gangster007 Geplaatst: 19 juni 2006 Rapport Geplaatst: 19 juni 2006 (bewerkt) is een emulator illegaal? Bewerkt: 19 juni 2006 door gangster007 Reageren
Eli R Geplaatst: 19 juni 2006 Rapport Geplaatst: 19 juni 2006 Nee, een emulator is niet illegaal, aangezien een emulator ook niet-commerciële roms kan afspelen. Het download van commerciële roms(spellen die voorheen op de vrije markt verschenen, dus waarvoor betaald moest worden) is wel illegaal. Al dat gelul van binnen 24 uur is bullshit, je steelt een auto ook niet 24 uur en dan geef je hem weer terug. Reageren
Dizzee Geplaatst: 19 juni 2006 Rapport Geplaatst: 19 juni 2006 Nee, een emulator is niet illegaal, aangezien een emulator ook niet-commerciële roms kan afspelen. Het download van commerciële roms(spellen die voorheen op de vrije markt verschenen, dus waarvoor betaald moest worden) is wel illegaal.Al dat gelul van binnen 24 uur is bullshit, je steelt een auto ook niet 24 uur en dan geef je hem weer terug. Daaraan wil ik wel toevoegen dat je wel spellen mag spelen die je origineel ook gekocht hebt in de winkel. Ik speelde vroeger bijvoorbeeld pokemon () op mijn computer met een emulator, maar tegelijkertijd had ik het spel ook gewoon op mijn gameboy.. en dan mag dat wel. Reageren
PatrickW Geplaatst: 19 juni 2006 Rapport Geplaatst: 19 juni 2006 In principe is een emulator inderdaad niet illegaal, maar zowat alle roms die je ermee speelt wel. Volgens mij zijn er namelijk maar heel erg weinig niet commerciele roms in omloop. [ik verplaats deze topic meteen maar even, want in Feedback is het niet echt on-topic..] Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 20 juni 2006 Rapport Geplaatst: 20 juni 2006 Een emulator mag je gebruik voor 1 dag, dus de volle 24 uur. Daarna is hij volgens de wet (Kweet niet zeker) Illegaal. Niet dat ze dat kunnen ontdekken maak je daar maar niet druk om. Reageren
Schno009 Geplaatst: 20 juni 2006 Rapport Geplaatst: 20 juni 2006 Een emulator mag je gebruik voor 1 dag, dus de volle 24 uur.Daarna is hij volgens de wet (Kweet niet zeker) Illegaal. Niet dat ze dat kunnen ontdekken maak je daar maar niet druk om. da's niet waar. zoals al veel vaker gezecht is, de emulator zelf is NIET illegaal! je kunt hem illegaal maken als je illgale roms erop speelt! een gedownloade rom is niet automatisch illegaal, hij is legaal als je zelf een originele kopie van het spel bezit! Reageren
Mania-92 Geplaatst: 20 juni 2006 Rapport Geplaatst: 20 juni 2006 Dus even kort samengevat: Een emulator zelf is niet illegaal. Commercieële roms die je erop kunt spelen wel. Niet-Commercieële roms die je erop kunt spelen zijn ook niet illegaal. Commercieële roms die je ook op je handheld/console hebt zijn ook niet illegaal. Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 20 juni 2006 Rapport Geplaatst: 20 juni 2006 Dat bedoelde ik dus, de roms zijn na 24 uur illegaal maar de emulator niet. Reageren
Schno009 Geplaatst: 20 juni 2006 Rapport Geplaatst: 20 juni 2006 Dus even kort samengevat:Een emulator zelf is niet illegaal. Commercieële roms die je erop kunt spelen wel. Niet-Commercieële roms die je erop kunt spelen zijn ook niet illegaal. Commercieële roms die je ook op je handheld/console hebt zijn ook niet illegaal. ehm, je zegt het verkeerd, commerciele zijn legaal, niet commerciele niet, je draaide het om Reageren
Mania-92 Geplaatst: 20 juni 2006 Rapport Geplaatst: 20 juni 2006 Dus even kort samengevat: Een emulator zelf is niet illegaal. Commercieële roms die je erop kunt spelen wel. Niet-Commercieële roms die je erop kunt spelen zijn ook niet illegaal. Commercieële roms die je ook op je handheld/console hebt zijn ook niet illegaal. ehm, je zegt het verkeerd, commerciele zijn legaal, niet commerciele niet, je draaide het om Nee ik zeg het wel goed hoor. Commerciele roms > illegaal Niet-Commerciel rom > legaal Reageren
Schno009 Geplaatst: 20 juni 2006 Rapport Geplaatst: 20 juni 2006 oh, je bedoelt met commerciele: geript van originele roms, ik snap het, maar je kunt ook legaal roms downloaden dus <>, ik raak in de war Reageren
Advancegta Geplaatst: 20 juni 2006 Rapport Geplaatst: 20 juni 2006 Nee, een emulator is niet illegaal, aangezien een emulator ook niet-commerciële roms kan afspelen. Het download van commerciële roms(spellen die voorheen op de vrije markt verschenen, dus waarvoor betaald moest worden) is wel illegaal. Al dat gelul van binnen 24 uur is bullshit, je steelt een auto ook niet 24 uur en dan geef je hem weer terug. Daaraan wil ik wel toevoegen dat je wel spellen mag spelen die je origineel ook gekocht hebt in de winkel. Ik speelde vroeger bijvoorbeeld pokemon () op mijn computer met een emulator, maar tegelijkertijd had ik het spel ook gewoon op mijn gameboy.. en dan mag dat wel. helemaal gelijk ik legde aan iemand uit hoe gta advance op zen psp. en zij er nadrukkelijk dat hij het alleen mag doen als hij de game zelf heeft. maar tog krijg ik een wartn Reageren
PatrickW Geplaatst: 20 juni 2006 Rapport Geplaatst: 20 juni 2006 helemaal gelijkik legde aan iemand uit hoe gta advance op zen psp. en zij er nadrukkelijk dat hij het alleen mag doen als hij de game zelf heeft. maar tog krijg ik een wartn Afgezien van het feit of het in bepaalde gevallen wel of niet illegaal was, het uitleggen hoe je het moet doen valt hier op het forum heel duidelijk onder de regel dat het bespreken van warez verboden is. Daar ben je in dat topic ook op gewezen en de crew heeft je "handleiding verwijderd". Daarvoor was je er waarschijnlijk wel met een PM vanaf gekomen, je warn heb je te denken aan het feit, dat je even heel lakoniek reageerd, dat het niemand iets kan schelen of je iets illegaals doet. Hier op het forum dus wel.. en dat staat ook heel duidelijk in de regels.. Verdere discussie over je warn, kun je in een PM zetten, want hier is het off-topic.. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.