Jump to content

Artist Battle #4 - 50 Cent vs The Game

50 Cent vs The Gayme  

25 leden hebben gestemd

1. 1. Wie is de absolute rapper?

• 50 Cent
      14
    • The Game
      9

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

We gaan dan toch eindelijk verder met Artist Battle #4, deze keer tussen The Game (Over) en 50 Cent.

Hieronder kun je wat informatie vinden over de twee heren, nou ja, 1 heer en 1 wanksta (Gayme):puh: .

50 Cent

50-cent.jpg

50 Cent werd geboren op 6 juli 1975 onder de naam Curtis James Jackson III. Nu zijn zijn beste vrienden Bouchra el Fatahi, Eminem, Tony Yayo, Young Buck, Lloyd Banks en iedereen van de groep G-unit. Hij werd geboren in 'South Side Jamaica' in de achterbuurt Queens van New York. Hij werd door zijn moeder Sabrina tot zijn achtste opgevoed. Zij overleed in 1984. Tot op de dag van vandaag weet Curtis nog niet wie zijn vader is of was. Curtis kan het ook niet aan zijn moeder vragen wie zijn vader was of is, zijn moeder is overleden op een mysterieuze manier. Curtis verhuisde daarna naar zijn grootouders, die zich over hem ontfermden. Curtis wou in zijn jeugd een professionele bokser worden.

De opvoeding die zijn grootouders Curtis gaven ging al snel naar het verkeerde pad toe. Dat kwam omdat hij ook opgroeide in een wijk met veel drugsbendes. Gek was het niet Curtis had wel contacten met drugsdealers als een 12 jarig jongetje. Curtis kreeg steeds maar meer verkeerde vrienden in zijn leven. Als een 12 jarig jongetje begon hij al in te breken en hij verkocht crack op straat. Voor de handel in drugs werd hij daarna ook van de Andrew Jackson High School getrapt en belandde hij in de gevangenis. Hij maakte zich niet erg druk als hij weer op straat stond ging hij gewoon verder waar hij gebleven was. Curtis werd al snel een succesvolle crackdealer Hij gaf zichzelf de naam 50 Cent, een naam die op de straat voor ontzag zorgde.

Als hij niet aan het dealen of andere criminele activiteiten bezig was ging hij naar Guy R. Brewer Boulevard, bijgenaamd New York Avenue en daar ontwikkelde bij zijn rapcarrière. In zijn vrije tijd ging hij daar staan rappen voor voorbijgangers. Hij bleek talent te hebben en verdiende nog wat extra geld met het rappen op straat. Zijn carrière als dealer gaf hij toen nog niet op. Dat gebeurde pas in de tweede helft van de jaren negentig, toen zijn zoontje Marquise werd geboren.

Door de geboorte van zijn zoon werden de ogen geopend van 50 Cent. Hij zag in dat er wel toekomst zat in een carrière als rapper en niet in een carrière als drugsbaron. Hij tekende een contract bij JMJ, het platenlabel van Run DMC's Jam Master Jay. Van hem leerde 50 Cent zijn rapsongs structuur te geven en te verbeteren. Ook leerde Jam Master Jay hem door te zetten ondanks de vele tegenslagen die hij nog zou tegenkomen. Zijn leermeester geloofde er heilig in dat 50 Cent een grote ster zou worden.

Het echte begin van zijn carrière als rapper begon uiteindelijk in 1999 toen hij producers Trackmasters ontmoette. Zij zagen wel wat in 50 en regelden een contract bij Columbia Records voor hem. 50 Cent verbleef daarna ruim twee weken in een studio in het betere gedeelte van New York. In die periode nam hij 36 nummers op, die op de cd 'Power of a Dollar' kwamen te staan. Een aantal critici die de cd kregen te horen waren zeer lovend over het werk, maar toch is de cd nooit uitgebracht. Volgens Columbia stonden er te veel gestolen beats op de cd. Trackmasters lieten hem als snel daarna vallen, nadat ze op straat werden beschoten. Ze werkten toen net aan 50 Cent's eerste video 'Thug Love', die hij samen met Destiny's Child zou opnemen, maar besloten voor hun eigen veiligheid daar mee te stoppen.

Zijn eerste echte single was 'How To Rob An Industry Nigga', één van die 36 nummers. Hierin rapt 50 Cent op een komische manier op welke manier bekende rappers als Jay-Z, Big Oun, Sticky Fingaz en Ghostface Killah beroofd konden worden. Zijn fans en platenmaatschappij konden er om lachen, maar de collega-rappers in kwestie absoluut niet. Voordat zijn carrière dus goed en wel was begonnen had 50 al vijanden gemaakt in de hip-hop-wereld.

