's - 2x 2.5" inch Bay - 3x 5.25" ïnch Bay - 400Watt voeding - Intern. - Compatible met alle MicroAtX Moederborden Kast afmetingen: 435x180x405mm Gewicht Leeg: 5.0KG Moederbord: Asus P5S800-VM Micro Atx / All in oneDe P5S800-VM ondersteunt de nieuwste Intel Pentium 4 CPU in LGA775-uitvoering. Met 800 MHz FSB, 1MB L2-cache, Hyper-Threading Technology en kloksnelheden tot 3,6 GHz en hoger, is Intels LGA775 Pentium 4 een van de snelste desktopprocessoren van dit moment. Het moederbord ondersteunt SIS HyperStreaming-technologie wat op intelligente wijze het streamen van data beheert tussen de North Bridge en de South Bridge, geheugen, grafische interface en andere randapparatuur, en zo voor efficiënte en superieure prestaties zorgt. Kenmerken: - Intel LGA775 Pentium 4 CPU - SiS 661FX-chipset - HyperStreaming-architectuur - Ultra-AGPII™ technologie - Seriël ATA - DDR400 - RAID0, RAID1 Processor: Intel Celeron D336 Processor (2.8Ghz)De nieuwe serie Celeron van Intel, Deze processoren zijn geschikt voor moederborden met een 775 Socket. De Processoren werken met een front side bus van 533Mhz en beschikken over 256kb l2 Cache Specificatie's Merk: Intel Type: Celeron D-336 Specificaties Socket : 775 Kloksnelheid : 2.80Ghz Front side bus : 533 Level 2 cache : 256 Kb Verpakking : Boxed Geheugen: Kingston Valueram 256MB DDR400 (CL3)Merk Kingston Type Valueram Model: KVR400X643A/256 Specificaties Geheugen grootte 256 Mb Klokfrequentie 400 Mhz pc 3200 Aansluiting 184 pins Cas-latency 3 Voltage 2.5V Verpakking Retail Overige informatie Harde schijf: Excelstor Jupiter J880, 80GB, 2MB CacheEen 80GB harde Schijf van Excelstor, Dit model heeft een snelheid van 7200 toeren (Rpm) en een Buffer van 2MB. Model Number:J880 Capacity:80 GB Speed:7200 rpm Seek time:8.5 ms avg Interface:Ultra DMA 133 Voor deze harde schijf adviseren ze een HDD Koeler DVD-Speler: Lite on 16X DVD Speler ZwartMerk: Lite On Type: Wisselend Kleur: Zwart Muis: Standaard Optische MuisDeze optische muis van Cellink is van zeer hoge kwaliteit. Stof in de binnenkant van de muis is nu verleden tijd. De muis heeft een PS/2 en USB aansluiting en wordt automatisch door Windows XP herkend. Te verkrijgen in de kleuren zwart en silver Toestenbord: Logitech Office toetsenbord in zwarte uitvoeringHet Office Keyboard is het beste in zijn klasse: het combineert efficiëntie met een robuuste constructie. Het morsbestendige ontwerp is bedoeld voor intensief gebruik en kan de levensduur van het toetsenbord verlengen. Dankzij het Office Keyboard met zijn zachte toetsen van normaal formaat en afneembare handsteun is typen gemakkelijk en comfortabel. Robuust, duurzaam standaardtoetsenbord Verkrijgbaar in zwart of lichtgrijs Lay-out met 104 toetsen Afneembare handsteun in een bijpassende kleur Alleen-PS/2-connector; voor Windows 98, NT, 2000, Me, XP Geen software vereist 3 jaar garantie Speakerset: Yours! 2.0 Speakerset (Model: SA-583) Nu zou ik graag jullie willen horen, er hangt een prijskaartje van 285 euro. Is dit goed voor die prijs? Wat is minder spul en wat goed spul? En zou ik er andere dingen bij kunnen kopen die er in plaatsen? Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Niels Reageren
Mania-92 Geplaatst: 17 juni 2006 Rapport Geplaatst: 17 juni 2006 1. SiS chipset is niet zo geweldig. 2. Waar wil je hem voor gebruiken? Reageren
-Niels- Geplaatst: 17 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 17 juni 2006 1. SiS chipset is niet zo geweldig. 2. Waar wil je hem voor gebruiken? Voor een keer een spelletje en internet etc. Maar ik kan toch ook andere dingen veranderen? Ik bedoel, misschien dat ik na een aantal dagen/weken/maanden een keer een andere Videokaart koop, Grotere harde schijf oid. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 17 juni 2006 Rapport Geplaatst: 17 juni 2006 Neem wat meer geheugen. En geen ONBOARD kaart. Reageren
-Niels- Geplaatst: 17 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 17 juni 2006 (bewerkt) Neem wat meer geheugen. En geen ONBOARD kaart. Maar dit is een kant en klaar computer. Ik zal het dus eerst moeten doen met het spul wat er in zit. Maak je posts wat uitgebreider. Ik heb namelijk geen idee wat een SiS Chipkaart is en ONBOARD. Hardware is namelijk niet echt mijn gedeelte. 80 GB in je eentje vind ik zelf redelijk veel. Het word een CPU voor mij alleen, dus daar kan ik wel even mee uit de voeten. Anders kan ik altijd nog uitbreiden naar een 250 GB Schijf. Bewerkt: 17 juni 2006 door -Niels- Reageren
