Jump to content

Wat is nou het veschil tussen amd en intel?


.::FLIPKIP::.

Recommended Posts

hallo allemaal,

ik heb (alweer) een vraag: Wat is het verschil tussen AMD en Intel? want Amd heeft veel minder Ghz. maar toch hoor ik dat AMD beter is dan Intel. maar wat is dan het verschil? (tussen Ghz-en dan) want intel lijkt veeel sneller met die veel meer Ghz-en

Link to comment
Delen op andere websites

1. AMD is goedkoper, dan Intel, Intel is beter

2. Intel word minder warm

3. Intel is betrouwbaarder

4. Intel heeft een betere aanbiedingen qua prijs/verhoudingen

5. Intel gebruik een Rambus geheugen

6. Intel heeft hogere kloksnelheden (Weet ik niet zeker)

Beetje duidelijker ?

Maar Games zullen over het algemeen hetzelfde draaien, maar als je Photoshop laad ofzo dan zal dat bij AMD trager gaan dan bij Intel

Link to comment
Delen op andere websites

1. AMD is goedkoper, dan Intel, Intel is beter

2. Intel word minder warm

3. Intel is betrouwbaarder

4. Intel heeft een betere aanbiedingen qua prijs/verhoudingen

5. Intel gebruik een Rambus geheugen

6. Intel heeft hogere kloksnelheden (Weet ik niet zeker)

Beetje duidelijker ?

Maar Games zullen over het algemeen hetzelfde draaien, maar als je Photoshop laad ofzo dan zal dat bij AMD trager gaan dan bij Intel

1. Goedkoper zou kunnen..Dat het beter is, is jou mening. Ik vind AMD weer beter ;)

2. Ligt eraan wat voor koeling je hebt, AMD kan ook net zokoel zijn als Intel

3. Dat is ook je mening..Waarom zou dat dan betrouwbaarder zijn?

4. Zo duur vind ik AMD nu ook weer niet voor de prestaties ervan, die evengoed zijn als van Intel.

5. http://tweakers.net/nieuws/40588 :sst:

6. Hogere kloksnelheden betekend niet altijd sneller&beter.

Oftewel, er zit niet zo heel veel verschil tussen AMD/ Intel. De een is wat beter in het ene terwijl de andere dat andere weer beter kan :puh:

sommige mensen zeggen wel dat AMD sneller is in games en Intel in andere programma's(excel, word, photoshop ect..).

Link to comment
Delen op andere websites

ikzelf merk dat nog niet, komt ook omdat ik eenoude processor heb: pentium 4 2.4 ghz. maar ik weet niet of je hier een driver voor kan vinden.

Nee, het enige wat je zou kunnen doen is overclocken maar dat is niet aan te raden en dan heb je een zeer goede koeling nodig. Ikzelf ben ook voor AMD, ik heb ergewoon betere ervaring mee.

Link to comment
Delen op andere websites

amd heeft meer verwerkingsbits en bussen, dus dat wil zeggen dat amd processors meer kunnen verwerken dan intels

simpele vergelijking:

Intel: een amerikaanse auto met een hoop cilinderinhoud maar weinig pk's

AMD: een japanner met een kleine cilinderinhoud en veel meer pk's

en het is zelfs een feit dat bij dezelfde belasting, de intel het warmst is en het meeste energie verbruikt.

Mijn keuze gaat naar AMD

Link to comment
Delen op andere websites

Ja zal het niet merken als je games speelt wat voor een processor je hebt,

Kraay: Ik heb mijn bericht iets te subjectief voorgesteld in het voordeel van Intel..