In april 2000 leek het allemaal over en voorbij voor 50 Cent. Hij werd door zijn vroegere drugs-collega's onder vuur genomen omdat hij uit de drugswereld was gestapt. Nadat hij het huis van zijn oma verliet werd hij vanuit een auto beschoten. 50 werd geraakt door in totaal 9 kogels die terecht kwamen in zijn hand, borst, kaak, kuit en nog enkele andere plaatsen. Wonder boven wonder overleefde 50 de moordaanslag. Het kostte hem wel maanden om te herstellen en er weer bovenop te komen. Zonder opgaaf van reden werd 50 tijdens zijn herstel bij het grofvuil gezet door zijn label Columbia. Door de woorden van zijn leermeester Jam Master Jay ging hij niet bij de pakken neerzitten, maar besloot zelf nummers te gaan opnemen.

Zonder inkomen of iets begon hij na zijn herstel met zijn vriend Sha Money XL met het opnemen van nummers. In totaal werden dertig songs op cd gezet, waarvan er een aantal in de lente van 2001 op een verzamel-cd kwamen te staan. Zijn doorzettingsvermogen werd beloond en 50 verzamelde zijn eigen mensen rondom hem. Onder de naam G-Unit werden er daarna nummers opgenomen. In de groep zaten zijn vrienden Tony Yayo, Lloyd Banks, Sha Money XL, Prov, Bang Em Surf, Ice en Bolo. 50 begon met het opnieuw gebruiken van beats van oude hits. Hierdoor kreeg hij nog meer succes en aanzien bij collega rappers.

Daarna gebeurde er iets ongelooflijks in de hip hop historie. In een radio-interview zei Eminem dat zijn favoriete rapper 50 Cent was. 50 geloofde in eerste instantie zijn oren niet, maar toen niet lang daarna Eminem en Dr. Dre voor zijn deur stonden met een contract tekende hij meteen. Ook zijn groep G-Unit vond onderdak bij Dr. Dre en Eminem. De inkt op het contract was nog nat toen 50 al meteen de mixtape 'No Mercy, No Fear' uitbracht. Niet lang daarna volgde de single 'Wanksta'. In eerste instantie leek het nummer niet op een album te komen, maar Eminem wilde het graag gebruiken in zijn debuutfilm '8 Mile' en zo kwam het nummer op de soundtrack van de film terecht. Zonder dat het officieel werd uitgebracht werd 'Wanksta' de meest gedraaide plaat in New York.

Met de hulp van Dr. Dre, Eminem en in gedachten zijn (inmiddels overleden) leermeester Jam Master Jay maakte 50 Cent daarna zijn debuutalbum 'Get Rich Or Die Tryin`', dat begin 2003 uitkwam.

Onder deze naam bracht hij in 2005 ook een film 'Get Rich Or Die Tryin`'. Een film die voor een groot deel overeenkomt met zijn levensverhaal, het drugsdealen, het uit het drugsmilieu raken om te rappen, met alle gevolgen van dien.

Hij had een paar jaar ruzie met The Gayme en hebben een schietpartij meegemaakt.

The Game

15fovid.jpg

Jayceon Taylor (29 November 1979), beter bekend als The Game is een Amerikaanse rapper.

Hij heeft zijn naam te danken aan zijn oma. Zij noemde hem zo omdat hij toen hij klein was overal een spelletje van maakte. Hij groeide op in Compton, een achterstandswijk bij Los Angeles en zat in de criminaliteit totdat hij na een schietpartij uit een coma ontwaakte en besloot zijn leven drastisch te veranderen, zoals hij beschrijft in het nummer "Dreams". Geïnspireerd door de grootste gangstarappers maakte hij onder leiding van Dr. Dre zijn debuut-album The Documentary. Hij scoorde meteen hits met How We Do(Featuring 50 Cent) en Hate It Or Love It(Featuring 50 Cent). Op dit album hoor je andere grootheden zoals Eminem, Nate Dogg, Busta Rhymes, Mary J. Blige en Tony Yayo.

