danielc Geplaatst: 19 juni 2006 Rapport Geplaatst: 19 juni 2006 hey hoe moet ik een telefooncel maken met bv een klein misietje dat je naar een plek moet gaan en een auto moet ophalen. hoe moet ik dat doen? Reageren
maarte41 Geplaatst: 19 juni 2006 Rapport Geplaatst: 19 juni 2006 Hoe je een missietelefoon in het spel zet staat hier uitgelegd. Hoe je een missie script vind je hier. Reageren
danielc Geplaatst: 20 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 20 juni 2006 (bewerkt) bedankt maar zit nog steeds met een probeleem ik vind dat het er niet echt goed word uigelegt dan toch liever de uileg van lantyz het gaat hier om een gewone text telefooncel wat moet ik bij subroutinenaam: invullen ? en moet i voor of na level start ? dit is mijn script meschien zitten er nog meer fouten in PLAYER_PED player = ( 27.0 , 67.0 , 2.0 ) 25 270LEVELSTART OBJ_DATA telefoonnaam = ( 28.0 , 70.0 , 2.0 ) 270 PHONE FORWARD subroutinenaam:jojo THREAD_TRIGGER threadnaam = THREAD_WAIT_FOR_ANSWER_PHONE ( player , telefoonnaam , subroutinenaam:jojo ) subroutinenaam: DISPLAY_BRIEF ( hey player welkom in de wereld van gta ) RETURN LEVELEND alvast bedankt Bewerkt: 20 juni 2006 door danielc Reageren
Lantyz Geplaatst: 21 juni 2006 Rapport Geplaatst: 21 juni 2006 bedankt maar zit nog steeds met een probeleem ik vind dat het er niet echt goed word uigelegt dan toch liever de uileg van lantyz Die tekst op WikiGTA heb ik geschreven. Het is voor mij ook al weer een tijdje geleden dat ik een GTA2 script geschreven heb (Moet weer 'ns werk gaan maken van Minos...), maar ik zal kijken of ik van dienst kan zijn... Allereerst een voorbeeld van een werkende infoPHONE: OBJ_DATA ph_test_info_phone = ( 185.5 , 210.5 , 2.0 ) 90 PHONE FORWARD ans_test_info_phone: THREAD_TRIGGER thr_test_info_phone = THREAD_WAIT_FOR_ANSWER_PHONE ( Player , ph_test_info_phone , ans_test_info_phone: ) ans_test_info_phone: DISPLAY_BRIEF ( 3724 ) DISPLAY_BRIEF ( 3725 ) RETURN Allereerst staat het hele zooitje voor LEVELSTART, niet erna. Bij de subroutinenaam geef je -logisch- de naam van de subroutine aan. Bij een infoPHONE is de subroutine niets anders dan de tekst die getoond moet worden met de DISPLAY_BRIEF. Let erop dat je een dubbele punt na deze naam zet. Je kunt in het script niet de tekst opgeven die in het spel moet verschijnen. Dit doe je bij texting. In het script geef je het ID van de tekstregel op. Reageren
danielc Geplaatst: 21 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 21 juni 2006 ik krijg hem nog steeds niet aan de praat PLAYER_PED player = ( 27.0 , 67.0 , 2.0 ) 25 270OBJ_DATA phone = ( 24.0 , 65.0 , 2.0 ) 90 PHONE THREAD_TRIGGER rrrphone = THREAD_WAIT_FOR_ANSWER_PHONE ( Player , phone , janenpeter: ) janenpeter: DISPLAY_BRIEF ( 3724 ) DISPLAY_BRIEF ( 3725 ) RETURN LEVELSTART LEVELEND hij geeft een fout bij 'janenpeter' dat is de subroutinenaam.. ook als ik die voorbeeld wil invoegen van lantyz dan wil i ook niet. Reageren
Lantyz Geplaatst: 21 juni 2006 Rapport Geplaatst: 21 juni 2006 Welke fout krijg je? [EDIT: Ik zie in mijn voorbeeld al wat er scheelt; er ontbreekt een FORWARD. Ik edit de code in mijn vorige post] Reageren
danielc Geplaatst: 21 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 21 juni 2006 (bewerkt) bedankt nu werk i :D:D Bewerkt: 21 juni 2006 door danielc Reageren
