007 RoadRunner Geplaatst: 17 juni 2006 Rapport Geplaatst: 17 juni 2006 (bewerkt) Voordat ik beign met converteren, maak ik een paar mappen aan op mijn bureabladEen map waar ik de sa bestanden heb uitgepalt (Ik noem die generic). En nog 3 andere mappen, namelijk: New_Generic, een map voor de col bestanden, namelijk: Generic_Cols en een voor de txd bestanden. Stap 1, Open het controle paneel van Kam en kies DFF IO. Stap 2, Laad je dff bestand door op Import te klikken van het DFF IO scherm, vervolgens klik je op het model in de Prespective window (zie fig.1) en kopieer het modelnaam door op [Ctrl+C} te klikken. (zie fig.2) Stap 3, Plak de naam van het model in het COL IO scherm (zie fig.3) en zorg dat COLL groen is (zie fig.4) Stap 4, Duw Collision Mesh zodat die geel word in het COL IO scherm. (zie fig.5) en selecteer het model. Je zult zien dat de naam waar eerst Collision Mesh stond nu de naam van het model word. Zorg ook dat deze geel is. Let wel op, voor een LOD mode is geen Collission mesh nodig, deze hoef je dus niet geel te maken ! Stap 5, In de DFF IO zorg dat VC groen is (zie fig.7) en exporteer de dff (zie fig.cool2.gif. Zorg wel dat deze dezelfde naam heeft als de COL. Before I start converting files, I make some folders on the desktop.A folder where I unpacked the SA files. (I'll called this generic), 3 other folders called New_Generic, A Collision files folder called Generic_Cols and somewhere for the TXds. Step 1, Open up Kam's control panel for importing DFFs and select SA mode. Step 2, Load in the DFF model using the Import button from the DFF IO panel, next click on the model in the Prespecive window (Fig 1.) and copy the model name pressing [Ctrl + C] to copy the file name of the model (Fig 2.) Step 3. Paste the name of the model in to the COL IO window (Fig 3.) and select either COLL or COL2 options (Fig 4.) Step 4, Press the Collision Mash button in the COL IO window (Fig 5.), and select the center of the model in the 3dsmax perspective window, You will noitce that the Collision Mash button will change to the name of the model. Allowing you to Export a solid COL under the same name anotherbuild091.col, but you do not have to select the Collision Mash for LOD dffs, just copy the DFF name (anotherbuild091) to the COL window and Export the DFF. Step 5, Select VC on the DFF window (Fig 7.), and Export the DFF (Fig 8.) as anotherbuild091.dff and copy that to your new Generic_Models folder. Bewerkt: 18 juni 2006 door 007 RoadRunner Reageren
X-Zero Geplaatst: 17 juni 2006 Rapport Geplaatst: 17 juni 2006 Waarom heb ik het gevoel dat jij het zelf niet hebt gemaakt? Reageren
007 RoadRunner Geplaatst: 17 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 17 juni 2006 (bewerkt) Mischien omdat het engels is? Als dat is heb je pech want ik kan goed engels maar het is idd nie van mij. Er is mij gevraagd om een tut te geven hoe je sa naar vc kon converten voor GTA: SOL. En deze heeft Mc-Kay daarvoor gemaakt. Bewerkt: 17 juni 2006 door 007 RoadRunner Reageren
Blastov Geplaatst: 17 juni 2006 Rapport Geplaatst: 17 juni 2006 Wow, wat een kansloze manier om objecten om te zetten. 1. Waarom zet je de naam van de dff daar in 3ds max ? 2. Waarom maak je een col ? Reageren
Schno009 Geplaatst: 17 juni 2006 Rapport Geplaatst: 17 juni 2006 Wow, wat een kansloze manier om objecten om te zetten. 1. Waarom zet je de naam van de dff daar in 3ds max ? 2. Waarom maak je een col ? 1. waar? volgens mij gaat het wel goed hoor 2. omdat vc niet werkt met de cols ingebakken in de dff, per ipl moet een gelijknamige col Reageren
