Jump to content

HOE ZET IK SCRIPTS IN SA:MP

Recommended Posts

Geplaatst:

Als ik het goed heb zijn er nog geen echte sa-mp script's voor mIRC in de omloop. Het kan wel wezen dat er enige script's te vinden zijn op het web. Maar ik heb nog geen scriptje's gevonden, daarintegen kan je wel ander soorten script's toevoegen. Deze werken niet met mIRC (Chat-client), maar gewoon via het programma zelf.

Denk aan filterscript's deze werken standaard in elke gamemode als ik me niet vergis, het is dus een toevoeging op de normale gameplay. Dan heb je ook nog de gamemode's, dit is niets meer dan een soort map-missie achtig iets dat je kan programeren met de script taal- Pawn(o).

Er zijn dus wel scripten, maar niet via mIRC.

Geplaatst: (bewerkt)

Als je sa-mp al hebt geinstaleerd kun je het bestand: pawn-lang.pdf in deze map vinden:

C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\samp\pawno

Dit is een soort van handleiding, het is wel in het 'engels', maar dat maakt voor de meeste naar mijn idéé niet zoveel uit.

Verder zou je even op google kunnen zoeken, bijvoorbeeld met de term: 'Pawn script tutorials'. Ik geloof dat er in de derde link wel iets nuttig's te vinden is.

---

Verder is pawno niet zeer moeilijk, maar je moet er logica in zien. En je moet natuurlijk veel oefenen door middel van boeken of gratis tutorials.

Veel succes. :cya:

Lees de tutorials en ga naar de SA-MP Wiki. En zet je caps lock uit svp.
Waar kan je dat SA-MP Wiki dan vinden, want ik kan dat zelf nergens vinden?

Bedankt, dat zou inderdaad wel beter zijn als het in de 'Regels' balk komt te staan.

Bewerkt: door SummerBase

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...