Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

hey

hoe moet ik een telefooncel maken met bv een klein misietje dat je naar een plek moet gaan en een auto moet ophalen. hoe moet ik dat doen?

Geplaatst: (bewerkt)

bedankt maar zit nog steeds met een probeleem :duh: ik vind dat het er niet echt goed word uigelegt dan toch liever de uileg van lantyz :D het gaat hier om een gewone text telefooncel

wat moet ik bij subroutinenaam: invullen ?

en moet i voor of na level start ?

dit is mijn script meschien zitten er nog meer fouten in :puh:

PLAYER_PED player = ( 27.0 , 67.0 , 2.0 ) 25 270

LEVELSTART

OBJ_DATA telefoonnaam = ( 28.0 , 70.0 , 2.0 ) 270 PHONE

FORWARD subroutinenaam:jojo

THREAD_TRIGGER threadnaam = THREAD_WAIT_FOR_ANSWER_PHONE ( player , telefoonnaam , subroutinenaam:jojo )

subroutinenaam:

DISPLAY_BRIEF ( hey player welkom in de wereld van gta )

RETURN

LEVELEND

alvast bedankt

Bewerkt: door danielc
Geplaatst:
bedankt maar zit nog steeds met een probeleem :duh: ik vind dat het er niet echt goed word uigelegt dan toch liever de uileg van lantyz :D

Die tekst op WikiGTA heb ik geschreven. :puh: Het is voor mij ook al weer een tijdje geleden dat ik een GTA2 script geschreven heb (Moet weer 'ns werk gaan maken van Minos...), maar ik zal kijken of ik van dienst kan zijn... Allereerst een voorbeeld van een werkende infoPHONE:

OBJ_DATA ph_test_info_phone = ( 185.5 , 210.5 , 2.0 ) 90 PHONE

FORWARD ans_test_info_phone:

THREAD_TRIGGER thr_test_info_phone = THREAD_WAIT_FOR_ANSWER_PHONE ( Player , ph_test_info_phone , ans_test_info_phone: )

ans_test_info_phone:

	DISPLAY_BRIEF ( 3724 )
	DISPLAY_BRIEF ( 3725 )

RETURN

Allereerst staat het hele zooitje voor LEVELSTART, niet erna. Bij de subroutinenaam geef je -logisch- de naam van de subroutine aan. Bij een infoPHONE is de subroutine niets anders dan de tekst die getoond moet worden met de DISPLAY_BRIEF. Let erop dat je een dubbele punt na deze naam zet. Je kunt in het script niet de tekst opgeven die in het spel moet verschijnen. Dit doe je bij texting. In het script geef je het ID van de tekstregel op.

Geplaatst:

ik krijg hem nog steeds niet aan de praat :-(

PLAYER_PED player = ( 27.0 , 67.0 , 2.0 ) 25 270

OBJ_DATA phone = ( 24.0 , 65.0 , 2.0 ) 90 PHONE

THREAD_TRIGGER rrrphone = THREAD_WAIT_FOR_ANSWER_PHONE ( Player , phone , janenpeter: )

janenpeter:

DISPLAY_BRIEF ( 3724 )

DISPLAY_BRIEF ( 3725 )

RETURN

LEVELSTART

LEVELEND

hij geeft een fout bij 'janenpeter' dat is de subroutinenaam..

ook als ik die voorbeeld wil invoegen van lantyz dan wil i ook niet.

Geplaatst:

Welke fout krijg je?

[EDIT: Ik zie in mijn voorbeeld al wat er scheelt; er ontbreekt een FORWARD. Ik edit de code in mijn vorige post]

Geplaatst:

nu zou ik graag verder willen gaan met een missie telefooncel.. maar natuurlijk gaat lukt mij dat ook niet :bonk:

de missie script staat in dezelfde map als het hoofdscrip en heet ste_te1 (ik heb de deze script gewoon gekopierd en in een document geplakt). Ik heb nu 1 gang in mijn spel ik hoop dat dat genoeg is...

maar ik krijg hem nog niet lopend voor elkaar...

kan iemand mij helpen?