Blastov Geplaatst: 17 juni 2006 Rapport Geplaatst: 17 juni 2006 Wow, wat een kansloze manier om objecten om te zetten. 1. Waarom zet je de naam van de dff daar in 3ds max ? 2. Waarom maak je een col ? 1. waar? volgens mij gaat het wel goed hoor 2. omdat vc niet werkt met de cols ingebakken in de dff, per ipl moet een gelijknamige col 1. Bij nummer 2 daar, 2. In SA zitten ze toch ook apart... Reageren
Jarno Geplaatst: 18 juni 2006 Rapport Geplaatst: 18 juni 2006 Misschien wel handig als je hem vertaald. We zijn toch Nederlands forum (Correct me if I'm wrong ). Reageren
Schno009 Geplaatst: 18 juni 2006 Rapport Geplaatst: 18 juni 2006 Wow, wat een kansloze manier om objecten om te zetten. 1. Waarom zet je de naam van de dff daar in 3ds max ? 2. Waarom maak je een col ? 1. waar? volgens mij gaat het wel goed hoor 2. omdat vc niet werkt met de cols ingebakken in de dff, per ipl moet een gelijknamige col 1. Bij nummer 2 daar, 2. In SA zitten ze toch ook apart... 1. die moet je kopieren en dan bij de col IO neerzetten 2. wat is je punt dan? Reageren
Jorge_F Geplaatst: 18 juni 2006 Rapport Geplaatst: 18 juni 2006 Helaas is deze tutorial niet goed genoeg om in de Master Tutorial List te zetten. Namelijk om de reden dat hij Engels is, en de Master Tutorial List is bedoeld om Nederlandstalige tutorials te verzamelen. Dus het zou erg fijn zijn als je deze tutorial zou vertalen . Reageren
Blastov Geplaatst: 18 juni 2006 Rapport Geplaatst: 18 juni 2006 1. Ja maar die naam kun je toch ook gewoon van de dff kopieeren. En dat is niet een van toepassing want een col maken is nutteloos en tijdverspilling. (voor converteren dan...) 2. Ja, voor de 2de keer, converteer dan gewoon de cols want dat is letterlijk 5 drukken op de knop en alle cols in sa zijn naar vc omgezet. Reageren
Schno009 Geplaatst: 18 juni 2006 Rapport Geplaatst: 18 juni 2006 oh ja, zo kan het ook, nog niet aan gedacht Reageren
mickey Geplaatst: 18 juni 2006 Rapport Geplaatst: 18 juni 2006 (bewerkt) @Blaster: Jouw manier is een goede manier, maar bij SA zijn geen aparte cols.(ik weet ook niet waarom) De Col zit bij de DFF, dus moet het wel zo. EDIT: Oeps, ik zie net dat de col in de gta3.img zit. Sorry, Blaster, je had gelijk. Bewerkt: 18 juni 2006 door mickey Reageren
Blastov Geplaatst: 18 juni 2006 Rapport Geplaatst: 18 juni 2006 Voordat ik beign met converteren, maak ik een paar mappen aan op mijn bureablad Een map waar ik de sa bestanden heb uitgepalt (Ik noem die generic). En nog 3 andere mappen, namelijk: New_Generic, een map voor de col bestanden, namelijk: Generic_Cols en een voor de txd bestanden. Stap 1, Open het controle paneel van Kam en kies DFF IO. Stap 2, Laad je dff bestand door op Import te klikken van het DFF IO scherm, vervolgens klik je op het model in de Prespective window (zie fig.1) en kopieer het modelnaam door op [Ctrl+C} te klikken. (zie fig.2) Stap 3, Plak de naam van het model in het COL IO scherm (zie fig.3) en zorg dat COLL groen is (zie fig.4) Stap 4, Duw Collision Mesh zodat die geel word in het COL IO scherm. (zie fig.5) en selecteer het model. Je zult zien dat de naam waar eerst Collision Mesh stond nu de naam van het model word. Zorg ook dat deze geel is. Let wel op, voor een LOD mode is geen Collission mesh nodig, deze hoef je dus niet geel te maken ! Stap 5, In de DFF IO zorg dat VC groen is (zie fig.7) en exporteer de dff (zie fig.. Zorg wel dat deze dezelfde naam heeft als de COL. Reageren
007 RoadRunner Geplaatst: 18 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 18 juni 2006 Thnx Blaster Nu hoef ik het niet meer te vertalen Reageren
Jarno Geplaatst: 19 juni 2006 Rapport Geplaatst: 19 juni 2006 Goed Blaster27 dat je deze taak op je nam. Misschien handig om nieuwe topic te maken en deze door een moderator opslot te laten doen? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.