Jump to content

Converting SA --> VC


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)
Voordat ik beign met converteren, maak ik een paar mappen aan op mijn bureablad

Een map waar ik de sa bestanden heb uitgepalt (Ik noem die generic). En nog 3 andere mappen, namelijk: New_Generic, een map voor de col bestanden, namelijk: Generic_Cols en een voor de txd bestanden.

startfolder0dy.jpg

Stap 1, Open het controle paneel van Kam en kies DFF IO.

step17yj.jpg

Stap 2, Laad je dff bestand door op Import te klikken van het DFF IO scherm, vervolgens klik je op het model in de Prespective window (zie fig.1) en kopieer het modelnaam door op [Ctrl+C} te klikken. (zie fig.2)

Stap 3, Plak de naam van het model in het COL IO scherm (zie fig.3) en zorg dat COLL groen is (zie fig.4)

step24gp.jpg

Stap 4, Duw Collision Mesh zodat die geel word in het COL IO scherm. (zie fig.5) en selecteer het model. Je zult zien dat de naam waar eerst Collision Mesh stond nu de naam van het model word. Zorg ook dat deze geel is.

step38bp.jpg

Let wel op, voor een LOD mode is geen Collission mesh nodig, deze hoef je dus niet geel te maken !

step42zi.jpg

Stap 5, In de DFF IO zorg dat VC groen is (zie fig.7) en exporteer de dff (zie fig.cool2.gif. Zorg wel dat deze dezelfde naam heeft als de COL.

step416zm.jpg

Before I start converting files, I make some folders on the desktop.

A folder where I unpacked the SA files. (I'll called this generic), 3 other folders called New_Generic, A Collision files folder called Generic_Cols and somewhere for the TXds.

startfolder0dy.jpg

Step 1, Open up Kam's control panel for importing DFFs and select SA mode.

step17yj.jpg

Step 2, Load in the DFF model using the Import button from the DFF IO panel, next click on the model in the Prespecive window (Fig 1.) and copy the model name pressing [Ctrl + C] to copy the file name of the model (Fig 2.)

Step 3. Paste the name of the model in to the COL IO window (Fig 3.) and select either COLL or COL2 options (Fig 4.)

step24gp.jpg

Step 4, Press the Collision Mash button in the COL IO window (Fig 5.), and select the center of the model in the 3dsmax perspective window, You will noitce that the Collision Mash button will change to the name of the model.

step38bp.jpg

Allowing you to Export a solid COL under the same name anotherbuild091.col, but you do not have to select the Collision Mash for LOD dffs, just copy the DFF name (anotherbuild091) to the COL window and Export the DFF.

step42zi.jpg

Step 5, Select VC on the DFF window (Fig 7.), and Export the DFF (Fig 8.) as anotherbuild091.dff and copy that to your new Generic_Models folder.

step416zm.jpg

Bewerkt: door 007 RoadRunner
Geplaatst: (bewerkt)

Mischien omdat het engels is?

Als dat is heb je pech want ik kan goed engels maar het is idd nie van mij.

Er is mij gevraagd om een tut te geven hoe je sa naar vc kon converten voor GTA: SOL.

En deze heeft Mc-Kay daarvoor gemaakt.

Bewerkt: door 007 RoadRunner
Geplaatst:

Wow, wat een kansloze manier om objecten om te zetten. :puh:

1. Waarom zet je de naam van de dff daar in 3ds max ?

2. Waarom maak je een col ?

Geplaatst:
Wow, wat een kansloze manier om objecten om te zetten. :puh:

1. Waarom zet je de naam van de dff daar in 3ds max ?

2. Waarom maak je een col ?

1. waar? volgens mij gaat het wel goed hoor

2. omdat vc niet werkt met de cols ingebakken in de dff, per ipl moet een gelijknamige col

Geplaatst:

Wow, wat een kansloze manier om objecten om te zetten. :puh:

1. Waarom zet je de naam van de dff daar in 3ds max ?

2. Waarom maak je een col ?

1. waar? volgens mij gaat het wel goed hoor

2. omdat vc niet werkt met de cols ingebakken in de dff, per ipl moet een gelijknamige col

1. Bij nummer 2 daar,

2. In SA zitten ze toch ook apart...

Geplaatst:

Wow, wat een kansloze manier om objecten om te zetten. :puh:

1. Waarom zet je de naam van de dff daar in 3ds max ?

2. Waarom maak je een col ?

1. waar? volgens mij gaat het wel goed hoor

2. omdat vc niet werkt met de cols ingebakken in de dff, per ipl moet een gelijknamige col

1. Bij nummer 2 daar,

2. In SA zitten ze toch ook apart...

1. die moet je kopieren en dan bij de col IO neerzetten

2. wat is je punt dan?

Geplaatst:

Helaas is deze tutorial niet goed genoeg om in de Master Tutorial List te zetten.

Namelijk om de reden dat hij Engels is, en de Master Tutorial List is bedoeld om Nederlandstalige tutorials te verzamelen.

Dus het zou erg fijn zijn als je deze tutorial zou vertalen :).

Geplaatst:

1. Ja maar die naam kun je toch ook gewoon van de dff kopieeren. En dat is niet een van toepassing want een col maken is nutteloos en tijdverspilling. (voor converteren dan...)

2. Ja, voor de 2de keer, converteer dan gewoon de cols want dat is letterlijk 5 drukken op de knop en alle cols in sa zijn naar vc omgezet.

Geplaatst: (bewerkt)

@Blaster: Jouw manier is een goede manier, maar bij SA zijn geen aparte cols.(ik weet ook niet waarom)

De Col zit bij de DFF, dus moet het wel zo. :-(

EDIT: Oeps, ik zie net dat de col in de gta3.img zit. :bonk:

Sorry, Blaster, je had gelijk.

Bewerkt: door mickey
Geplaatst:

:D

Voordat ik beign met converteren, maak ik een paar mappen aan op mijn bureablad

Een map waar ik de sa bestanden heb uitgepalt (Ik noem die generic). En nog 3 andere mappen, namelijk: New_Generic, een map voor de col bestanden, namelijk: Generic_Cols en een voor de txd bestanden.

startfolder0dy.jpg

Stap 1, Open het controle paneel van Kam en kies DFF IO.

step17yj.jpg

Stap 2, Laad je dff bestand door op Import te klikken van het DFF IO scherm, vervolgens klik je op het model in de Prespective window (zie fig.1) en kopieer het modelnaam door op [Ctrl+C} te klikken. (zie fig.2)

Stap 3, Plak de naam van het model in het COL IO scherm (zie fig.3) en zorg dat COLL groen is (zie fig.4)

step24gp.jpg

Stap 4, Duw Collision Mesh zodat die geel word in het COL IO scherm. (zie fig.5) en selecteer het model. Je zult zien dat de naam waar eerst Collision Mesh stond nu de naam van het model word. Zorg ook dat deze geel is.

step38bp.jpg

Let wel op, voor een LOD mode is geen Collission mesh nodig, deze hoef je dus niet geel te maken !

Stap 5, In de DFF IO zorg dat VC groen is (zie fig.7) en exporteer de dff (zie fig.8). Zorg wel dat deze dezelfde naam heeft als de COL.

step416zm.jpg

Geplaatst:

Goed Blaster27 dat je deze taak op je nam. Misschien handig om nieuwe topic te maken en deze door een moderator opslot te laten doen?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...