The Game maakte deel uit van de groep G-Unit. Na een ruzie tussen The Game en andere G-Unit leden, -dat zijn onder andere Tony Yayo, 50 Cent, Young Buck, Spider Loc, Olivia en Lloyd Banks- werd the Game halverwege 2005 uit G-unit gezet. Hierop bracht hij een diss-track uit,"300 bars en runnin'" die maar liefst 18 minuten duurt. Deze ruzie escaleerde toen Dr. Dre bekendmaakte dat hij aan de nieuwe album van The Game gaat werken. Er dreigt nu een ruzie te komen tussen 50Cent en Dr. Dre. The Game's nieuwe album "The Doctor's Advocate" wordt voorjaar 2006 verwacht, Met o.a Nas, M.J Blige, Mariah Carey en SNoop dogg.Bij Source MAgazine, Sohh, XXL(hiphop tijdschrijften in amerika) staat The DR advocate als 1ste bij de meest 'Anticipated album'.

Ook bracht The Game een mixtape uit waarop hij G-unit dist, genaamd: Stop Snichtin Stop Lyin. Game maakt de G-unit leden belachelijk en vertelt wat over zijn eigen leven. Hier is ook een dvd van gemaakt waar er 1.3 milioen kopietjes over de toonbank zijn gevlogen.

The Game heeft ook een eigen schoenlijn uitgebracht genaamt Hurricanes.De schoenen verkopen erg goed in amerika en in de rest van de wereld.

Overigens heeft G-unit Mobb Deep gecontracteerd. In de clip Outta Control(remix) zie je de G-unit crew in T-shirts staan met "Game Over" erop afgebeeld.

The game is bezig om een internationale tour te doen. Tijdens deze tour zal hij met verschillende rappers uit verschillende landen tracks schrijven.

---------------------------------

Stemmen kan beginnen.. :D

BTW: Check dit filmpje ook, dan stem je zeker op 50 Cent, want je walgt dan van Gayme:

Bewerkt: door General Lee
Geplaatst:

Deze bestond al ;)

Hier dus.

Je heb er zelfs nog in gereageerd :puh:.

Ik stem voor Ga(ngsta)me.

Hij is gewoon 800 keer beter, kan beter dissen en heeft geen 10 bodyguards nodig. En ook geen kogelvrij vest als hij gaat slapen :puh:.

G-G-G-G-UNOT!!

Geplaatst:

Hij is gewoon 800 keer beter, kan beter dissen en heeft geen 10 bodyguards nodig. En ook geen kogelvrij vest als hij gaat slapen :puh:.

G-G-G-G-UNOT!!

Hail to you! _O_

@ General Lee:

Als je in zo'n battle in je beginpost Game al belachelijk maakt zit je op een laag niveau..

Geplaatst: (bewerkt)

G-G-G-G-UNOT!!

Hail to you! _O_

@ General Lee:

Als je in zo'n battle in je beginpost Game al belachelijk maakt zit je op een laag niveau..

Ik maak Gayme belachelijk wanneer ik maar wil, Gayme is gewoon dood!

Met z'n gay tattoo, die hij probeert te bedekken met de NWA tattoo. :D

Hij is toch fan van Dennis Rodman? Dus zoals ze al zeiden, is ie een weirdo.

En natuurlijk die idiote vlinder bij zijn oog, dat ziet er toch ook niet uit, ik zeg het je, Game is gewoon GAY! :schater:

loololololol3gi.jpg:schater:

Bewerkt: door General Lee
Geplaatst:

G-G-G-UNOT!

Black wall street for life , Snitch heeft een kanker stem die je moe bent gehoord. He's just a wackominator.

De snitch kan slecht dissen , Jayceon kan beter dissen met 300 bars and Runnin'!

Geplaatst:

G-G-G-G-UNOT!!

Hail to you! _O_

@ General Lee:

En jij geloofd dat dat waar is?

50cent is zo wack dat hij maar iets gaat verzinnen met zijn See-Your-Tits clic.

Hij weet niks echts dus gaat ie maar op een plaatje van Game een of ander tekentje zetten.

Dat is echt super laf :t.

Geplaatst:

Jonges kan men niet gewoon stemmen??

Ook al vind ik het allebei 2 kut rappers, en hou ik niet van Rap, en vind ik Game een mongool, toch zijn zijn liedje beter als die andere blaffende hond, die met zijn tanden op elkaar rapt, en die doet alsof hij nu nog steeds last heeft van luchtende gaten.

En Synchro kk is niet echt een woord om in een post te zetten-.-

Geplaatst:
Ik maak Gayme belachelijk wanneer ik maar wil, Gayme is gewoon dood!