ShortY- Geplaatst: 17 juni 2006 Rapport Geplaatst: 17 juni 2006 (bewerkt) In ieder geval heb je voor een spelletje en wat internetten echt wel aan 80 GB HDD wel genoeg. Alleen voor het spelletje vereisen we toch een betere videokaart als On-Board* Het ligt er ook aan welke spelletjes gaat doen, bijvoorbeeld GTA:SA hoef je niet zo'n heel erg dure videokaart voor te kopen, voor 60 euro heb je een leuke waar je het mee kunt spelen, ook voor een spelletje is er wel wat meer werkgeheugen nodig, bijvoorbeeld 380MB of 512MB, dit is best minimaal zegmaar, alleen je kunt er wel mee doorkomen, voor de dingen die je wilt gaan doen, is je processor snel genoeg. Geheugen: Als je bijvoorbeeld in één keer naar 700MB werkgeheugen wilt uitbreiden, heb ik hier een leuke 512MB geheugenstrook voor je: Klik hier. Videokaart: Met deze videokaart moet in ieder geval met een redelijke pc GTA:SA wel te spelen zijn: Klik hier. Als je echt goede graphics wilt hebben zit je toch al gauw over de 100€ aan een videokaart. Wil je dit toch: Klik hier voor een goede. Succes! ShortY- (ook Niels ) * = On-Board is dat er een videokaart in het moederbord zit ingebouwd, deze zijn meestal erg slecht als je er spellen mee wilt spelen, alleen internetten/office zijn ze eigenlijk voor geschikt. Bewerkt: 17 juni 2006 door ShortY- Reageren
-Niels- Geplaatst: 17 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 17 juni 2006 Oke bedankt voor de info. Maar het voordeel van PC's zijn dat je ze kan upgraden, hier ga ik dan ook zeker gebruik van maken. Maar ik wil al heel lang een CPU en ik moet ergens beginnen. Ik werk dus als ik geld verdien in de maand dan kan ik wel weer een nieuw iets kopen. Nog een vraag: Als jullie heel graag een CPU willen (zoals mij) is dit dan een goede begin CPU? Reageren
ShortY- Geplaatst: 17 juni 2006 Rapport Geplaatst: 17 juni 2006 Ik snap niet helemaal wat je met deze vraag: Als jullie heel graag een CPU willen (zoals mij) is dit dan een goede begin CPU? Is dit dat je bedoelt, dat je deze pc die je wilt gaan kopen, goed vind? of moeten wij er onze mening over geven? ---- Ook bedoel je met CPU waarschijnlijk Computer, maar mensen kunnen het verkeerd opvangen, omdat CPU eigenlijk Central Processing Unit betekend..(processor) Dusja het is maar even voor je info. Reageren
-Niels- Geplaatst: 17 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 17 juni 2006 Ik snap niet helemaal wat je met deze vraag:Als jullie heel graag een CPU willen (zoals mij) is dit dan een goede begin CPU? Is dit dat je bedoelt, dat je deze pc die je wilt gaan kopen, goed vind? of moeten wij er onze mening over geven? ---- Ook bedoel je met CPU waarschijnlijk Computer, maar mensen kunnen het verkeerd opvangen, omdat CPU eigenlijk Central Processing Unit betekend..(processor) Dusja het is maar even voor je info. Ach ja..ik zeg altijd CPU (standaard) dan zeg ik wel eem PC. Nee ik bedoel, je hebt weinig geld en wilt een redelijke PC voor een niet al te dure prijs. Is dit dan een goeie prijs + PC? Reageren
ShortY- Geplaatst: 17 juni 2006 Rapport Geplaatst: 17 juni 2006 Ja, dan heb je hier echt wel een redelijke pc! Misschien is het nog wel beter om eventjes rond te kijken naar complete pc's en dat soort dingen. Ook is het zo dat je misschien goedkoper uitkomt als je je pc zelf samensteld, dit is misschien wel wat moeilijker, en vereist wel wat inzet, maar als je het hebt, ben je misschien wel tevredener, omdat je dan die dingen die je eigenlijk niet wilde, dan ook niet hebt, en daarmee dan weer geld hebt uitgespaard. Nogmaals succes. Reageren
-Niels- Geplaatst: 17 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 17 juni 2006 Ja, dan heb je hier echt wel een redelijke pc! Misschien is het nog wel beter om eventjes rond te kijken naar complete pc's en dat soort dingen. Ook is het zo dat je misschien goedkoper uitkomt als je je pc zelf samensteld, dit is misschien wel wat moeilijker, en vereist wel wat inzet, maar als je het hebt, ben je misschien wel tevredener, omdat je dan die dingen die je eigenlijk niet wilde, dan ook niet hebt, en daarmee dan weer geld hebt uitgespaard. Nogmaals succes. Mwoa..ik vind dit een goede prijs, omdat ik haast niet kan wachten. Maar bij samenstellen, wat is een goede site en waar je direct de prijs ziet? Kun je een nog betere PC zelf samenstellen onder de €285? Reageren