danielc Geplaatst: 22 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 22 juni 2006 nu zou ik graag verder willen gaan met een missie telefooncel.. maar natuurlijk gaat lukt mij dat ook niet de missie script staat in dezelfde map als het hoofdscrip en heet ste_te1 (ik heb de deze script gewoon gekopierd en in een document geplakt). Ik heb nu 1 gang in mijn spel ik hoop dat dat genoeg is... maar ik krijg hem nog niet lopend voor elkaar... kan iemand mij helpen? Reageren
Lantyz Geplaatst: 22 juni 2006 Rapport Geplaatst: 22 juni 2006 In het voorbeeldscript wordt een aantal keer het mainscript aangehaald met een COUNTER. Als je deze COUNTERs hebt gekopieerd, moet je ze dus ook in je mainscript zetten. De COUNTERs maken deel uit van een uitgebreidt systeem dat controleerd hoeveel en welke missies je al gehaald hebt, of je momenteel met een missie bezig bent, etc. Als je het bètascript opent, zie je bovenaan hele lijsten met COUNTERs. Om je een idee te geven hieronder een kladje van de vereenvoudigde versie, met één missie. De daadwerkelijke missieroutines zitten er niet bij. // player's normal start position PLAYER_PED player = ( 184.0 , 202.0 , 3.0 ) 25 0 //Map zones MAP_ZONE Testganginfozone = ( 1000 , 150, 300 , 10 , 1000 , 200 , 100 , 10, 500 , 10 , 400 ) // gang info SET_GANG_INFO ( Testgangzone , 17 , NO_WEAPON , MACHINE_GUN , ELECTRO_GUN , 5 , 185.5 , 210.5 , 2.0 , 1 , EDSEL , 28 ) // gang PHONEs OBJ_DATA ph_test_easy_phone = ( 182.5 , 210.5 , 2.0 ) 90 GREEN_PHONE OBJ_DATA ph_test_info_phone = ( 185.5 , 210.5 , 2.0 ) 90 PHONE // mission failed flags SAVED_COUNTER flag_failed_test_easy_phone_m1 = 0 // functie opzoeken! SAVED_COUNTER flag_failed_test_easy_phone_m1a = 0 // mission passed flags // functie 1 achter PHONE opzoeken! SAVED_COUNTER flag_passed_test_easy_phone_m1 = 0 // on mission FLAGs SAVED_COUNTER flag_on_mission = 0 DECLARE_MISSION_FLAG ( player , flag_on_mission ) SAVED_COUNTER flag_on_test_mission = 0 SAVED_COUNTER flag_on_zaib_mission = 0 SAVED_COUNTER flag_on_russ_mission = 0 SAVED_COUNTER flag_test_missions_passed = 0 SAVED_COUNTER flag_test_missions_failed = 0 //COUNTER moet FLAG worden in subscript! SAVED_COUNTER flag_all_missions_passed = 0 SAVED_COUNTER flag_all_missions_failed = 0 SAVED_COUNTER flag_secrets_passed = 0 SAVED_COUNTER flag_secrets_failed = 0 SAVED_COUNTER flag_passed_final_mission = 0 SAVED_COUNTER flag_game_been_saved = 0 DECLARE_GANG_ONE_MISSIONS_PASSED_FLAG ( flag_test_missions_passed ) DECLARE_MISSIONS_PASSED_FLAG ( flag_all_missions_passed ) DECLARE_FINISH_SCORE ( 5000000 ) DECLARE_TOTAL_MISSIONS ( 1 ) DECLARE_TOTAL_SECRETS ( 3 ) DECLARE_GANG_ONE_MISSIONS_TOTAL ( 1 ) DECLARE_SECRETS_PASSED_FLAG ( flag_secrets_passed ) DECLARE_SECRETS_FAILED_FLAG ( flag_secrets_failed ) DECLARE_GANG_ONE_MISSION_FLAG ( player , flag_on_test_mission ) DECLARE_GANG_ONE_DEATH_BASE_BRIEF ( player , 4200 ) // all missions passed FLAG SAVED_COUNTER counter_all_missions_passed = 0 SAVED_COUNTER true = 1 SAVED_COUNTER false = 0 COUNTER flag_reached_finish_score = 0 // geen missies meer = PHONEs dead SAVED_COUNTER test_easy_phones_killed FORWARD testmission: FORWARD ans_test_info_phone: //Hieronder de PHONEs Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.