Jump to content

[SA|MAP] Een model in SA zetten.


Recommended Posts

  • 3 weken later...
  • Reacties 81
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Wazuup

    12

  • SmokingCookie

    7

  • jaah90

    5

  • topdrop

    4

Geplaatst: (bewerkt)

kan het kloppen dat kam's scripts en txd workshop er niet meer zijn? :?

als ik ze probeer te downloaden geeft ie dat de pagina niet kan worden weergeven. :-(

vincent

Bewerkt: door vincentgrijz
Geplaatst:

Dat klopt helemaal Vincent, de download van de scripts van KAM is helaas offline gegaan, waardoor jij dus die 404 error kreeg. De TXD workshop link is dood omdat een tijdje geleden de Gtagames.nl database helemaal is vernieuwd, en alles daar opnieuw ingezet moest woren. Hierbij is die downloadlink dus verloren gegaan. Ik heb even mijn scripts voor je geupload, en ook de goede link van de TXD workshop gevonden. Eerste post is ook geupdate met deze links, bedankt voor het melden ;)

  • 2 weken later...
Geplaatst:

ik heb eigenlijk een vraagje over San Andreas Place Manager, ik ben al de heletijd aan het prutsen en kl*ten met dat ding, ik zit in het spel op een plaats, ik doe alles wat er staat uitgelegt, alt+tab en dan, add place, naam intype en dan klik ik op Click Here to .... maar dan komt alles altijd gewoon op Nul te staan, kan iemand mij met dit probleem helpen?

groete andy

Geplaatst:

Miscien is de versie van de San Andreas Place Manager gewoon niet compatible met jou San Andreas EXE. Wat je zou kunnen proberen is een andere versie downloaden van de Place Manager, of zorgen voor een andere EXE. Het kan tevens ook zijn dat je San Andreas te nieuw is en je gewoon verie 2.0 hebt. Deze is overigs niet te modden, maar wel te downgraden. In dit topic staat alles netjes uitgelegd. Andere versies van de SA Place Manager kan je bijvoorbeeld hier downloaden.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Geplaatst: (bewerkt)
ik kan het filmpje niet downloaden!!!

Ik heb heb net gechecked, en de tutorial staat gewoon nog online hoor. Ik download hem zelf minstens één keer per maand om er zeker van te zijn dat de download online blijft. Ik zal je even uitleggen hoe je dit bestand moet downloaden van rapidshare. Klik op de link en scroll naar beneden tot de ''free'' knop. Klik op deze knop en wacht één minuut op je ''download ticket''. Als je deze hebt gekregen moet je een code invoeren die op het plaatje staat, en op download klikken. Is de code goed, dan zal de download starten, is de code fout dan zul je een tijdje moeten wachten voordat je weer kunt downloaden. Let op: bij rapidshare is de code altijd in hoofdletters en cijfers!

heey mooie tut ga zo door!

mzzls

Bedankt Evan, ik hoop dat je er van geleerd hebt en als je nog vragen hebt stel je ze maar ;)

Bewerkt: door Wazuup
  • 1 maand later...
Geplaatst:
VideoTutorial: Een model is SA zetten

Hey allemaal. Aangezien mij gevraagd werd om een videotutorial over hoe je een model in San Andreas zet,

ben ik aan de slag gegaan. Het mooie van deze tut is dat je goed leert begrijpen hoe het 3d gedeelte van gta in elkaar zit.

Het gaat op ongeveer de zelfde manier als de tutorial van Wauzie, dus ook dank

aan hem. Als het te snel gaat kan je het dus ook nog nalezen. Hier een lijstje met benodigheden:

- 3ds Max 7 of 8

- KAM's scripts

- SA place Manager

- TXD Workshop

- Kladblok

Als je de scripts hebt gedownload, moet je het rar bestand uitpakken met winrar en alle scripts in de

''Scripts'' map van 3ds Max zetten.

Er zit een klein foutje in de tutorial, ik zeg namelijk dat je in de ide/ipl alle lange regels moet verwijderen,

dit moet natuurlijk alle lange regels op één na zijn. Het is wel gewoon goed te zien.

Soms kan de beeldkwaliteit van de tutorial slecht zijn (vooral ingame) omdat ik het heb opgeslagen als wmv.

Als ik het had opgeslagen als avi was de kwaliteit wel goed gebleven, maar was de bestandgrootte 285 mb

geworden, terwijl het nu maar 20 mb is.

De Tutorial duurt ongeveer een kwatier. Er word uitgelegd hoe je met de SA place manager en kladblok een

model ingame kan krijgen. Je leert hier dus niet mappen met de IO mapper.

En wees gerust, ik heb een paar stukjes geknipt. Dus als je denk ''wat rebuild zijn pc de gta3.img snel zeg'' of

''Wat laad zijn San Andreas snel'' dan is dit dus omdat ik jullie niet te lang naar nutteloze stukjes wou laten kijken.

DOWNLOAD!

Resultaat van de Tutorial:

tutorial-result.jpg

Met vriendelijke groet,

Wazuup :bier:

>>> Door Matiscus: Goede tutorial. Die komt zeker in de Master Tutorial List. <<<

Mooi gemaakt! vraagje met welk programma neem jij dat op?

want ik heb een kleinprobleempje en die wil ik laten zien :{

Geplaatst:

Je bedoelt de tutorial zelf? Ik heb deze opgenomen met Camtasia Studio 2, volgens mij is daar inmiddels ook weer een deel 3 van uit. Je kunt hem hier gratis uitproberen, de hele versie moet je kopen.

Geplaatst:

hele goede tut...hey ik heb vraagje bij die txd workshop daar moet je dus je texture/s toevoegen maar ik heb dan dus even een model met meerder textures en als ik op import drk kan ik er een instoppe druk ik weer op import dan gaat de andere weg? :? dus moet ik dan 2 txd aan maken ofzo??

  • 1 maand later...
Geplaatst:

Heey ik heb ook een klein probleembje: Ik wou een villa ergens in de bossen in het zuiden van eiland #2 zetten, maar hoe weet ik hoe groot ik hem ongeveer moet maken in 3DSMax? Ik weet wel ongeveer hoe groot ik hem in het spel wil hebben...

Geplaatst:

Dit doe je door een schaalmodel te importeren in 3dsmax. Het beste is om de player.dff te importeren die je uit de gta3.img kan extracten met de IMG-Tool. Deze importeer je doormiddel van de DFF IO scripts van KAM. Nu zie je hoe groot de speler is en kun je met de scale tool (bovenin naast move en rotate tool) het op de juiste schaal in vergelijking met de speler scalen. Je kunt ook andere objecten gebruiken, zoals auto's :bier:

Geplaatst:
Dit doe je door een schaalmodel te importeren in 3dsmax. Het beste is om de player.dff te importeren die je uit de gta3.img kan extracten met de IMG-Tool. Deze importeer je doormiddel van de DFF IO scripts van KAM. Nu zie je hoe groot de speler is en kun je met de scale tool (bovenin naast move en rotate tool) het op de juiste schaal in vergelijking met de speler scalen. Je kunt ook andere objecten gebruiken, zoals auto's :bier:

Okee hartstikke bedankt! Goede tutorial trouwens :tu:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...