ShortY- Geplaatst: 17 juni 2006 Rapport Geplaatst: 17 juni 2006 Waarschijnlijk wordt hij ietsje beter (naar mijn mening dan, beter voor mijn doeleinden), En een goede site om het samen te stellen, zijn gewoon alle hardware sites, je besteld gewoon alle onderdelen en zet ze in elkaar als je dat zelf kan, kijk, je kunt natuurlijk ook gewoon deze pc kopen als je erom staat te popelen, waardoor je waarschijnlijk ook wel tevreden zult zijn . Ik heb ook een keertje een complete gekocht, gewoon net voor zoiets als 330 euro ofzo, en hier was ik ook heel tevreden mee, ik heb nu inmiddels al een andere pc, alleen dat was door een heel aantrekkelijk aanbod van mijn ouders. Reageren
Kraay Geplaatst: 17 juni 2006 Rapport Geplaatst: 17 juni 2006 Moederbord: Opzich niet veel mis mee, alleen jammer dat het AGP is. je zou beter een moederbord kunnen pakken met PCI-e. Dat zal in de toekomst(en nu ook al) betere videokaarten ondersteunen en het is sneller.(ong. 2x zosnel). Geheugen: Als je er toch ook mee wilt gamen is het toch echt te weinig. dan moet je toch echt minimaal 512MB of meer hebben. Hardeschijf: Wil je er niet al teveel op installeren is het aantal GB genoeg. Alleen hij heeft maar een 2MB buffer dat is toch redelijk weinig, je pc zal dus wat langzamer denken etc.... (Ik heb zelf een 200GB HD met 8MB buffer, en een 40GB met 2MB buffer en merk het verschil toch wel nu ik windows op die 40GB heb geinstalleerd). Geheugen en Hardeschijf kun je later natuurlijk handig vervangen. Maar moederbord zou ik toch wel een andere kopen met Pci-e. En het klopt wel dat je zegt dat je ze kunt blijven upgraden, maar als je in één keer een goede pc koopt ben je er ook ff vanaf Reageren
-Niels- Geplaatst: 17 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 17 juni 2006 Moederbord: Opzich niet veel mis mee, alleen jammer dat het AGP is. je zou beter een moederbord kunnen pakken met PCI-e. Dat zal in de toekomst(en nu ook al) betere videokaarten ondersteunen en het is sneller.(ong. 2x zosnel).Geheugen: Als je er toch ook mee wilt gamen is het toch echt te weinig. dan moet je toch echt minimaal 512MB of meer hebben. Hardeschijf: Wil je er niet al teveel op installeren is het aantal GB genoeg. Alleen hij heeft maar een 2MB buffer dat is toch redelijk weinig, je pc zal dus wat langzamer denken etc.... (Ik heb zelf een 200GB HD met 8MB buffer, en een 40GB met 2MB buffer en merk het verschil toch wel nu ik windows op die 40GB heb geinstalleerd). Geheugen en Hardeschijf kun je later natuurlijk handig vervangen. Maar moederbord zou ik toch wel een andere kopen met Pci-e. En het klopt wel dat je zegt dat je ze kunt blijven upgraden, maar als je in één keer een goede pc koopt ben je er ook ff vanaf Die moederbord kan ik later allemaal nog vervangen. Ik wil op dit moment gewoon een PC voor mezelf en werken en dan vervangen. Gamen doe ik niet zoveel. Maar dat is een 2,8 GhZ, kan ik dat later ook nog verhogen? Zoja, wat moet je dan vervangen? Reageren
Kraay Geplaatst: 17 juni 2006 Rapport Geplaatst: 17 juni 2006 Je zegt nu wel overal bij 'kan ik wil vervangen'. Als je nu is in één keer een goeie pc koopt..Dan hoef je dat niet allemaal te vervangen . Als je straks moederbord wilt vervangen moet je misschien ook alweer een andere processor kopen, misschien ook nog ander geheugen, videokaart, etc...omdat dat dan misschien niet meer past. Dus zul je toch nog wat duurder uitkomen. Ik kan begrijpen dat je nu snel een pc wilt hebben voor je eigen, maar dan kun je beter meteen een goede kopen, daar zul je later ook meer plezier van hebben. Dus kijk is wat verder voor meer pc's, hier kun je er eventuel nog een samenstellen(als het niet werkt ff IE gebruiken). Maar als je die pc persee wilt hebben, zou ik hem gewoon kopen, voor te internetten, office enzo is ie goed genoeg. Maar om de nieuwe games goed te spelen zul je toch nog wel wat moeten vervangen/upgraden Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.