Ik zal hier nu probereb rekening mee te houden, ... :$

1.AMD is goedkoper dan Intel

2.Intel is al jaren marktleider

3.Intel heeft hogere kloksnelheden, wat niet beter betekent maar toch een + punt is

Dat AMD gebruik maakt van Rambus geheugen wist ik niet :N

Plipplop, aan jou de keuze om te kiezen tussen AMD en Intel, je kan ze ook nog eens vergelijken op hun website, AMD & Intel

Bewerkt: door Tim Van Vynckt
Link to comment
Delen op andere websites

De AMD processorren kunnen inderdaad, zoals schno009 zei, dingen sneller verwerken dan de Intel processors. Als je dan naar de vergelijking tussen AMD en Intel wil kijken, kijk dan naar het aantal GHz bij Intel en de naam van de AMD. Bijvoorbeeld: Intel 3.2 GHz en een AMD 3800+

Link to comment
Delen op andere websites

AMD, is meer geschikt voor het spelen van games, erg betrouwbaar maar minder geschikt voor het snellere reken werk, Intel (pentium) die kan sneller rekenen, die is betrouwbaar voor rekenen vergelijking:

AMD:

3 Internet Pagina's, Windowsmediaplayer, Word, En bitlord. (Voorbeeld 1)

Op achtergrond:

Norton, ashampoo. Etc.

Zorgt voor grote problemen, langzaam dingen verwerken.

Intel:

5 Internet Pagina's, Windows Medialplayer, Photoshop, Word, Bitlord, MSN.

Op achtergrond:

Norman, java, Ashampoo.

Kan dit beter afhandelen en zorgt voor een grote snelheid.

Bij AMD is het geval, dat wanneer je een (.mp3) muziek bestand afspeelt, je computer zijn snelheid verliest, door het vele reken werk, bij intel is dit het geval dat het reken werk soepeler verloopt en dus sneller.

Het enige nadeel bij Intel is, dat de games wat minder snel kunnen gaan, maar dat zie je bij AMD niet terug komen,AMD heeft daar weer zijn pluspunt.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus eigenlijk is intel beter...

en goedkoper... (ik zag dat op een site tenminste)

maar wat zal ik doen? ik heb meestal de volgende dingen aanstaan:

Firefox (4 tabbladen)

msn

norton

Windows Media player

msn staat uit als ik game... (ik game niet vaak want mn pc is te langzaam)

Link to comment
Delen op andere websites

volgens een pc expert in mijn buurt

- AMD is eigenlijk speciaal gemaakt voor games en niet voor photoshop, MSN ofzo

- Intel is juist omgekeerd van AMD, dus betrouwbaarder voor photoshop, MSN, internet, ... en minder betrouwbaar voor games

ikzelf heb 2verschillende PC's in mijn kamer,

- ene is van AMD en daar speel ik alleen games en werkt perfect, en als ik photoshop daar installeert dan meestal vastlopen :/

- en de ander is Intel, als ik games hierop installeert gaat meestal TE sloom, maar MSN, photoshop nooit problemen mee gehad dusja

Link to comment
Delen op andere websites

volgens een pc expert in mijn buurt

- AMD is eigenlijk speciaal gemaakt voor games en niet voor photoshop, MSN ofzo

- Intel is juist omgekeerd van AMD, dus betrouwbaarder voor photoshop, MSN, internet, ... en minder betrouwbaar voor games

ikzelf heb 2verschillende PC's in mijn kamer,

- ene is van AMD en daar speel ik alleen games en werkt perfect, en als ik photoshop daar installeert dan meestal vastlopen :/

- en de ander is Intel, als ik games hierop installeert gaat meestal TE sloom, maar MSN, photoshop nooit problemen mee gehad dusja

Dat geloof ik ook, ik heb op me laptop AMD en op mijn normale pc intel en daar gaat gta nog wel eens schokken. Deze verklaring klopt volgens mij echt.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus eigenlijk is intel beter...

en goedkoper... (ik zag dat op een site tenminste)

maar wat zal ik doen? ik heb meestal de volgende dingen aanstaan:

Firefox (4 tabbladen)

msn

norton

Windows Media player

msn staat uit als ik game... (ik game niet vaak want mn pc is te langzaam)

AMD is goedkoper.

Maar als je een nieuwe processor koopt is je pc waarschijnlijk niet meer te langzaam als je andere specs ook goed zijn. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...