Geplaatst:

In het voorbeeldscript wordt een aantal keer het mainscript aangehaald met een COUNTER. Als je deze COUNTERs hebt gekopieerd, moet je ze dus ook in je mainscript zetten. De COUNTERs maken deel uit van een uitgebreidt systeem dat controleerd hoeveel en welke missies je al gehaald hebt, of je momenteel met een missie bezig bent, etc. Als je het bètascript opent, zie je bovenaan hele lijsten met COUNTERs. Om je een idee te geven hieronder een kladje van de vereenvoudigde versie, met één missie. De daadwerkelijke missieroutines zitten er niet bij.

// player's normal start position
PLAYER_PED player = ( 184.0 , 202.0 , 3.0 ) 25 0			 

//Map zones

MAP_ZONE Testganginfozone = ( 1000 , 150, 300 , 10 , 1000 , 200 , 100 , 10, 500 , 10 , 400 )


// gang info

SET_GANG_INFO ( Testgangzone , 17 , NO_WEAPON , MACHINE_GUN , ELECTRO_GUN , 5 , 185.5 , 210.5 , 2.0 , 1 , EDSEL , 28 )


// gang PHONEs

OBJ_DATA ph_test_easy_phone = ( 182.5 , 210.5 , 2.0 ) 90 GREEN_PHONE

OBJ_DATA ph_test_info_phone = ( 185.5 , 210.5 , 2.0 ) 90 PHONE



// mission failed flags

SAVED_COUNTER flag_failed_test_easy_phone_m1 = 0


// functie opzoeken!
SAVED_COUNTER flag_failed_test_easy_phone_m1a = 0


// mission passed flags
// functie 1 achter PHONE opzoeken!

SAVED_COUNTER flag_passed_test_easy_phone_m1 = 0


// on mission FLAGs

SAVED_COUNTER flag_on_mission = 0 

DECLARE_MISSION_FLAG ( player , flag_on_mission )

SAVED_COUNTER flag_on_test_mission = 0

SAVED_COUNTER flag_on_zaib_mission = 0

SAVED_COUNTER flag_on_russ_mission = 0

SAVED_COUNTER flag_test_missions_passed = 0

SAVED_COUNTER flag_test_missions_failed = 0

//COUNTER moet FLAG worden in subscript!

SAVED_COUNTER flag_all_missions_passed = 0

SAVED_COUNTER flag_all_missions_failed = 0

SAVED_COUNTER flag_secrets_passed = 0

SAVED_COUNTER flag_secrets_failed = 0

SAVED_COUNTER flag_passed_final_mission = 0

SAVED_COUNTER flag_game_been_saved = 0



DECLARE_GANG_ONE_MISSIONS_PASSED_FLAG ( flag_test_missions_passed ) 

DECLARE_MISSIONS_PASSED_FLAG ( flag_all_missions_passed ) 

DECLARE_FINISH_SCORE ( 5000000 )

DECLARE_TOTAL_MISSIONS ( 1 ) 

DECLARE_TOTAL_SECRETS ( 3 )

DECLARE_GANG_ONE_MISSIONS_TOTAL ( 1 ) 

DECLARE_SECRETS_PASSED_FLAG ( flag_secrets_passed )

DECLARE_SECRETS_FAILED_FLAG ( flag_secrets_failed )


DECLARE_GANG_ONE_MISSION_FLAG ( player , flag_on_test_mission )

DECLARE_GANG_ONE_DEATH_BASE_BRIEF ( player , 4200 )


// all missions passed FLAG


SAVED_COUNTER counter_all_missions_passed = 0

SAVED_COUNTER true = 1 

SAVED_COUNTER false = 0 

COUNTER flag_reached_finish_score = 0



// geen missies meer = PHONEs dead

SAVED_COUNTER test_easy_phones_killed

FORWARD testmission:

FORWARD ans_test_info_phone:

//Hieronder de PHONEs

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...