Jump to content

Tracking cookies verwijderen en uitschakelen (Readme)

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik ben er net achter gekomen dat heel veel sites cookies plaasten in 1

van je bestanden! deze noem je tracking cookies.ze zijn verder niet echt beschadelijk voor je pc

Informatie over Tracking cookies

Cookies zijn kleine tekstbestandjes die worden opgeslagen op uw pc en over het algemeen een nuttige functie hebben. Tracking cookies echter, bestuderen uw surfgedrag en sluizen die informatie door voor marketingdoeleinden. Het principe van deze cookies valt te vergelijken met uw Albert Heijn bonuskaart, die ook informatie doorsluist over wat u koopt. Meer dan uw privacy is bij deze cookies (en de bonuskaart) niet in het geding. Vindt u het niet prettig dat men weet welke sites u bezoekt of welke spullen u zoal koopt in de supermarkt, dan zult u deze cookies willen verwijderen. Maakt het u niet zo veel uit dan laat u deze cookies rustig staan. Ze brengen uw pc op geen enkele wijze schade toe.

Hoe kun je ervoor zorgen dat er geen tracking cookies in je pc kunnen komen.

Dit kan je instellen bij je internet opties, dit gaat als volgt, bij elke internet browser werkt het anders!

internet Explorer: Open "Internet Options..." van het menu "tools". Kies de tab "Privacy" en verhoog de Settings tot tenminste Medium; of gebruik de knop "Advanced..." om "Override automatic cookie handling" aan te zetten en zet "Third-party Cookies" op "Block".

Screenshot 1

Screenshot 2

Firefox: Open "Options" van het menu "Tools". Klik op het icoon "Privacy" en open de categorie "Cookies". Onder "Allow sites to set cookies" kiest u enkel de optie "for the originating web site only".

Screenshot

Mozilla/Netscape: Open "Preferences..." van het menu "Edit". Open de categorie "Privacy & Security" en klik op het eerste item "Cookies". In de groep "Cookie Acceptance Policy" selecteert u "Allow cookies for the originating web site only".

Screenshot

Opera: Open "Preferences" van het menu "Tools". Klik op "Privacy" in de lijst aan de linkerkant, open de dropdown-lijst over "Third party cookies" aan de rechterkant en kies "Refuse all cookies".

Screenshot

Hierboven staat voor elke internet browser hoe je het uit kan kan zetten!

als je het niet snapt kan je altijd nog even het plaatje bekijken ervan.

Othoudt dat Tracking Cookies ook wat schuifruimte inemen op je pc, al is het maar een klein beetje!

Sommige kunnen ook kwaadaardig zijn, dus verwijder ze allemaal en laat ze niet meer toe!

Ik hoop dat ik jullie hiermee genoeg heb geholpen, succes ermee.

Searagent

Bewerkt: door searagent

Ik vind het wel handig. Alleen nog een tip:

Niet iedereen heeft een Engelse versie van IE enzo. ;)

Bewerkt: door flitskikker
Geplaatst:

Ja maar de meeste versies waren eerst in het Engels uitgebracht,

maar ik neem aan dat het wel duidelijk is verder.

Geplaatst:

Tuurlijk, jullie weten dan toch wat dat is? waarom zou je het moeilijk doen

om het op te zoeken? en ik heb niet alles letterlijk overgemaakt..

Ja maar toch, heb ik het zo niet duidelijker gemaakt?

En nu weet iedereen wat het is! voor degene die het nog niet wisten.

Want anders zou je er misschien nooit achterkomen.

Bewerkt: door searagent
Geplaatst:

Nou het kan enorm irritant zijn al die cookies, het neemt ook nog schuifruimte in.

Dus ik denk dat dit toch weel belangerijk is om te weten.

Geplaatst:

Cookies nemen soms véél ruimte in, als je ze niet opruimt e.d. Een keer was mijn cooie map wel 1GB(!).

Een keer was mijn cooie map wel 1GB(!).

Dan was je computer gegarandeert dichtgestropt van de sloomheid :cab:

Maar ik heb er geen problemen mee als je een tutorial of een info topic maakt, maar zet er dan [altijd/] de link van de bron bij, en kopier nooit bijn arechtsreeks van een site :N

Dat vind ik dom !

Bewerkt: door Tim Van Vynckt

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...