Hij is toch fan van Dennis Rodman? Dus zoals ze al zeiden, is ie een weirdo.

En natuurlijk die idiote vlinder bij zijn oog, dat ziet er toch ook niet uit, ik zeg het je, Game is gewoon GAY! :schater:

Gast, je zet jezelf voor lul weet je dat?

Weet je wel eens wie Dennis Rodman is? Dat is een basketballer. Weet je wat Game doet? Basketballen. Als jij op een sport zou zitten, heb je dan niet iemand waarvan je denkt 'wow die is goed'? Damn.. Zelfs 5-0 heeft nog respect voor Game. Respect is wat anders dan beef.

Die vlinder bij zijn ook staat voor Liefde. Bij zijn andere oog heeft hij een traan, die staat voor haat. Je weet wat haat en liefde is?

Zeg het maar eens recht voor Game zijn neus dat hij een idioot is, hater! :{

Als 5-0 en zn click voor m'n neus staan, zou ik het ook in m'n broek doen. Alleen ben ik niet zo zwak om te zeggen dat 5-0 een idioot is. Een aantal nummers vind ik wel vet, alleen zijn commerciële kant is ongelofelijk negatief.

Geplaatst:

50 Cent, hij heeft gewoon véél meer bereikt dan Gayme.. In het begin vond ik Gayme wel vet, toen was hij er echt als G-Unit Soldier als je keek naar In Da Club enzo.. Maar nu zegt hij dat 50 een Snitch is terwijl hij zelf G-Unit verliet en begon te dissen. Gayme heeft 80.000 nummers nodig om 50 te dissen, maar Fif' doet het lekker in een keer in Not Rich And Still Lyin'... En Gayme liegt ook over zijn verleden, hij zat NOOIT in een Gang, en heeft ook NOOIT in een Coma gelegen. Sad Sad Sad...

Ik heb hier ergens nog een lijst met dingen waar Gayme over liegt etc. Ik zal hem binnekort posten.

Geplaatst:

'dat hij zelf GUnit verliet..'

DaddyPimp, niet gaan lullen als je het verhaal niet weet. ;)

btw. De beef tussen Game en 5-0 is allang afgelopen.

Game liegt inderdaad over zijn verleden en heeft ook nooit in coma gelegen. Dat vond ik ook erg nep van hem. Maar als je iemand uit GUnit kicked en vervolgens de eer pakt (like 5-0), ben je zwak. Ik geloof het verhaal dat 5-0 negen keer is geschoten, waarvan 2 in zn hoofd, ook niet. Tenzij het plastic kogeltjes waren.. >.<

Geplaatst:
'dat hij zelf GUnit verliet..'

DaddyPimp, niet gaan lullen als je het verhaal niet weet. ;)

btw. De beef tussen Game en 5-0 is allang afgelopen.

Game liegt inderdaad over zijn verleden en heeft ook nooit in coma gelegen. Dat vond ik ook erg nep van hem. Maar als je iemand uit GUnit kicked en vervolgens de eer pakt (like 5-0), ben je zwak. Ik geloof het verhaal dat 5-0 negen keer is geschoten, waarvan 2 in zn hoofd, ook niet. Tenzij het plastic kogeltjes waren.. >.<

Zeg nou niet dat ik moet gaan lullen want je weet er zelf geen ene zak vanaf Arjen. ;) Btw zijn er dikke bewijzen over dat 50 is neergeschoten, maar hij doet er teminste niet zo ruig over als Gayme. Die Doja maakt allemaal verhalen over zichzelf terwijl ze niet eens waar zijn, en maakt er dan ook nog eens liedjes over. Btw: Ookal is de beef afgelopen, betekent het niet dat ik er niet over door mag gaan. (Je doet het zelf trouwens ook) En 50 heeft de eer helemaal niet gepakt want die had hij al. Dus wie is er zwak? Die Doja... Gayme maakte btw ook helemaal geen ''normale'' raps meer. Hij kwam alleen maar in het nieuws door die Wackass Disses van hem. Als hij nou eens weer relaxte nummers zou maken zoals op The Documentary zou ik nog respect voor hem hebben... Maar dat is nu bijna helemaal weg.

Geplaatst:
Hij kwam alleen maar in het nieuws door die Wackass Disses van hem.

Die wackass disses zijn nog 100 keer beter dan die comedy van 50 cent.

Maar is die beef niet allang afgelopen tussen Game en Snitchy Cent?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...